vastlopen na fout van windows

Pagina: 1
Acties:

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Hallo,
ik heb een computer die als hij een tijdje aan staat of als ik hem opstart zomaar vastloopt. ik heb in het log van de pc gekeken en daar zie ik deze foutmelding :
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt. Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem. Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

Kent iemand deze fout ? en weet iemand hoe ik deze kan verhelpen ?

alvast bedankt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zonder verdere info over het systeem zelf + gebruikt besturingssysteem valt er niks nuttigs over te zeggen.

Dit soort errors komen met een zoekopdrachtje meestal neer op een niet volledig ACPI-compliant BIOS.

Over het aanvullen van je post:
lees Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart nog eens goed door, niet zo snel wegklikken dat soort EULA's en FAQs hmm? :P

[ Voor 31% gewijzigd door alt-92 op 24-12-2005 15:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

wverbeek,

Zoals je misschien weet is het op GoT belangrijk dat je zelf wat moeite doet voor je topic - nu heb je dat ongetwijfeld gedaan maar in je topic is dat totaal niet terug te vinden. De vraag is dan ook - wat heb je zoal zelf al gedaan om je probleem op te lossen en je vraag te beantwoorden? Waar heb je al eens op gezocht, en wat heb je gevonden? :) Heb je de Processors, Mobo's & Geheugen Opstartproblemen en Vastlopen troubleshooter (ofzo iets :P ) al eens doorlopen?

Wat ik daarnaast mis in je topic titel is het OS - welke WIndows versie draai je?