Fujitsu laptop hdd kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:42
hey Medetweakers,

Ik heb hier een externe hardeschijfbehuizing, waarin 2,5" schijven kunnen worden geplaatst.
Ik heb er een Fujitsu MHV2040AH (40gb, 5400rpm) in zitten en dit werkte perfect, alleen ik krijg nu bij het opstarten van de schijf een soort trrt trrt geluid te horen, hij spint niet verder op, maar blijft steeds op 1 punt hangen.

De jumper settings staan goed en op andere computers weigert de schijf ook, heeft iemand tips?
De Fujitsu RMA service is overigens enorm vaag, hij accepteerd mijn telefoonnummer steeds niet (die wordt gevragen)..

Bij voorbaat dank,
Xalo

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

je kan proberen de print plaat te vervangen van een andere identieke hdd kijken of hij het dan doet

For we are many

• Xalopalyps
Dan is direct de mogelijke garantie eraf.
Ik heb ge-emailt naar het persoon waar ik hem vandaan heb, hij zou kijken of er nog garantie opzat voor RMA. :)

• reddevil001
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 13:15
Ik heb dat ook een keer gehad. Ik was toen bij een image-tank vergeten om de stroom aan te sluiten (batterij was leeg). De USB-poort leverde blijkbaar onvoldoende stroom, waardoor hij moeite had met opspinnen. Soms deed hij het, maar meestal niet.

None

• Xalopalyps
Bij mij kan er geen batterij in, maar er kunnen 2 USB kabels in, 1 voor de data en 1 voor eventuele extra stroom.
Als er 1 in zit krijgt hij bij deze schijf inderdaad te weinig stroom, als ik er twee in doe, krijgt hij genoeg stroom, maar wilt hij gewoon niet opspinnen.

Ik heb vaak gemerkt bij mijn andere schijfje, dat 1 kabel genoeg stroom leverde, dit lag meer aan de computer volgens mij, als zou een USB Poort max 500mA mogen geven, toch?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik dit probleem ook op het moment. trrt trrt tik, trrt trrt tik. volgens mij hebben we zelfs hetzelfde probleem. de laptop hd die ik heb zat orgineel in een laptop, deze was gevallen en de schijf deed het niet goed meer. nu ik de hd extern aansluit via usb doet de schijf het geluid van hierboven. ik denk dat de schijf is overleden. weet iemand toch een manier dat ik de data eraf kan halen?

OM FAQ / Beleid heb ik al door genomen.

39

• Xalopalyps
Precies dat geluid wat jij omschrijft heb ik ook, alleen bij mij stopte hij er spontaan een uur na aflevering door TPG Post ermee (de hardeschijf was heel netjes ingepakt).

Mij gaat het niet echt om de data, maar echt om het hardeschijfje zelf, ik moet nu weer heel wat regelen.
Overigens werken die tools uit de OM FAQ bij mij zowiezo niet, omdat hij de hardeschijf geeneens meer herkent.

Het geluid dat jij omschrijft heb ik dus ook, bij mij is dat echt een aardig zacht geluid, maar wel doordringend, je hoort het duidelijk maar het is zacht.
Wat voor een merk schijf heb jij?

[ Voor 11% gewijzigd door Xalopalyps op 24-12-2005 21:19 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt wat betreft het geluid, windows herkent de schijf voor geen meter want de HD wil niet voorbij een bepaald punt gaan.
Bij mij gaat het om een Toshiba schijf (type nr. weet ik niet precies ) en

39

Pagina: 1