930BF vage horizontale streep in het midden

Pagina: 1
Acties:

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 20:56
Beste (dames en) heren van dit forum,

Ik heb medio augustus 2005 een Samsung Syncmaster 930BF aangeschaft bij de MediaMarkt. Het was de laatste die ze hadden en er zaten een heleboel verticale gele, rode en blauwe strepen op die na een week pas zichtbaar werden. Nou, ze zouden een nieuwe bestellen en me bellen als ik 'm kon komen ophalen, dat is netjes op zich...

Met het nieuwe scherm dat ik dus toen kreeg was alles in orde. Hij deed het helemaal perfect tot ik afgelopen maandag een film zat te kijken en ik een streep in het midden zag. Het gekke is dat ik 'm alleen zie bij filmpjes en niet bij een dode pixel-test of ander computergebruik(zoals internetten, games etc). Ik heb een register repair uitgevoerd(niet om dit probleem op te lossen, maar gewoon)en daarna deed ATI Catalyst het niet meer. Ik krijg nu constant de foutmelding: 'You do not have permission to change ATI Catalyst Control Center Settings. Please contact your administrator for further help.' Nou heb ik op het Internet rondgekeken en heb ik gemerkt dat dat een vaker voorkomende bug is die nog gefixed moet worden, maar wel heel raar want vóór de register repair deed hij het gewoon. En nu ik Catalyst niet kan gebruiken weet ik ook niet of die streep softwarematig te verhelpen valt want ik dacht dat ik misschien video-instellingen kon wijzigen in CCC maar dat kan nu dus niet.

Op het moment dat ik die streep voor het eerst zag gebruikte ik Catalyst 5.12. Ik heb inmiddels 5.13 geïnstalleerd maar hetzelfde probleem. Ik heb zelfs de drivers gedeïnstalleerd, gereboot, ATI registers gecleand met een programmaatje en opnieuw 5.13 geïnstalleerd maar hij geeft nog steeds die streep weer. Zelfs als ik die 5.13 drivers deïnstalleer, reboot, ATI registers clean met een programmaatje en opnieuw de drivers die ik van de CD heb installeer(5.3 geloof ik) blijft de streep zichtbaar. Dat was destijds echt niet zo. Hij is niet bij alle filmpjes even duidelijk maar vooral bij momenten waar veel kleur/licht is, is hij te zien.

Het vervelende is dat ik niet weet of het aan mijn videokaart ligt, aan software of aan mijn 930BF. Ik denk niet dat het aan het scherm ligt, want ik kan gewoon plaatjes maken van de filmpjes d.m.v. 'print screen' en vervolgens na de screen in paint te hebben opgeslagen de streep weer erin terugzien. Nogmaals, ik heb het alleen bij filmpjes, verder doet het scherm het perfect.

De streep is een vage streep, soms zwart/grijzig gekleurd en soms een beetje transparent, maar je kan wel zien dat hij er is. Weet iemand hier raad mee? Ik zal kijken of ik wat plaatjes kan posten in een edit.

edit: Hier bij wat plaatjes in de hoop dat ik het extra kan verduidelijken. Op de plaatjes lijken ze soms niet goed zichtbaar of heel klein, maar als je het fullscreen kijkt, dan zijn ze duidelijk zichtbaar en storend imo. :)

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/77/119gg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/5418/335pk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/2774/664yd.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door WickedWizard op 24-12-2005 13:16 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Verwijderd

Als je er screenshots van kunt maken ligt het niet aan je monitor. Vermeldt ook even welke videokaart je hebt. Probeer eens oudere catalyst (ik heb wel eens problemen gehad met m'n 9800pro omdat de nieuwe drivers niet altijd goed zijn getest op oudere videokaarten).

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 20:56
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:03:
Als je er screenshots van kunt maken ligt het niet aan je monitor. Vermeldt ook even welke videokaart je hebt. Probeer eens oudere catalyst (ik heb wel eens problemen gehad met m'n 9800pro omdat de nieuwe drivers niet altijd goed zijn getest op oudere videokaarten).
Dan ben ik er blij om dat het niet aan m'n monitor ligt... Mijn videokaart staat in mijn sig en is de ATI Radeon X740XL. Ik heb die 5.3 catalyst al geprobeerd zoals al eerder vermeld en hetzelfde probleem blijft zich aanhouden. Ik heb ook het gevoel dat het niet ligt aan de drivers, maar ik zou niet weten wat ik anders moet doen...

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux