Asus a8n sli Premium wake on lan?

Pagina: 1
Acties:

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Heb al wat rondgezocht op GOT en Google maar heb niks concreets kunnen vinden.
Welke instelling is nou voor WOL?
Gewoon wake on modem of toch wake on pci of toch iets anders?
Zou het graag uitproberen maar heb het eigenlijk nooit eerder gebruikt bij mijn vorige setups en dus kan het straks zijn dat ik iets verkeerd doe met de remote computer.
Wil dus in ieder geval zeker weten dat ik WOL aan heb staan op de host.
Het is uiteindelijk de bedoeling om met een PDA via internet mijn PC thuis aan te kunnen zetten om dan met pcanywhere het zaakje te kunnen besturen.
Pcanywhere werkt erg goed, nu dus die WOL aan weten te zetten.
Waar is de tijd gebleven dat je 7 opties had en 1 ervan wake on lan was in de bios :)

[ Voor 28% gewijzigd door justifire op 24-12-2005 12:42 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem eigenlijk met mn A8N-SLI DeLuxe. Wake on Modem is het iig niet, want dan moet je een modem hebben en een analoge telefoonaansluiting ;)
Verder heb ik er wel nog naar gezocht, maar er valt weinig over te vinden. Hopelijk hebben anderen een oplossing!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
WOL is voor servers, niet voor patserige spelletjes pc's

in de bios moet wake on pci device aanstaan
en in de netwerk kaart driver settings moet moet het ook aan staan.

[ Voor 5% gewijzigd door cruger op 24-12-2005 12:43 ]

Tweak!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:41

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
cruger schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:41:

in de bios moet wake on pci device aanstaan
en in de netwerk kaart driver settings moet moet het ook aan staan.
Thanx :)
En waarom zou mijn spelletjes pc niet als server kunnen dienen als ik er niet achter zit?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Wake on PCI is gewoon Wake on Lan maar dan zonder draadje :P (moderne netwerkkaarten en je evt. onboard LAN voldoen daaraan).

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
cruger schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:41:
Maar als het kan op een pc, is dat zeker ook handig, niet alleen patserig. Gewoon na het opstarten een scriptje schrijven dat Windows automatisch na een bepaalde tijd een server-user aanmeldt die mijn apache en bulletproof aanzetten ;)

in de bios moet wake on pci device aanstaan dat had ik al door, maar werkte dus niet
en in de netwerk kaart driver settings moet moet het ook aan staan.want kennelijk is deze optie ook nodig. Ik zal er eens naar kijken (of is er nog een snelle tip hoe ik dit moet oplossen :+ ?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
waar in de drivers kan je die WOL aanzetten dan :)? want ik kan het niet echt vinden.. het hoort toch ook te werken indien je via een switch werkt? dus zeg maar zo:
internet->PC1->switch->PC2/PC3
kan ik er dan voor zorgen dat ik via PC2/PC3, de PC1 aanzet :)? vroeger toen ik alleen PC1 en PC2 had, en ze beide met een losse netwerkkaart aangesloten waren, ging de 1e PC steeds vanzelf aan, wanneer ik ging internetten :), en dat wil ik nu ook eigelijk :P...

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1