Automatisch selecteren van netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
Wij hebben sinds kort een nieuwe laptop thuis en ik zit met het volgende probleem.
De laptop is verbonden met het het netwerk middels een wireless verbinding. Ik ben dus niet mijn netwerkkaart voor draaidjes netwerk nodig dus heb ik die uitgeschakeld in apparaat beheer. Iedere keer als ik nu de laptop aan doen dan wordt deze weer ingeschakeld. Als deze is ingeschakeld dan wil de wireless niet goed verbinding maken. Schakel ik de bedraade netwerkkaart weer uit dan maakt ie onmiddelijk verbinding. Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows het apparaat niet automatisch inschakeld? Het heeft ook geen zin om hem te uninstallen want dan installeerd ie em automatisch weer.

Ik heb Windows XP home en een Acer Travelmate 4100WLMi

wie helpt me uit de problemen?

als de zon opkomt wordt het licht

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 09:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dacht je van Hardware profielen ? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Je kan die LAN evt. ook uitschakelen in je bios indien onboard, of eruit halen als je hem toch niet gebruikt (indien een uitbreidingskaartje).

Vreemd dat uitschakelen bij apparaatbeheer niet werkt, wellicht dat hij dan ook dezelfde problemen gaat geven bij het aanmaken van hardware profielen (maar daar kun je maar op 1 manier achterkomen B) ...

• arithmetica
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10-2013
Koffie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:36:
Wat dacht je van Hardware profielen ? :)
ik denk dat dat dezelfde problemen gaat geven. Ik schakel hem eerst in de bios wel uit.

thnx was ik nog niet opgekomen.

als de zon opkomt wordt het licht

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 09:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?
Met een Hardware PRofile kun je een netwerkkaart keihard disablen hoor.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Met apparaatbeheer normaliter ook, hardware profielen werken afaik niets anders dan een apparaatbeheer per profiel. Of zit daar toch een verschil in volgens jou? Wat is dan het verschil tussen uitschakelen (apparaatbeheer) en uitschakelen (hardware profiel) waardoor het dan wél zou lukken?
Pagina: 1