[Tightvnc] Ingelogde kde desktop- weergeven

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb tightvnc draaien, maar als ik die start, dan zie ik alleen de X omgeving en niet mijn ingelogde KDE omgeving. Die omgeving wil ik natuurlijk zien, want deze bevat mijn programma's en settings.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat tightvnc deze weergeeft ipv een nieuwe X?

• Plato-II
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2018
Ik ben niet bekend met tightvnc, maar in realvnc is de file ~/.vnc/xstartup hier relevant. Hierin kan je kwijt of je een standaard X omgeving wilt starten, of juist iets anders (zoals je GNOME of KDE sessie). Succes!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:27

Cyphax

Moderator LNX
Plato-II schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:28:
Ik ben niet bekend met tightvnc, maar in realvnc is de file ~/.vnc/xstartup hier relevant. Hierin kan je kwijt of je een standaard X omgeving wilt starten, of juist iets anders (zoals je GNOME of KDE sessie). Succes!
Volgens mij bedoelt Saiya_Jin_Vegeta iets anders, namelijk het overnemen van een bestaande X sessie. Zo werkt het in Windows, omdat daar geen sprake is van displays en dergelijke.

Anyway, het kan denk ik ik hiermee:
http://www.karlrunge.com/x11vnc/
Ik heb er geen ervaring mee, dus je zult het zelf even moeten uitproberen. :)
Post vooral je bevindingen.

Saved by the buoyancy of citrus

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Xvnc creeert een nieuwe Xserver omgeving staat gewoon in de manual.
en heeft eigenlijk niks met kde of gnome temaken.

daft@inferno:~$ apt-cache search kde vnc
krdc - KDE Remote Desktop Client
krfb - KDE Remote Screen Server
daft@inferno:~$

dit heb je nodig
of googlen "KDE Remote Desktop"
X11vnc werkt ook. maar is in zijn standaard config niet echt veilig opletten dus.

[ Voor 55% gewijzigd door daft_dutch op 24-12-2005 12:09 ]

>.< >.< >.< >.<

• BSeB
Ik zie idd dat X11 vnc niet optimaal is. Krijg ook niks grafisch,

maar zoeken levert tot op heden alleen xvnc als treffer!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:19

Gerco

Professional Newbie

KDE heeft zelf een Desktop Sharing functie ingebouwd, die natuurlijk gebruik maakt van vnc.

"Control Center -> Internet & Network -> Desktop Sharing -> Allow Uninvited Connections" aanzetten, password instellen en presto. Werkt precies hetzelfde als bij Windows, je neemt dus je bestaande sessie over en je kan elkaar pesten door lokaal aan de muis te slingeren enzo :).

edit:
Dat wat daft_dutch hierboven zegt dus

[ Voor 26% gewijzigd door Gerco op 24-12-2005 13:33 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• BSeB
Ik zla is gaan kijken of ik het in Yast kan vinden.

Ik ben namelijk niet fysiek bij die PC, maar zit er ongeveer 200 km vandaan, maar wil wel graag remote naar binnen!

Toen ik hem net aanzette kon ik er wel in alleen kreeg ik nog steeds alleen die X te zien en geen kde.

Edit:
Ik heb het in Yast aangezet en ik probeer via tightvnc via ip::5901 op mijn bureaublad te komen, maar het enige wat ik zie is een lege X omgeving waar ik niks in kan!

Kan er ergens wat fout zijn gegaan, of zit mijn desktop niet op 5901?

[ Voor 32% gewijzigd door BSeB op 24-12-2005 13:58 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:19

Gerco

Professional Newbie

Je moet natuurlijk wel al KDE draaiend hebben voor je die remote desktop functie kan gebruiken :) , de poort kun je instellen in hetzelfde schermpje. In mijn geval 5900.

Ik dacht dat je zoiets wilde hebben om je desktop over te nemen oid. Ik jouw geval zou ik gewoon voor een standaard tightvnc kiezen en dan "startkde &" in je ~/.vnc/xstartup zetten. De mijne ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh

xrdb $HOME/.Xresources
startkde &

Dan start je de vnc server zo:
code:
1
2
3
4
5
6
gerco@gentoo ~ $ vncserver

New 'X' desktop is gentoo:1

Starting applications specified in /home/gerco/.vnc/xstartup
Log file is /home/gerco/.vnc/gentoo:1.log

En daarna kun je met vncviewer inloggen op "gentoo:1" (in mijn geval), kde draait dan al.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 24-12-2005 16:21 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• BSeB
Ik heb dus zoals ik al zei een grafische KDE draaien.

Ook heb ik de vnc draaien alleen kan ik dus niet op mijn eigen grafische KDE inloggen, en waarom weet ik niet.

Ik kan dus niks grafisch instellen aangezien ik niet bij de betreffende pc in de buurt ben.

Dat kan ik over een week maar ik wil nu graag inloggen.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

BSeB schreef op zondag 25 december 2005 @ 13:17:
Ik heb dus zoals ik al zei een grafische KDE draaien.

Ook heb ik de vnc draaien alleen kan ik dus niet op mijn eigen grafische KDE inloggen, en waarom weet ik niet.

Ik kan dus niks grafisch instellen aangezien ik niet bij de betreffende pc in de buurt ben.

Dat kan ik over een week maar ik wil nu graag inloggen.
Ik ken je probleem.

Je standaard KDE (wat weer op X draait) is nu te zien op display :0
Zodra jij een vncserver start is display :0 al in use dus gaat die draaien op display :1
De default port wordt dan ook meteen met 1 verhoogd en dus 5901.

Wat jij wil heb ik opgelost door toch x11vnc te gebruiken.

Wat ik dan doe is:

- ik log op mijn server in via ssh
- ik tik als normale user: x11vnc -display :0 -rfbport 5900

Op dit moment kan ik naar mijn server connecten -zonder een password te gebruiken- op de normale vnc port en neem ik mijn huidige sessie over (display :0).

Het is geen shared vnc sessie of zo dus als jij er al in zit kan er niemand anders op dat moment in :) Als jij je vnc sessie sluit op de client waarmee je via vnc op je server zit sluit de hele x11vnc service op de server zelf ook dus is ie meteen niet meer te bereiken op poort 5900.

Het enige gevaar is op dit moment:

- zodra je via ssh je vnc server (x11vnc) start kan iedereen erop dus je moet snel naar je server connecten via vnc
- vnc gaat onversleuteld over het net, hier zijn trouwens ook weer zat oplossingen voor te vinden :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wat ik altijd doe (imho een betere manier) is de VNC module inladen in X.Org, ik gebruik meestal gewoon realvnc maar ik verwacht dat de mogelijkheid ook voor tightvnc wel beschikbaar is.

Op die manier heb je lokaal en remote altijd dezelfde esktop (met wachtwoord)

Howto gevonden: http://gentoo-wiki.com/HO...ecting_to_current_session

Wel voor Gentoo maar het principe is hetzelfde :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wolfboy op 25-12-2005 14:33 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• smokalot
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

is het grote probleem nu dat je een week niet bij je openstaande sessie kunt? tja, daar is dus niet zoveel aan te doen. Je kunt nieuwe programmaas starten, je kunt je vnc server starten, je kunt sshen, met en zonder X forwarding, maar het enige wat niet kan is de sessie overnemen die nu al draait, want daarvoor moet je dit in KDE instellen, en daar kun je nu juist niet bij.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1