Safari-compatibiliteit testen zonder mac

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of ik hier mag posten, maar ik vindt onderstaande service erg handig, en denk dat andere website ontwerpers hier ook baat bij hebben.

Het gaat om "Safari-test", een tool waarmee je je site kunt testen op compatibiliteit in Safari.

Hoe het werk? Je voert een url in en krijgt een afbeelding van je site gerenderd in Safari terug. Zo kun je globaal kijken of je site op dit platform ook werkt. Vooral handig voor mensen die geen mac hebben maar wel dit platform willen ondersteunen.

P.S. ik weet dat er al services als browsercam zijn, maar die zijn niet gratis.

Verwijderd

Je hebt ook iCapture: http://www.danvine.com/icapture/
Deze is ook gewoon gratis en werkt prima. Ik denk dat de tool overigens pas echt handig wordt als je er echt mee kan gaan browsen, een soort emulator dus.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Als je wilt testen voor Safari is het misschien ook een idee om te testen met Konqueror van KDE. Safari gebruikt in principe deze render engine en zal grotendeels hetzelfde resultaat opleveren. Het is natuurlijk niet perfect, maar dat zijn tools zoals die capturers natuurlijk ook niet (zeker niet qua Javascript e.d.).

Als je het echt moet supporten is het toch maar het makkelijkste om b.v. een Mac Mini aan te schaffen voor niet al te veel geld en het daarmee grondig te testen. Maar of dat je de moeite waard is, hangt natuurlijk af van de mate waarin je het moet supporten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Probleem van dergelijke diensten is dat je onmogelijk het gedrag van je site kan testen.
Werkt mijn javascript wel goed? Wat gebeurd er als ik dat element verwijder of toevoeg dmv javascript etc etc. Voor echt testen ontkom je er niet aan om zo'n machine aan te schaffen (dat is ook de reden dat ik met konqueror (KHTML) test, Safari gebruikt een iets aangepaste versie van deze engine)

Verwijderd

Als je met Konqueror wilt testen stuit je op hetzelfde probleem dat je een nieuw besturingssysteem moet installeren en dat zou ik dus graag voorkomen. Ik zag op de website van Browsercam dat je daar ook remote desktop kan inloggen op Linux en Mac, wat ook een goede oplossing is. Voor $50,- per maand is dit alleen behoorlijk prijzig.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:41:
Als je met Konqueror wilt testen stuit je op hetzelfde probleem dat je een nieuw besturingssysteem moet installeren en dat zou ik dus graag voorkomen.
Verschil alleen is dat je voor een mac een andere machine moet kopen en voor linux hooguit moet rebooten met een live cd ;)

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

1 woord: vmware
:)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

sinds wanneer kan je MacOS draaien in VMWare ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:24
Als je met Konqueror wilt testen stuit je op hetzelfde probleem dat je een nieuw besturingssysteem moet installeren en dat zou ik dus graag voorkomen. Ik zag op de website van Browsercam dat je daar ook remote desktop kan inloggen op Linux en Mac, wat ook een goede oplossing is. Voor $50,- per maand is dit alleen behoorlijk prijzig.
Je kunt bijvoorbeeld Knoppix met Konqueror gewoon met Qemu draaien op WIndows. Kost je geen cent en heb je toch, alsof het een programma is, Konqueror.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Erkens schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:47:
[...]

sinds wanneer kan je MacOS draaien in VMWare ;)
Lijkt me logisch, sinds Tyf dit erin gebouwd heeft :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gomez12 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:11:
[...]

Lijkt me logisch, sinds Tyf dit erin gebouwd heeft :)
:?

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Het is mogelijk, maar niet legaal. Ik ken ook iemand die OS X in vmware heeft draaien.

Verwijderd

chris schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:29:
Het is mogelijk, maar niet legaal. Ik ken ook iemand die OS X in vmware heeft draaien.
Jup. Kan prima. Ik heb het ook een paar dagen gedraaid. Eerst in vmware en toen gewoon direct booten vanaf de hdd. Alle processors met SSE3 kunnen het geloof ik draaien. Met wat kleine aanpassingen natuurlijk.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

chris schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:29:
zolang OS X niet legaal op een random x86 machine kan draaien is het dus geen optie om te gebruiken ;)

• Zoefff
  • Laatst online: 21-04 12:11

Zoefff

❤ 

djbuzzz schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:30:
Als je wilt testen voor Safari is het misschien ook een idee om te testen met Konqueror van KDE. Safari gebruikt in principe deze render engine en zal grotendeels hetzelfde resultaat opleveren. Het is natuurlijk niet perfect, maar dat zijn tools zoals die capturers natuurlijk ook niet (zeker niet qua Javascript e.d.).

Als je het echt moet supporten is het toch maar het makkelijkste om b.v. een Mac Mini aan te schaffen voor niet al te veel geld en het daarmee grondig te testen. Maar of dat je de moeite waard is, hangt natuurlijk af van de mate waarin je het moet supporten.
Maar toch niet helemaal, getuige een recent topic van mij. De fout in Safari treed dus helaas níet op in Konqueror.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Voor eenmalig +/- 50 euro koop je met gemak een iMac Rev C met OSX Tiger en dan weet je 100 zeker dat t werkt.

http://www.apple-history....a=off&sort=date&order=ASC

Let wel even op de technische specificaties van Tiger:

http://www.apple.com/macosx/techspecs/

Minimaal 265 Mb Ram dus

http://www.tweedehandsmac.nl

Succes :D

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 16:42

Acid_Burn

uhuh

Knoppix

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1