Wavefile uitrekken

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik wil graag een wavefile uitrekken zoals dat gedaan is aan het einde van dit filmpje:

http://www.nos.nl/nosjour...5/7/14/philipfilmpje.html

Ik heb al gezocht op got en google maar wat ik kan vinden zijn programma's die dan ook meteen de toonhoogte veranderen. (de snelheid wordt veranderd).

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

Verwijderd

ProCal schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:07:
Ik wil graag een wavefile uitrekken zoals dat gedaan is aan het einde van dit filmpje:

http://www.nos.nl/nosjour...5/7/14/philipfilmpje.html

Ik heb al gezocht op got en google maar wat ik kan vinden zijn programma's die dan ook meteen de toonhoogte veranderen. (de snelheid wordt veranderd).

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
Een wave file vertragen zonder dat de toonhoogte veranderd kan met bijvoorbeeld Adobe Audition (bij time/pitch). Je moet hiervan geen wonderbaarlijke dingen verwachten, wantja als je een file gaat het uitrekken onbreekt er informatie die hij dan probeert te interpoleren (denk ik).

• ProCal
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:24:
[...]
Een wave file vertragen zonder dat de toonhoogte veranderd kan met bijvoorbeeld Adobe Audition (bij time/pitch). Je moet hiervan geen wonderbaarlijke dingen verwachten, wantja als je een file gaat het uitrekken onbreekt er informatie die hij dan probeert te interpoleren (denk ik).
Het hoeft ook niet heel erg mooi te klinken hoor, maar net zoals die eindtune van het NOS-journaal in dat filmpje (zie boven) zou ik al mooi vinden. Adobe Audition.. Duur pakketje denk :)

Verwijderd

ProCal schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:27:
[...]

Het hoeft ook niet heel erg mooi te klinken hoor, maar net zoals die eindtune van het NOS-journaal in dat filmpje (zie boven) zou ik al mooi vinden. Adobe Audition.. Duur pakketje denk :)
Tja, die kan het in ieder geval, maar ik denk dat er zat gratis alternatieven zijn. Zoek op "wave stretch" oid met google.

Dat filmpje doet 't hier niet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 11:34 ]

• ProCal
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:33:
[...]

Tja, die kan het in ieder geval, maar ik denk dat er zat gratis alternatieven zijn. Zoek op "wave stretch" oid met google.

Dat filmpje doet 't hier niet
Ja had ik al naar gezocht maar kreeg alleen wat resultaten waardoor ook de toonhoogte dus verandert.

filmpje:

http://wdka.hro.nl/%7E053..._dit_is_een_herhaling.wmv

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
kan nero wave editor zoiets niet gewoon?

• ProCal
Morphine schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:39:
kan nero wave editor zoiets niet gewoon?
Hee.. dat heb ik er hier ook op staan :) Eens even kijken. thx voor de tip.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Probeer Goldwave: kan je gratis uitproberen. Gaat na 3000 commando's dood, maar je hoeft alleen maar Effects > Pitch en/of Effects > Time Warp te proberen, nietwaar :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ProCal
Rataplan schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:42:
Probeer Goldwave: kan je gratis uitproberen. Gaat na 3000 commando's dood, maar je hoeft alleen maar Effects > Pitch en/of Effects > Time Warp te proberen, nietwaar :)
Ik probeer die Goldwave wel even inderdaad. Met Nero Wave editor heb ik het tot nog toe niet kunnen vinden.

Dit is precies wat ik zocht. Het resultaat is naar wens. Allen bedankt voor de reacties :)

[ Voor 12% gewijzigd door ProCal op 24-12-2005 11:56 ]

• Morphine
Hey gaaf filmpje man! Zie toevallig dat je een mede-student bent :)
welke opleiding doe jij? (wilde zelf eerst CMD doen, ben uiteindelijk voor GMT op het hro gegaan ;))

~edit: dacht ik het niet, jij bent een keer in het nieuws geweest met dat filmpje :) Super gaaf man!

[ Voor 24% gewijzigd door Morphine op 24-12-2005 20:58 ]

Verwijderd

Morphine schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 20:56:
Hey gaaf filmpje man! Zie toevallig dat je een mede-student bent :)
welke opleiding doe jij? (wilde zelf eerst CMD doen, ben uiteindelijk voor GMT op het hro gegaan ;))

~edit: dacht ik het niet, jij bent een keer in het nieuws geweest met dat filmpje :) Super gaaf man!
Denk niet datie het zelf gemaakt heeft om vervolgens te vragen hoe hij een wave kan stretchen zoals in het filmpje :P Maar het is idd een tof filmpje leuk bedacht en gemaakt!

• Morphine
haha pcies.. ripperrr :P

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Voor wie het nog niet wist:
Audacity
Gratis, multi platform, open source audio editor ;)

Eventueel, ook open source, maar wel command line tool:
SoX
stretch factor [window fade shift fading]
Time stretch file by a given factor. Change duration without
affecting the pitch. factor of stretching: >1.0 lengthen,
<1.0 shorten duration. window size is in ms. Default is
20ms. The fade option, can be "lin". shift ratio, in [0.0
1.0]. Default depends on stretch factor. 1.0 to shorten, 0.8
to lengthen. The fading ratio, in [0.0 0.5]. The amount of a
fade's default depends on factor and shift.

[ Voor 55% gewijzigd door Henk007 op 24-12-2005 22:53 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-02 17:02

Swerfer

Hmm...

Windows mediaplayer kan het standaard, maar dan alleen versneld of vertraagd afspelen met behoud van toonhoogte, ik dacht niet daadwerkelijk in een andere snelheid opslaan...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1