[XP] Het mysterie van het verdwenen schermpje.... *

Pagina: 1
Acties:

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Hallo vriendjes, en vriendinnetjes, we komen er weer aan.....

Vandaag hebben we een nieuw misterie, het verdwenen schermpje van The Core Mediaplayer.
Dit programma vond het blijkbaar leuk om zomaar buiten mijn monitor te gaan leven.
Meerdere monitoren geprobeert, maar hij staat ook niet op die, die mediaplayer opnieuw installeren, had ook geen nut.

Heefd iemand een idee hoe dit op te lossen is?
alvast bedankt :)

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Met TweakUI kan je de posities van windows resetten. Ik denk dat als je dat probeert, dat hij weer op de standaard locatie wordt geopend (het schermpje dus) en dat je er dus weer mee kan werken. TweakUI voor Windows XP kan je hier vinden. Ik neem in ieder geval aan dat het hier om XP gaat? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De resolutie van je scherm tijdelijk vergroten?

• xentron
@The_Shadow
Xp natuurlijk ;)
Dankje wel! Ik ga dit meteen ns proberen :D

[ Voor 10% gewijzigd door xentron op 24-12-2005 00:15 ]

• xentron
Alleen nu is het natuurlijk wel vinden HOE je dat doet in TweakUI :o

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 12:57
wat voor videokaart heb je, want met de nvidia nview manager heb je ook de mogelijkheid om schermpjes naar beeldschermen te sturen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• xentron
ATI Radeon X800.

• xentron
Ik heb nu verschillende tooltjes geinstalleert, en geen van alle kan het resetten, ik vind het zo vreemd dat MS dit niet standaart in windowsxp heefd toegevoegd :S

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03 12:19

jasjenl

Liab A Tymo

Als ik het goed begrijp staat het windowtje dus buiten je zichtbare scherm? Als je er nog wel naar kunt alt-tabben, kun je proberen 'm met je toetsenbord weer in het zichtbare gedeelte te verschuiven. Je kunt, als je het desbtreffende windowtje actief hebt gemaakt (met alt-tab dus) op alt-spatie drukken, en dan m (voor de move functie, als je engelse windows hebt tenminste), vervolgens kun je met de cursortoetsen 't window gaan schuiven (als je 'm eenmaal met de cursortoetsen in beweging hebt gezet, kun je ook met de muis verder schuiven, zolang je geen muisknop indrukt). Misschien dat je dit eerst even met een window dat je wel kunt zien moet oefenen, maar op deze manier heb ik ook wel eens windows die ik met de muis niet meer kon 'oppakken' weer zichtbaar gemaakt.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

xentron schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:19:
Alleen nu is het natuurlijk wel vinden HOE je dat doet in TweakUI :o
Ik zie net dat ik me (stom stom) in het programma heb vergist. In de herhaling: met CCleaner kan je de "Window Size/Location Cache" leeg gooien. Het scherm komt dan (zoals ik al eerder beloofde :X ) op de default locatie op :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• xentron
Allebei de dingen werken niet, de move functie zit niet op die window, terwijl op alles wat wel zichtbaar is wel werkt met de move functie.
De restore defaults van CCleaner werkte helaas ook niet :'(

Ik heb het programma wel zo ver gekregen dat hij wel video's afspeeld op me monitor zelf, alleen het is zo verdomde irritant om geen start/stop/settings te kunnen klikken |:(

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik lees dat je meedere monitors hebt geprobeerd? kan je niet ff een dualscreen maken?

en installeer anders gewoon even ultramon, ook al heb je geen dualscreen. Daarmee kun met een optie een programma van de ene monitor naar de andere moven

[ Voor 49% gewijzigd door NightCruiser op 24-12-2005 01:20 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Al geprobeerd de applicatie op de startbalk aan te klikken met de rechtermuisknop en vervolgens op Verplaatsen?
Mocht Verplaatsen grijs zijn probeer dan eerst op Vorig Formaat te klikken. En dan nog eens Verplaatsen proberen.
Ik heb geen ervaring met het programma waar jij het over hebt maar dit werkt met de meeste windows apps.
Zodra je op Verplaatsen hebt gedrukt moet je gelijk je muisknop indrukken en ingedrukt houden, beweeg dan de muis om het venster te verplaatsen.
Oefen desnoods even met je browser om dit onder de knie te krijgen, misschien kun je The Core ook wel zo weer op het scherm slepen.
Anders zouden dingen als TweakUI en Ultramon een oplossing kunnen bieden.

offtopic:
Misterie -> Mysterie :z

[ Voor 88% gewijzigd door Ultraman op 24-12-2005 01:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat cybersteef zegt, maar dan niet klikken met je muis, maar je cursortoetsengebruiken; je muis werkt niet buiten het beeld.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledits: ten eerste even de typo er uit, ten tweede het verplichte OS er in.
Trouwens is het helemaal niet "natuurlijk" XP, dus noem het een volgende keer evenmeteen, zie ook alle andere topics in WOS en de WOS sticky topics ;)

Overiegns ben je niet de eerste die dit vraagt, http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart -> [rml][ Win2k] Schermen buiten beeld[/rml] geeft bijvoorbeeld wat omwegen :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door F_J_K op 24-12-2005 11:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• xentron
F_J_K schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:15:
offtopic:
Titeledits: ten eerste even de typo er uit, ten tweede het verplichte OS er in.
Trouwens is het helemaal niet "natuurlijk" XP, dus noem het een volgende keer evenmeteen, zie ook alle andere topics in WOS en de WOS sticky topics ;)

Overiegns ben je niet de eerste die dit vraagt, http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart -> [rml][ Win2k] Schermen buiten beeld[/rml] geeft bijvoorbeeld wat omwegen :Y)
Sorry :9
Het was nogal laat toen ik dit poste, kzal volgende keer zonder biertje een nette post maken. ;)
Ik ga het eens proberen met ultramon.

Ik vind het wel raar dat als je een programma netjes verwijdert onder software, en dan met regedit controlleert of alles met "Core" of "CoreMedia" verdwenen is (of geen betrekking tot the core mediaplayer heefd), en het programma daarna herinstalleert, dat hij dan NOG buiten het scherm is.
Ik hoop in ieder geval dat windows vista straks een wat betere manier van window management heefd dan xp want dit is echt 3x niks.
Pagina: 1