Toon posts:

[Installatietechniek]Automatisering verlichting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment worden in een zaal 8 500W bouwbakken aangestuurd via een DMX-gestuurde dimmer. Dit is echter te omslachtig voor de huidige gebruikers en ik wil dit anders oplossen, bijvoorbeeld via een produkt als C-Control. Ik wil alle lampen aan kunnen zetten met 1 druk op de knop zondar dat ik daarvoor naar iedere lamp afzonderlijk een aparte spanningskabel moet trekken, met wat voor product is dit mogelijk?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In onze bar gebruiken we een draadloos systeem van Gira. Werkt erg goed - weet alleen niet of er dimmers voor 500 watt voor te krijgen zijn. Knopjes werken op batterijen en plak je op waar je ze nodig hebt (zijn ook in allerlei inbouwvormen verkrijgbaar), en de actors (schakelaars/dimmers) zitten bij de lamp zodat het makkelijk is om te installeren. Ze zijn in zowel dim- als schakelvarianten te krijgen - zelfs voor halogeen-spots.

Hoor net dat de schakelunits tot 600 VA doen, en om en nabij de 150 euro ex btw kosten. Same for de besturing (knop). Ben je dus 9x 150 euro ex btw kwijt. :)

Voor DMX zijn trouwens ook kleine dimmers verkrijgbaar, die je bij de lampen kunt inbouwen.

[ Voor 36% gewijzigd door HunterPro op 23-12-2005 23:43 ]

Verwijderd

je kan naar iedere bak een voedingskabel leggen, een 9aderige kabel erbij naast waarmee je per bak een magneetschakelaar schakelt, die ter plekke die bak voeding geeft of niet.

er zijn ook apparaten die dit via een communicatie kabeltje kunnen, maar als deze 500 watt moet schakelen is hij duur.

ps. hoe heb je de kabels nu liggen, kun je die niet herbruiken?
en wil je kunnen dimmen, of is schakelen ook goed?

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem van Giga is iets te duur, zoveel budget heb ik er niet voor. Op dit moment zitten de halobakjes rechtstreeks is de verschillende prikpunten in de zaal, deze prikpunten gaan naar de patchkast waar we ze in een dimmer kunnen prikken. Deze halobakjes moeten volledig los van dit systeem komen te zitten. Ik denk dat ik met C-COntrol van Conrad al een heel eind kom, iemand ervaring met deze dingen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
waarom zijn je dimmers niet goed? Met DMX en dimmers kun je werkelijk alles ter wereld controllen imo...

Verwijderd

Topicstarter
Die zijn prima. Maar te omslachtig. Om de lichten aan te zetten moet je of het paneel aanzetten of de Lanbox starten. En de gebruikers die het gebruiken voor proefwerken, examens ed. willen dat niet. Kortom, het moet buiten de dimmers om.
Pagina: 1