Energie sparende systemen/hardware

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik ben bezig met een aantal demo pc's voor het draaien van films (DVD, MOV) en het afspelen van muziek (MP3) als demo doeleind met windows XP. Ben dan ook energie bewust (kost tenminste geld :+ ). Heb nu b.v. een duron 1600 en een PIV 2667 staan (overklokte 2000). Deze machines voldoen goed. Alleen is het stroomverbruik 140-150 watt per machine.

Nu ben ik bezig geweest met o.a. een Via C800 (45-55 watt). Maar dan kan ik beter een Celeron 266 nemen die is nog sneller. M.a.w. voeldoet niet aan mijn eissen. Nu dacht ik of aan laptops of mobile hardware. (b.v. Mobile XP) Dit lost al weer een klein beetje op, maar dan op een moederbord met een mobile videokaart (het liefst een ATI Radeon Mobile).

Of afgedankte laptops met defect scherm ofzo (sluit ze toch aan op 19" BenQ TFT schermen (16 watt)). Mijn laptop bv. gebruik maar iets van 20-40 watt. Das zou iedeaal zijn. Om een lang verhaal kort te maken. Bestaan er moederborden met mobile hardware onboard? Processoren zijn er wel, die heb ik al gevonden bij alternate. Maar geen moederborden. Of kan ik echt beter oude laptops nemen (scheeld ook nog in ruimte ook, alhoewel dat niet belangrijk is).

Wat is jullie meening?!

Moeten jullie nog weten dat die pc's zo'n 9 tot 10 uur per dag draaien. Kom met 2 pc's op zo'n 20 kw in de week. (dan heb ik nog niet mijn 2 servers mee gerekend die ook nog draaien met 37kw in de week). Maar die kan ik als ik hier uit ben ook meteen vervangen.... (maar niet door laptops 8)7 )

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Ik denk dat je meer bereikt door een snelle, courante, processor te kopen, en deze dan zover terug te klokken dat hij nog net kan wat je wil.

Mijn mening is overigens dat je je posts even een keer moet herlezen voordat je op 'verstuur bericht' klikt ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In een ander topic heeft iemand het over de AMD Geode. Misschien is dat een optie?

Server configuratie

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom is de VIA C serie geen optie? Die dingen zijn echt wel snel zat voor dat soort dingen (En totaal niet te vergelijken met een 266celeron).

Verder, kijk eens naar Celeron 533/P3 533s die zuipen vrijwel niets.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nou ik heb wel gemerkt dat toen ik een Radeon 9100 pro aan geloten heb op een van mijn test bakken deze in een keer 15 watt meer ging gebruiken. Daarom zoek ik ook iets met een mobile videokaart.

Ik heb zo'n leuk watt/amperage metertje, daarmee ben ik van de week alles langs gelopen om te kijken wat het verbruik is. (had vorige week 118 kw)

( :o wat spel fouten verwijdert. Ben niet helemaal wakker)

@Terw_dan, die via dingen zijn best snel, maar ik heb een mov filmpje van 800x600 en dat kan hij niet vloeiend afspelen. En met sandra 2005 zit hij zo tussen een Celeron 266 en PII 333 in. Terwijl hij op 800 draait :?

[ Voor 24% gewijzigd door Roman op 23-12-2005 22:27 ]

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Roman schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:23:
Nou ik heb wel gemerkt dat toen ik een Radeon 9100 pro aan geloten heb op een van mijn test bakken deze in een keer 15 watt meer ging gebruiken. Daarom zoek ik ook iets met een mobile videokaart.

Ik heb zo'n leuk watt/amperage metertje, daarmee ben ik van de week alles langs gelopen om te kijken wat het verbruik is. (had vorige week 118 kw)

( :o wat spel fouten verwijdert. Ben niet helemaal wakker)

@Terw_dan, die via dingen zijn best snel, maar ik heb een mov filmpje van 800x600 en dat kan hij niet vloeiend afspelen. En met sandra 2005 zit hij zo tussen een Celeron 266 en PII 333 in. Terwijl hij op 800 draait :?
Klopt wel, had ik ook met mijn via c3 800mhz. Na een tijdje weg gedaan, kon er te weinig mee vanwege gebrek aan cpu kracht :) Had er wel 512mb ram in zitten, dus daar kan het niet aan liggen...

Verwijderd

Roman schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:15:
Bestaan er moederborden met mobile hardware onboard? Processoren zijn er wel, die heb ik al gevonden bij alternate. Maar geen moederborden.
Ja, de i915GMm-HFS bijvoorbeeld.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
als je snel bent kun je een amd geode bestellen :p
die is wel erg zuinig met 14watt op 1400mhz
past op diverse socket a boardjes

[ Voor 18% gewijzigd door Dnc1n op 24-12-2005 16:33 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
AMD Geode ?¿ Nooit van gehoord... ff googlen...

Zat net te kijken voor een lijst van energie verbruik van zowel Athlon als Intel Processoren, maar kan nergens een goed overzichtelijke lijst vinden. Hebben jullie misschien een idee waar ik dat kan vinden? Dan wel nieuwe en oude processoren (PIII en AMD K6 en hoger).

Heb o.a. een server staan met een XP 64 3000+ (754) staan. En als ik daar met een XPMobile 64 2600+ al veel minder gebruik, ga ik die wel kopen.

Heb vandaag een van mijn demo pc's klaar gemaakt met een PIII-733 en Gforce MX 420 erin. Deze bak gebruikt tussen de 50 en 60 watt i.p.v. die P-IV 2.0@2.67 die 140 watt verbruikt. Is toch maar om DVD en MOV af te spelen en een beetje muziek.

En ik ga wat aan mijn verlichting doen. Heb een site gevonden die LED-spots en lampen bouwen. Dus i.p.v. 20 en 50 watt nog maar 1.2 en 2.2 watt met dezelfde licht op brengst. LED-light is de toekomst.

Had deze week 168KWh verbruikt.....

Pagina: 1