100 fps gaming @ Samsung 930BF

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gerardv87
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 15:44
Hello

ik zou graag counter-strike 1.6 willen spelen op 100 fps. Ik heb een samsung 930BF die zelfs op 640x480 en 800x600 maar tot de 75 HZ gaat. Daardoor heb ik constant 75 fps ingame. Het scherm was erg duur en ik heb andere mensen met een tft scherm gezien die wel cs op 100 fps konden spelen, dat waren vaak soms al wat oudere tft schermen. het ligt absoluut niet aan me videokaart want dat is gewoon een 6600GT (en in cs 1.6 heb je al een fps van 100 bij een geforce4ti). Ik heb ook al met een programma genaamd reforce geprobeerd om 640x480 100hz te zetten maar dan krijg ik zwart beeld. Kan er echt niets aan gedaan worden. 100 fps CS gamed voor mij erg anders dan maar 75 fps.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

vertical sync uitzetten :)

En in console max_fps 100 doen :) of nog hoger als je nog meer wilt :)

[ Voor 59% gewijzigd door M3rcury op 23-12-2005 21:54 ]

No signature required.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1: Vsync af
2: DirectX hack afhalen om de 60FPS max te doorbreken (of eentje voor openGL)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 21:41

Appie

F1RST Racing

set V-sync eens uit in je videokaart drivers

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
fps_max 100 in console en vsync uit ja :)

volgens mij haal je overigens fps en hertz door elkaar, er zijn geen tft schermen met een hertz hoger dan 75 voor zo ver ik weet. Hertz is het aantal maal dat je scherm ververst per seconde, fps zijn het aantal beeldjes per seconde die je pc uitrekent.

[ Voor 76% gewijzigd door itons op 23-12-2005 21:58 ]

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

En meestal geeft Vsync juist een vloeiender resultaat omdat de beeldjes dan met dezelfde frequentie als de beeldfrequentie van de monitor geschreven worden plus dat dit het zogenaamde "tearing" voorkomt waarbij het beeld asynchroon geschreven wordt zodat een verschuiving optreed tussen het bovenste gedeelte van het beeld en het onderste gedeelte. Dit valt voor sommingen niet op, maar een kenner ziet dit gelijk.
Het heeft ansich ook niet zo veel zin om meer dan die 75 beelden te tekenen omdat je monitorfrequentie toch niet meer toelaat. Het kan echter wel een positief resultaat geven als het gaat om 'response' van een game, het kan lekkerder spelen, zeker voor spellen die vaak onder deze 75fps zouden komen. Spellen die ruimschoots boven de 75fps blijven zitten zouden met Vsync AAN in dit geval het meest 'soepel' draaien. Er zijn ook situaties te bedenken waar spellen simpelweg 'last' ondervinden van synchronisatie waardoor de performance daalt en er lag optreed. In deze gevallen is Vsync uitzetten een goed idee. Ik schakel zelf regelmatig tussen dit soort instellingen, hangt er maar net vanaf en ben nogal een miereneuker :D

Dit zijn typische CRT problemen, en ik dacht eerst dat deze problemen met die digitale LCD paneeltjes wel afgelopen zouden zijn, maar jammergenoeg is er nogsteeds sprake van een beeldfrequentie en synchronisatie, waarschijnlijk kan het niet anders, een LCD emuleert nu als het ware een CRT lijkt het wel, ik heb in elk geval al regelmatig 'tearing' waargenomen op een LCD scherm...

[ Voor 20% gewijzigd door BruT@LysT op 23-12-2005 22:19 ]

Verwijderd

vsync aan + 100 fp en 100Hz is het mooiste beeld, 4.5 jaar ervaring CS 1.6 :)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:17:
Daar ben ik het wel mee eens ;)

Hoewel hoger natuurlijk altijd nog beter is, maar is enigsinds overkill.

Quake2 op 150hz met vsync aan, dat trekt je vidkaart ook makkelijk mits je monitor het ook trekt, dat geeft echt zo'n absurd 'SMOOTH' effect als je snel ronddraaid, zo veel frames heerlijk :D

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik zie het voordeel ook niet, V-sync uit resulteerd vaak weer in wat haperende beelden.
Een verschil tussen 75 en 100fps lijkt mij erg sterk. Misschien dat als je 5 rondjes per seconde draait dat er een verschil is, maar daar heb je toch niets aan. Zo rond de 60 a 70fps loopt een game maximaal soepel, alles erboven kan je niet meer zien/ervaren, tenzij je idd bepaalde Quake jumps wilt :)

Ik zou hem gewoon op 75 Hz houden dus, vergeet overigens niet dat je misschien nu nadeleige effecten ervaart in het begin met een tft (ja, zelfs de nieuwste). Maar dit went redelijk snel moet ik je zeggen :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik vraag me af onder welke steen je vandaan komt als je nogsteeds niet weet dat LCD panels allemaal op 60 of maximaal 75Hz werken. Je kan wel proberen om 100Hz te forceren, maar dat display gaat echt niet meer beeldjes genereren. Wat schiet je er dus mee op? Geen ruk.

Gewoon 75Hz gebruiken en vsync aan, want zoals door anderen gezegd zorgt vsync uit alleen maar voor tearing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:17:
ja leuk, maar een TFT kan geen 100Hz halen en is ook compleet overbodig voor een TFT :z Kortom, your point being ;) ?

Was is er precies mis met 75 frames? Te weinig :) ?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
We Are Borg schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 10:40:
[...]

ja leuk, maar een TFT kan geen 100Hz halen en is ook compleet overbodig voor een TFT :z Kortom, your point being ;) ?

Was is er precies mis met 75 frames? Te weinig :) ?
In CS spring je ook minder ver als je minder FPS hebt.. (geloof me, surf maps anyone?)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
FiXeR.nl schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:00:
[...]
In CS spring je ook minder ver als je minder FPS hebt.. (geloof me, surf maps anyone?)
Dit kan ik me niet voorstellen. Ik speel vaak zat surfmaps en ik kan geen verschil zien tussen tft en mijn crt. Wel verschilt het per server. Wist je trouwens dat je die andere mannetjes eigenlijk met maar 20FPS ziet? Als je namelijk een bepaald commando invoert om je ping en FPS te zien enz., kun je zien dat je maar 20 pakketjes per seconde binnenkrijgt, terwijl ik altijd iets van 30 stuur (alhoewel de upload alsnog lager is, maar dat komt door de hoeveelheid info per pakketje uiteraard ;)).

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:07
Vsync uitzetten bij je Nvidia driver panel. Dit staat gewoon bij OpenGL

Daarna typ je in je console in van CS

Developer 1
max_fps 100 (ga niet hoger dan 100, dit vertraagd de boel met schieten)

Verwijderd

Je heb wel TFT schermen die tot 85Hz gaan. Maar 60Hz geeft helemaal geen beperking waneer ik doom3 of quake 4 speel. Zo fps limieter heeft alleen maar voordeel doordat je computer wat reserve overhoud voor de zware stukke waardoor je een zeer stabiele frame rate houdt.

Mochtje je toch maar wille hebben dan 75fps doe het dan op deze manier.
TFT 60Hz Game 120Hz.
Scherm 75Hz Game 150Hz.
Op deze manier haal je nog de beste resoltaat.
Pagina: 1