Toon posts:

FTP Server

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

in een magazine las ik laatst iets over ftp, je eigen prive servertje opzetten met een progje, alles netjes uitgelegd maar op een gegeven moment moet je poort 21 laten nachecken omdat anders je verbinding het niet doet, dus ik dat nagecheckt maar hij blijft maar vrolijk zeggen: ERROR, i could NOT see your port 21, reason: connection timed out.
Ik heb hier dus het probleem dat ik geen ftp server op kan zetten, ik heb het al geprobeerd met quick 'n easy ftp, en proberen te openen met filezilla, niet gelukt.
mijn ip adres word wel gewoon herkend op www.canyouseeme.org (hiermee checkte ik dus ook mijn poort die dus niet herkend word) en daarmee is dus verder niets mee aan de hand, ik heb thuis 3 computers en 1 daarvan is dus mijn computer, er zit dus een router tussen.

ligt het aan de router of ligt het aan mijn adsl verbinding?
ik gebruik verder xp prof, heb een 3mbit adsl verbinding en heb verder geen firewall of antivirusscanner geinstalleerd, wat ik dus wil is voor (vooral grote afstanden) makkelijk en snel versturen, via msn gaat het niet, dat snap ik wel.

ik kan dus ook niet inloggen in mijn eigen gemaakte server, omdat de poort niet herkend word, moet ik iets met mijn switch openzetten, want dat heb ik dus (8 poorts), ben verder niet bekend of daar ook nog menus met opties enz. zijn voor bijv. port forwarding, in het boekje van de switch zie ik nergens iets om in een 1 of ander keuzemenu te komen.

wie helpt mij, thx

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
3rd Party firewall? Windows firewall (als je werkt met XP of 2003)?
Of misschien moet je met die Tool wel al een FTP'tje draaien (IIS of iets dergelijks), wil hij antwoord krijgen op poort 21... ?

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet even poort 21 open zetten naar de pc waar je FTP op wil draaien...

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik het goed begrijp heb je een ADSL modem met ingebouwde router met daarachter een switch waar 3 pc's aan zitten?

Je zal op de router poort 21 moeten forwarden naar de computer waar je de ftp server op draait.

Zie ook een uitgebreide uitleg @ Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter op 23-12-2005 20:52 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik zou het port-mappings verhaal is doorlezen (zie de Faq). Daar staat in dat je je router hoogstwaarschijnlijk eventjes moet configureren (port 21 door-mappen naar je PC) :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 11:28
1. Je router heeft waarschijnlijk poort 21 dichtgenageld, je moet die even open zetten, en forwarden naar de pc die de ftp server draait (dus die pc heet een statisch ip nodig)
2. Het kan zijn dat je provider dit blocked, maar dit komt zelden voor
3. Firewalling op de betreffende pc checken.
4. Als je lokaal je ftp wilt testen, moet je het interne ip adres gebruiken. De meeste routers kennen geen loopback functie, en dit gaat niet werken, is dus alleen van buitenaf te testen op de meeste routers.

/edit
En ik zou eerst even met het lokale adres testen, pas als dat werkt, zou ik gaan stoeien met extern verkeer. Beetje lullig als je een halve dag loopt te klooien en te schelden op je router, als dadelijk je server het helemaal niet doet ;)

[ Voor 20% gewijzigd door UltraSub op 23-12-2005 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
DannyVersluis schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:50:
Je moet even poort 21 open zetten naar de pc waar je FTP op wil draaien...
ja en hoe doe ik dat met een router waarvan dat niet beschreven staat?

Verwijderd

Was te laat

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 20:54 ]

• UltraSub
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:53:
[...]

Misschien je handleiding even zoeken, en daar even in lezen?
Of even googlen op je router naam + forward?

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:53:
[...]

Je zou kunnen beginnen met het geven van het merk en type van de router :P

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:52:
1. Je router heeft waarschijnlijk poort 21 dichtgenageld, je moet die even open zetten, en forwarden naar de pc die de ftp server draait (dus die pc heet een statisch ip nodig)
2. Het kan zijn dat je provider dit blocked, maar dit komt zelden voor
3. Firewalling op de betreffende pc checken.
4. Als je lokaal je ftp wilt testen, moet je het interne ip adres gebruiken. De meeste routers kennen geen loopback functie, en dit gaat niet werken, is dus alleen van buitenaf te testen op de meeste routers.
1.het probleem is dus dat ik niet weet hoe ik die moet openzetten op mijn switch, ik heb een tijdje een router gehad waarmee het allemaal keurig beschreven stond, port forwarding etc. was daar heel simpel mee te doen, bij mijn switch geen enkele info over gekregen, ( ik heb een ms-tech LH890 switch)

Verwijderd

Topicstarter
. w o u t e r . schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:55:
[...]

Je zou kunnen beginnen met het geven van het merk en type van de router.
ms-tech LH890 switch (8 poorts)

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:55:
[...]

Misschien je handleiding even zoeken, en daar even in lezen?
Of even googlen op je router naam + forward?
doe ik tx

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 20:52
Je moet je router aanpassen niet je switch.

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:55:
[...]

ms-tech LH890 switch (8 poorts)
Een switch zorgt niet voor je packet routing (switch zit op een lager niveau).
Je adsl modem zal waarschijnlijk een ingebouwde router hebben.

Verwijderd

Topicstarter
KryTech schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:57:
Je moet je router aanpassen niet je switch.
kijk ik heb nu een switch, geen router meer

Verwijderd

Topicstarter
. w o u t e r . schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:58:
[...]

Een switch zorgt niet voor je packet routing (switch zit op een lager niveau).
Je adsl modem zal waarschijnlijk een ingebouwde router hebben.
ja maar ik heb geen extra poorten op mn modem, die zit dus direct aan de router, dan de 3 pcs

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:59:
[...]

ja maar ik heb geen extra poorten op mn modem, die zit dus direct aan de router, dan de 3 pcs
Ja maar dat hoeft ook niet. Je kan een switch zien als een postbode, die pakketjes aflevert op het adres dat erop staat. De router bepaalt waar de pakketjes heen moeten en zet de adressen erop :P

Verwijderd

Topicstarter
. w o u t e r . schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:06:
[...]

Ja maar dat hoeft ook niet. Je kan een switch zien als een postbode, die pakketjes aflevert op het adres dat erop staat. De router bepaalt waar de pakketjes heen moeten en zet de adressen erop :P
nou nu wil ik dus in het menu komen om de ports ervan te forwarden (die van de router dus)
google vind niet, een duitse site waarop dus geen enkele handleiding staat, in mn eigen handleiding zoek ik nog druk, niet dat het duidelijk is maar k doe mn best

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:08:
[...]

nou nu wil ik dus in het menu komen om de ports ervan te forwarden (die van de router dus)
google vind niet, een duitse site waarop dus geen enkele handleiding staat, in mn eigen handleiding zoek ik nog druk, niet dat het duidelijk is maar k doe mn best
oke daar staat dus echt niet over port forwarding, laat staan een menu in.

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:10:
[...]

oke daar staat dus echt niet over port forwarding, laat staan een menu in.
Heb je het nu nog over die ms-tech LH890?
Dat is een switch.
Een switch is geen router en kan dus ook niet port forwarden.
Je moet een router hebben, anders kan je niet met 3 pc's op internet.
Dus de enige logische conclusie is dat je adsl modem een ingebouwde router heeft.
Je zult het dus in je adsl modem moeten instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:48:
3rd Party firewall? Windows firewall (als je werkt met XP of 2003)?
Of misschien moet je met die Tool wel al een FTP'tje draaien (IIS of iets dergelijks), wil hij antwoord krijgen op poort 21... ?
geen windows firewall aan.
en met dat tooltje maak ik mn ftp server, die kan ik dus benaderen via filezilla, wil ik een bestand uploaden dan kan dat niet, download kan dus ook niet omdat k dr nog nix heb op geupload, bij het inloggen geeft ie geen melding, met het uploaden zegt ie vrolijk dat ik problemen heb met mn poorten (21 dus)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 11:29
Kuch, edit knop? Probeer eens in je router te komen :) Bij adsl is dit standaard http://10.0.0.138 (dacht ik). Een switch kan je geen port op forwarden nee :P

En test ook meteen of je intern uberhaupt wel bij je server kan komen, dan kan je nu aan de instellingen kloten zonder dat de verbinding naar buiten al open staat. bij windows ftp://127.0.0.1/ , dan zou je in je eigen ftp moeten komen (met de juiste login erbij natuurlijk :P)

[ Voor 47% gewijzigd door MoiZie op 23-12-2005 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:14:
Kuch, edit knop? Probeer eens in je router te komen :) Bij adsl is dit standaard http://10.0.0.138 (dacht ik). Een switch kan je geen port op forwarden nee :P

En test ook meteen of je intern uberhaupt wel bij je server kan komen, dan kan je nu aan de instellingen kloten zonder dat de verbinding naar buiten al open staat. bij windows ftp://127.0.0.1/ , dan zou je in je eigen ftp moeten komen (met de juiste login erbij natuurlijk :P)
heb net ff iemand gevraagd die dr veel vanaf weet, hij zegt dat in mijn modem (alcatel speedtouch 510) de poorten heel moeilijk zijn te forwarden en het hem nog nooit gelukt is, en hij zegt dat k mn oude router dr weer ff moet aanzette waardoor t dan wel kan.

weet iemand nog hoe ik poorten moet forwarden op mijn alcatel speedtouch 510 ??

• UltraSub
Lees jij eigenlijk wel wat hier allemaal gepost wordt om je te helpen :?

Het Grote Poortmappingsverhaal
Komt bijvoorbeeld dit uit: http://www.portforward.com/routers.htm (kijk ff bij Thomson-Alcatel)

Volgens mij weet die iemand er dan toch niet zo veel vanaf, want zo moeilijk is het niet :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:37:
[...]

heb net ff iemand gevraagd die dr veel vanaf weet, hij zegt dat in mijn modem (alcatel speedtouch 510) de poorten heel moeilijk zijn te forwarden en het hem nog nooit gelukt is, en hij zegt dat k mn oude router dr weer ff moet aanzette waardoor t dan wel kan.

Als er iets simpel is, dan is het poorten forwarden op een alcatel/thomson gateway. Overigens staat hier hetgeen dat je zoekt.... Om het dan maar ff heel simpel te maken...

En inderdaad... die iemand is niet bijster slim....

Overigens;
. w o u t e r . schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:12:
[...]

.....
Je moet een router hebben, anders kan je niet met 3 pc's op internet.
......
Dat is dus niet waar... Je kan een switch koppelen aan een enkel-/multiport gateway, dan krijg je via de switch verbinding naar de gateway. Dit heb ik zodanig ook werkend gehad. Dit kan nodig zijn als de gateway bv beneden staat en een of meerder PC's bijvoorbeeld op zolder. (8>

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 00:33 ]

• MoiZie
[...]

Wat zeg ik dus net... en met die speedtouch is het zeker weten dat adres... * MoiZie neemt Amotheorus bij het handje. In de router ga je naar Advanced > NAPT en daar klik je op new entry, daar voer je port 21 in bij inside port, 21 bij outside port en het ip van de server bij inside ip. Vervolgens klik je op apply (de rest laat je staan). Nu moet het werken :)

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:28:
Dat is dus niet waar... Je kan een switch koppelen aan een enkel-/multiport gateway, dan krijg je via de switch verbinding naar de gateway. Dit heb ik zodanig ook werkend gehad. Dit kan nodig zijn als de gateway bv beneden staat en een of meerder PC's bijvoorbeeld op zolder. (8>
Voor zover ik weet bevat een gateway altijd een router, vraag me af wat anders het nut van de gateway zou zijn :?

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter op 24-12-2005 02:04 ]

Verwijderd

speedtouch 510 portforwaren lastig? denk dat die "expert" er zelf weinig van afweet :)

Verwijderd

Topicstarter
UltraSub schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 23:32:
Lees jij eigenlijk wel wat hier allemaal gepost wordt om je te helpen :?

Het Grote Poortmappingsverhaal
Komt bijvoorbeeld dit uit: http://www.portforward.com/routers.htm (kijk ff bij Thomson-Alcatel)

Volgens mij weet die iemand er dan toch niet zo veel vanaf, want zo moeilijk is het niet :)
hij heeft een eigen internet bedrijf dus ik weet wel zeker dat hij er wat vanaf weet. tis hem nog nooit met een alcatel gelukt

• MoiZie
Dan weet ik wel zeker dat hij óf heel weinig klanten óf heel domme klanten heeft.. of gewoon beiden :+ Nee serieus man, als je in een speedtouch geen port weet te forwarden ben je toch wel erg dom en mag je jezelf niet iemand noemen "die er iets vanaf weet". Niet dat het relevant is, werkt je ftp server nou al?

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 01:24:
[...]

Wat zeg ik dus net... en met die speedtouch is het zeker weten dat adres... * MoiZie neemt Amotheorus bij het handje. In de router ga je naar Advanced > NAPT en daar klik je op new entry, daar voer je port 21 in bij inside port, 21 bij outside port en het ip van de server bij inside ip. Vervolgens klik je op apply (de rest laat je staan). Nu moet het werken :)
ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!
dus dat werkt blijkbaar niet, ik wil dus mijn eigen computer als servertje draaien he, ip gecheckt van watismijnip.nl en die dus bij inside ingevoerd, ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!
blijft maar komen.

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:07:
Dan weet ik wel zeker dat hij óf heel weinig klanten óf heel domme klanten heeft.. of gewoon beiden :+ Nee serieus man, als je in een speedtouch geen port weet te forwarden ben je toch wel erg dom en mag je jezelf niet iemand noemen "die er iets vanaf weet". Niet dat het relevant is, werkt je ftp server nou al?
Ik heb dus geprobeerd op mn eigen pc een servertje te draaien, als ik een bestand wil uploaden staat deze wel bij de remote, maar dit gebeurt in 1 sec. en hij geeft aan dat het bestand 0 kbs is terwijl ik een bestand van 600 mb wilde uploaden, vanaf een andere computer inloggen kan ik het bestand niet downloaden, omdat ik geen verbinding met mijn eigen pc kan krijgen, telkens maar die error dat de poort niet gevonden is.

• MoiZie
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:10:
[...]

ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!
dus dat werkt blijkbaar niet, ik wil dus mijn eigen computer als servertje draaien he, ip gecheckt van watismijnip.nl en die dus bij inside ingevoerd, ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!
blijft maar komen.
Jah duh, je moet ook het IP van je NIC invoeren bij inside ip... _/-\o_
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:16:
[...]

Ik heb dus geprobeerd op mn eigen pc een servertje te draaien, als ik een bestand wil uploaden staat deze wel bij de remote, maar dit gebeurt in 1 sec. en hij geeft aan dat het bestand 0 kbs is terwijl ik een bestand van 600 mb wilde uploaden, vanaf een andere computer inloggen kan ik het bestand niet downloaden, omdat ik geen verbinding met mijn eigen pc kan krijgen, telkens maar die error dat de poort niet gevonden is.
Dat is logisch, omdat hij nog geen interne verwijzing naar jouw pc heeft in de router.

[ Voor 41% gewijzigd door MoiZie op 24-12-2005 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:20:
[...]

[...]

Dat is logisch, omdat hij nog geen interne verwijzing naar jouw pc heeft in de router.
en waar vind ik het ip van mn NIC ?

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:20:
[...]

[...]

Error: I could not see your service on 62.234.185.123 on port (21)
Reason: Connection refused

nadat ik mn static ip heb ingevoerd krijg ik te zien : Connection refused ipv Connection timed out ?

• MoiZie
start > run > cmd > ipconfig/all en daar staat het, maar dit is wel een erg laag niveau hoor, kon je makkelijk even opzoeken...

en gebruik alsjeblieft de edit knop even een keertje :?

[ Voor 23% gewijzigd door MoiZie op 24-12-2005 13:37 ]

• UltraSub
Ik heb het zware vermoeden dat dit een zeer lang topic gaat worden, met als uiteindelijke uitkomst dat die server toch niet gaat lopen.
1. Ik krijg het gevoel dat de server zelf niet eens correct werkt, is al gevraagd of je dat eerst zeker wilde krijgen, komt gewoon geen antwoord op (ja net, een half antwoord).
2. Ook denk ik dat met alle respect je kennisgebied van netwerken veel te laag is. Getuige je posts hier, geen antwoord geven op vragen die gesteld worden, dingen die gezegd worden om te helpen worden niet uitgevoerd, links die worden gegeven worden niet na gelezen. Kortom, ik zie weinig input van je zelf om te leren.

Maar goed, das mijn mening. Ik vraag me alleen af waarom je op dit forum een topic als dit start, als je vervolgens toch maar blijft doen wat je zelf het beste lijkt, niet luistert, maar wel vol blijft houden dat die vriend er veel vanaf weet. Duidelijk van niet dus.

Ik heb er iig een hard hoofd in, en heb ook geen zin meer om hier tijd in te steken, gezien het feit dat je er toch niets mee lijkt te doen.

Verwijderd

Is het niet makkelijker om in het ftp programma (ik gebruik trouwens liever filezilla server) een nadere poort aan te geven.
Poort 47015 staat normaal wel open.

Verwijderd

Topicstarter
kijk, wat jij niet snapt is dat ik voor het eerst mn ftp server wil opzetten maar dat wil dus blijkbaar niet bepaald makkelijk lukken, ga dan aub niet de held uithangen want ik ben echt geen expert op het gebied van netwerken e.d. maar dat is je al duidelijk.
(voor moizie bedoeld dus omdat hij geen quotes wil)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 13:57 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 23:38
Bij de meeste modem/routers is het niet mogelijk de mapping te testen door je IP in te voeren, dit zal alleen van buitenaf het internet kunnen. Vraag dus iemand om dit te testen

Verwijderd

Wees nou eens even duidelijk in WAT je precies waar probeert in te typen en welke foutmelding je krijgt. Doordat alles nu door elkaar loopt is het voor ons ontzettend onduidelijk waar je precies mee bezig bent en kunnen we je ook niet helpen. Dat kan alleen als je specifieke vragen stelt en specifieke problemen neerlegt, niet als je aan komt zakken met "het werkt niet".

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:02:
[...]

hij heeft een eigen internet bedrijf dus ik weet wel zeker dat hij er wat vanaf weet. tis hem nog nooit met een alcatel gelukt
Vraag me af hoeveel klanten hij dan nog heeft?

Verwijderd

Gebruik het meest simpele ftp server programma.
GuildFTP
Te downloaden van www.download.com
Installeer het op je "' server PC '' en start het op.
Voillá je hebt een ftp server draaien.

Start nu een ftp client op zoals leech ftp of cute ftp. Typ bij host localhost in inloggen als Anonymous en je zit in je ftp server.

Kijk via start > uitvoeren > cmd > ipconfig wat je eigen interne ip adres is.
Dit kan iets zijn als
192.168.0.x
of
192.168.1.x

Ga nu naar een andere pc op het netwerk en log wederom via een ftp client in op je '' server '' en voer nu geen localhost meer in maar je '' interne ip adres ''
Als dit werkt moet je alleen de poort nog doorsturen. Standaard is dit poort 21.

Ja gaat in de setup van je router.
Je gaat naar NATP
Portforwarding
Je voert je outside IP in dit is te vinden op www.whatismyip.com
Je voert je inside ip in dit is te vinden via start > uitvoeren > cmd > ipconfig
eigen interne ip adres kan iets zijn als
192.168.0.x
of
192.168.1.x

Vervolgens voer je als outside poort 21 in en als inside poort ook 21
ok
instellingen opslaan
en klaar is kees.

Succes!!!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 12:16
[...]

Ik wil niet flamen, maar "iemand die er veel verstand van heeft" die kan in een mum van tijd in een speedtouch modem ports forwarden, daar is namelijk niets aan (al helemaal niet als je even de zoekfunctie op GOT gebruikt)

edit:
Wat wel veel mensen vergeten is even op SAVE ALL te klikken, waarna je modem het na een reset weer vergeten is

Als je je oude router weer aansluit, moet je 2x een portforwarding instellen, zowel in je speedtouch ALS in je oude router, dus dan maak je het jezelf alleen maar moeilijkder.

[ Voor 8% gewijzigd door rdfeij op 25-12-2005 12:33 . Reden: add-on ]

Pagina: 1