Laptop harde schijf in desktop

Pagina: 1
Acties:

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 13:03
Na wat zoeken hier op GoT ben ik toch niet helemaal tegengekomen wat ik zocht.
Ik sinds een weekje een stil systeempje samengesteld (XP-M LV 1600+, mobo en ram, de rest is oud spul dat ik nog had liggen). Nu schijnt mijn oude vertrouwde 2,6GB schijfje overleden te zijn dus ik heb zolang een 1GB schijf erin zitten. Deze maakt houtzagerijgeluiden en SP1 past er niet op dus mijn idee om de rest via USB-harde schijf te regelen ook ontzenuwd.

MIJN VRAAG:
Weet iemand NOTEBOOK-hardeschijfkoelers/silencers voor intern gebruik?

2,5" in een 3,5" of 5,25" bay dus. De bekende harde-schijven-in-elastieken-ophangen-truc is geen optie aangezien de pc nogal vaak versleept zal gaan worden.
Converter naar normale desktop-ATA heb ik al zo goed als geregeld.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:59

weebl

YARR!

Op een schijf van 2,6 of 1 gb kan je geen windows XP zetten.

Dus of je bent hopeloos verouderd,

Of je hebt het verkeerd geschreven...

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-03 10:48

Barrycade

Through the...

Ik vind laptop HDD's altijd al erg stil. Dus ik zou 'm eerst eens testdraaien. Wellicht vindt je het niet nodig.

• TeXiCiTy
Die Geode is ook me derde systeem na me A64 en Sempron2800 dus schijfruimte heb ik niet erg hard nodig. (Vooral voor stepmania)
Het is nu de bedoeling dat de 2,5" harde schijf (deze is wel 40GB) uit me usbcase in me geode systeem komt om van te booten. En 1Gb is genoeg voor XP en alle updates tot SP1 ;). Systeemherstel en hibernation afzetten doet wonderen :P. Maar je hebt gelijk.. lekker draait het niet |:(.

Edit @littlejohannes:
testdraaien lukt wel maar heb de schijf graag gefixed zitten met schroefjes enzo. dat is niet zoon succes met een 2,5" hdd.

[ Voor 17% gewijzigd door TeXiCiTy op 23-12-2005 20:59 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een kleine vraagje tussen door je hebt het eerste over een Athlon XP-M 1600+ LV en in je tweede tekst over een AMD Geode? Zijn dit twee benamingen voor dezelfde processor of mis ik iets? :?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Een beetje meccano doet wonderen, ik spreek uit ervaring :P.

• TeXiCiTy
Mijn Geode Nx1750 wordt herkent als athlon xp-m (LV) 1600+
Sorrie voor het ongemak :p En meccano hebben we boven nog wel ergens liggen.
Lego is iets minder lijkt me :p.

Eureka, ik wordt wakker en bedenk me dat ik de behuizing van die kapotte hard schijf mooi kan gebruiken om mijn laptopschijf in te zetten. Maar het gaat nu wel meer naar casemodding dan opslagmedia & I/O controllers.

De oplossing: Pak een van die oude diskettestations die je vast nog wel een stuk of drie hebt liggen, sloop alles eruit, boor vier gaatjes erin en schroef je laptophdd erop. 5 minuutjes werk en dan hoef je geen heel topic te openen :p

[ Voor 64% gewijzigd door TeXiCiTy op 29-12-2005 13:26 ]

Pagina: 1