[Laptop] Keuze en advies

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Ik ben al enige tijd op zoek naar een laptop maar de keuze is gewoon te groot. Ik hoef niet perse een merk en type maar wel enkele richtlijnen maar een zet in de goede richting is nooit weg.

De AMD Turion 32 staat bij mij positief omdat deze max 25Watt verbruikt. Maar waarmee is deze te vergelijken? Ik kan nergens een vergelijking vinden met andere CPU voor de Laptop of Desktop.

Bestaan er al Pentium M CPUs met 64Bit support binnen het budget van €1200,-? (als ze bestaan)

De laptop moet aan een aantal eisen voldoen:
1 Een accutijd van een anderhalf uur onder volle belasting.
Hoe controleer ik de accutijd? Want ze geven alleen de maximale tijd met office programma’s.
2 Een X700 of vergelijkbaar.
De X700 wil ik gebruiken voor games, deze hoeven niet maximale instellingen te hebben maar moeten wel speelbaar zijn.
3 Stil en niet te warm
Met “niet te log” doel ik op een scherm van 15.4 of minder.
4 Ongeveer 3 kilo en niet te log
5 Een goed beeldscherm
Menige Acers hebben een scherm waar je je in kan scheren.

Na het gebruik van de standaard programma’s wil ik het ook gebruiken voor VMware en uiteindelijk ook Windows Vista.

Ikzelf had al twee laptops op het oog maar ze voldoen net niet aan mijn eisen:
De MSI S270 “ Deze is lekker klein maar videokaart is minder als de X700 maar hoeveel minder?
De Asus M6Va “ Deze is solide maar heeft geen 64Bit support. Op de site staat dat ie 8.5 uur op de accu kan, is dit ook zo?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Dat kan, ze hebben het zeker gemeten met de beeldscherm en hardeschijf uit en 0% cpu belasting.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Pentium M komt pas in 2007 met 64bitsupport..... dus dat zal wel meevallen

Je hebt dus de keuze 32-bit, 64-bit en zware GPU.... stel jezelf eens de vraag of dat 64-bit echt zoveel toevoegd. Want het is mooi dat je meer dan 4 Gb kan adresseren, maar voor een laptop is dat niet relevant. (64-bit OS zal nog ffies duren maar de pure prestaties zijn uiteraard wel een reele overweging enz enz).

Indien ik naar je eisen kijk wil je juist een zware GPU. Dan valt de MSI af, want die heeft dat niet. Echter, de MSI is wel goedkoper maar ook lichter, wat ook je overwegingen zijn. Een keuze die je zelf moet maken dus.