Onzekerheid PCI-kaart

Pagina: 1
Acties:

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
Beste forumleden,

Ik heb eigenlijk nog nooit interne hardware gekocht voor mijn pc. Nu heb ik geconstateerd dat mijn moederboard 3 PCI-slots vrij heeft met 1 inham. Ik zou graag een Pinnacle PCTV40i-kaart willen aanschaffen, maar deze heeft 2 inhammen...

Als de lengte van de chip even groot is als de slots, zal het dan werken of niet? Wie heeft hier ervaring mee?

Plaatje van de tvkaart: Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/screenshots/40_50i_large.jpg

Met vriendelijke groeten,
flo_

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

die 2 inhammen zorgt dattie met 3.3 en 5v PCI slots compatible is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 18:36

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Gaat gewoon passen hoor,

PCI is PCI in dit geval

Powered By C8H10N4O2

• flo_
Nou, dat is in 1 klap duidelijk :)

Heeft er toevallig iemand ervaring met de kwaliteit van deze kaart? Ik kan nl. nergens reviews vinden.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

voor zover ik weet zit je met Pinnacle hardware meestal wel goed.
geen ervaring verder, maar dat is wat ik altijd hoor.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• flo_
McKaamos schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:01:
voor zover ik weet zit je met Pinnacle hardware meestal wel goed.
geen ervaring verder, maar dat is wat ik altijd hoor.
Ja, dat lijkt mij ook wel.. het ziet er professioneel uit. Ik zoek niet echt topkwaliteit, maar het moet wel deugen natuurlijk. Aangezien er ook een FM-tuner in zit, verwacht ik toch wel iets ervan.

• flo_
Ik heb hem nu binnen, het past idd. Het installeren ging zonder enige moeite. De problemen begonnen pas op softwaregebied: ik moest verplicht SP2 installeren. Daarna heeft Pinnacle er nog wat troep ingezet, zoals Framework, Adobe Acrobatreader, etc. Dat proces duurde wel 1,5 uur.
Na de installatie gaf hij aan dat er een ander type in zit, daar installeert hij ook de software voor. Vervolgens moet ik een afstandbediening selecteren, maar dat is onzin, want dat zit niet bij deze versie inbegrepen...

Toen kon ik eindelijk de software starten. Alleen al tvzenders zoeken kost 20 minuten, laat staan i-netradio en analoge-radio.

Software is waardeloos, alles werkt traag en is ongebruiksvriendelijk. Beeldkwaliteit is uitermate slecht. Kortom: miskoop.

Misschien dat ik hem ga inruilen voor een duurdere versie...

[ Voor 22% gewijzigd door flo_ op 24-12-2005 21:14 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Koop een Hauppauge die zijn veel beter :).

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 14:25
flo_ schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:12:
Ik heb hem nu binnen, het past idd. Het installeren ging zonder enige moeite. De problemen begonnen pas op softwaregebied: ik moest verplicht SP2 installeren. Daarna heeft Pinnacle er nog wat troep ingezet, zoals Framework, Adobe Acrobatreader, etc. Dat proces duurde wel 1,5 uur.
Na de installatie gaf hij aan dat er een ander type in zit, daar installeert hij ook de software voor. Vervolgens moet ik een afstandbediening selecteren, maar dat is onzin, want dat zit niet bij deze versie inbegrepen...

Toen kon ik eindelijk de software starten. Alleen al tvzenders zoeken kost 20 minuten, laat staan i-netradio en analoge-radio.

Software is waardeloos, alles werkt traag en is ongebruiksvriendelijk. Beeldkwaliteit is uitermate slecht. Kortom: miskoop.

Misschien dat ik hem ga inruilen voor een duurdere versie...
die pinnacle staan wel bekend om de goede kwaliteit mischien moet je alles (software) er even af gooien en alles opnieuw installeren. en mischien de nieuwste drivers van internet downloaden (wel de goeie versie pakken)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• flo_
@Termin: kaarten van Hauppage liggen boven mijn budget

@Wouter37: kan ik eventueel doen, kost wel veel tijd :( Maarja, dat heb ik er wel voor over. Wordt vervolgd...

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Termi schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:15:
Koop een Hauppauge die zijn veel beter :).
Laat ik er dan maar een iets beter onderbouwde quote van maken :P

Vorig jaar april heb ik de Hauppage 150PVR gekocht (de low-profile versie ivm behuizing) en heb daar nog geen moment spijt van gehad. Eerst een tijdje in m'n Via epia onder win-xp gedraait met de meegeleverde software, mankeert niks aan, alleen wel 99% cpu-load (op 1Ghz) en msn-en ondertussen ging niet. Kaart overgezet in eigen pc, en met 30% cpu-load tv kijken was geen probleem. Ook onder Mediaportal werkte de kaart naar behoren. 2 Maanden geleden kaart weer in m'n Epia geschroefd, en onder Gentoo (linux) aan de praat met de ivtv-module. En dat werkt echt als een zonnetje. Wel 60% cpu-load, maar dat is nou eenmaal niet anders. Ding geeft rechtstreeks een mpeg-stream als output, en al stream in het mbv VLC over het netwerk naar 3 andere pc's dan is het nog geen cpu-load van 5%. Ook opnemen in een fluitje van een cent. Kanaal instellen & cp /dev/video0 /storage/opname.mpeg.

Al met al, zou ik zeggen, voor die €15,-- die die kaart meer kost, zou ik niet moeilijk doen :)

Ps. is jouw kaart wel een hardware-decoder of laat deze alles door de cpu doen?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• flo_
SlinkingAnt schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 21:25:
[...]
Ps. is jouw kaart wel een hardware-decoder of laat deze alles door de cpu doen?
Denk hardware-decoder... mijn cpu-usage tijdens het kijken naar de tv is 13%

• flo_
Heb de updates binnengehaald á 99 MB. Het beeld is ondertussen wel beter geworden, maar zie nog steeds heel licht het "sneeuw-effect". Wie weet of hier is aan te doen is? :)

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

flo_ schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:42:
Heb de updates binnengehaald á 99 MB. Het beeld is ondertussen wel beter geworden, maar zie nog steeds heel licht het "sneeuw-effect". Wie weet of hier is aan te doen is? :)
Je kabelaansluiting eens nakijken...

ja, graag!

Pagina: 1