Toon posts:

[Java] Tabel maken met AWT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig om een Java applicatie te maken die gaat werken op een PDA. De Java omgeving op die PDA kan helaas niet overweg met Swing, maar wel met AWT.
Op zich geen probleem, want een JLabel wordt Label, JButton wordt Button, enz.
Wat wel een probleem is, is dat het niet lukt om een Table (JTable is in Swing) te maken.

Op deze website staat informatie over GUI's maken met AWT en er staat geen Table bij: http://www.dedserius.com/~vanboers/OLDui/TOC.php3
De Java documentatie van Sun geeft ook geen antwoord op wat ik zoek, evenals Google en de GoT search.

Is het inderdaad niet mogelijk om met AWT een tabel te maken?

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Als ik kijk naar de prijzen op deze pagina:
http://www.infragistics.com/products/JSuite/AWT/Grids.aspx

dan ben ik bang dat standaard AWTTable's niet bestaan. Niet gratis althans. Wellicht een idee om zelf een (simpele?) implementatie te maken? Wellicht dat een TextArea met fixed with font een oplossing kan zijn? (fixed width, zodat je makkelijk kolommen kunt maken met spaties e.d. I know, het is een beetje primitief, maar misschien voldoet het. Zoals je echter in bovenstaande link kunt zien: het is wel mogelijk, dus wellicht dat een grid van textfields ofzo ook een oplossing is. Het is in ieder geval wel leuk om te bouwen :-)

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Volgens mij is de sourcecode van JTable gewoon beschikbaar. Je kan dus gewoon de JTable even herschrijven zodat hij in AWT werkt.

Vraag me niet hoe het zit met copyrights. Als je het niet te veel verspreidt dan merkt niemand het.

Verwijderd

Topicstarter
bodiam schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:42:
Wellicht een idee om zelf een (simpele?) implementatie te maken? Wellicht dat een TextArea met fixed with font een oplossing kan zijn? (fixed width, zodat je makkelijk kolommen kunt maken met spaties e.d. I know, het is een beetje primitief, maar misschien voldoet het.
Daar dacht ik vanmiddag ook ineens aan. Dat ga ik dus maar proberen.