Toon posts:

2 Lan's Wireless koppelen, hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gekocht :

--- US Robotics Acces Point
--- US Robotics Ethernet Bridge

en ik wil er het volgende mee doen:

op mijn kamer staat het adsl modem en daar staat het access point.
nu wil ik beneden in het werkkamertje 2 of meer pc neer zetten maar kan daar geen UTP kabel heen trekken. Nu dacht ik om daar een lan netwerk temaken dan dat wireless naar mijn kamer te koppelen gaat dat?

want tot heden is het me nog niet gelukt ( de bridge geen geen ip adres aan de pc)

zie afbeelding

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marco456/indeling.JPG

kan iemand mij vertellen wat ik fout doe...
ik heb al van alles op gezocht en op de us robitcs site staat wel een mooi plaatje maar of het ook zo werkt??

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~marco456/usr.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 18:18 ]

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:16

jw

1. Probeer uit te zoeken of de router en de bridge elkaar 'wireless' kunnen zien. Indien dit niet het geval is moet je kijken of er niet iets geblocked wordt.

2. Hoe heb je de beveiliging ingesteld op beide devices. Als je een mac-filter gebruikt moet je de mac-adresssen toestaan op beide devices.

3. Volgens mij moeten de devices in LAN2 het ip-adres van de router op LAN 1 als gateway gebruiken maar dat weet ik niet zeker.

Dit systeem heet ook wel WDS (Wireless Distribution System). Als je daar op zoekt met google krijg je ook wel een aantal hits denk ik zo...

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
jw schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:57:
1. Probeer uit te zoeken of de router en de bridge elkaar 'wireless' kunnen zien. Indien dit niet het geval is moet je kijken of er niet iets geblocked wordt.

2. Hoe heb je de beveiliging ingesteld op beide devices. Als je een mac-filter gebruikt moet je de mac-adresssen toestaan op beide devices.

3. Volgens mij moeten de devices in LAN2 het ip-adres van de router op LAN 1 als gateway gebruiken maar dat weet ik niet zeker.

Dit systeem heet ook wel WDS (Wireless Distribution System). Als je daar op zoekt met google krijg je ook wel een aantal hits denk ik zo...

veel suc6
1. ze kunnen elkaar zien dat is geen probleem.

2. dat is verder wel goed.

3. ja dat lijkt mij dat het automatisch (dhcp) moet gaan...

en in de WDS zit denk ik het probleem daar geeft die bij de status no aan ipv yes.., heb ook met de helpdesk gebeld maar die begreep het wel maar als ik niets instelde zou dat moeten werken :S beetje vreemd.