Ik heb sinds vandaag een apart probleem. Wanneer ik de pc opstart duurt het 10 min voordat het aanmeldscherm komt. Op dat moment knippert de cursor niet meer in het wachtwoordveld en blijft de muis een zandloper. Ik kan de muis nog wel bewegen maar er wordt niet gereageerd op toetscombinaties. Ik heb dit scherm een lange tijd laten staan om te zien of het toch een keer klaar zou zijn. Maar dit gebeurt niet.. Op dat moment kan ik alleen maar de pc opnieuw opstarten! Wanneer ik de pc in veilige modus opstart heb ik echter geen totaal probleem en kan ik (bijna) alles doen wat ik wil, zoals een topic starten op GoT
Gelukkig houdt windows een boot log bij:
Het eerste stuurprogramma dat niet kan worden geladen is de ACPI Multiprocessor-pc. Dus dacht ik, dan zet ik de ACPI lekker uit in het BIOS. In het BIOS zijn 2 opties die met ACPI te maken hebben:
Dit is een WD1200JB schijf die blijkbaar bijna dood is.. Al met al heb ik dus drie problemen:
Ik heb op GoT en Google geen echte verklaringen kunnen vinden voor deze problemen. Over het eerste probleem werd vaak gezegd dat ACPI moest worden uitgezet maar dat werkt niet bij mij.
code:
1
2
3
4
5
6
| Service Pack 412 23 2005 17:22:38.484 ... Geladen stuurprogramma agp440.sys Kan stuurprogramma niet laden ACPI Multiprocessor-pc Kan stuurprogramma niet laden Bluetooth Audio Device ... |
Het eerste stuurprogramma dat niet kan worden geladen is de ACPI Multiprocessor-pc. Dus dacht ik, dan zet ik de ACPI lekker uit in het BIOS. In het BIOS zijn 2 opties die met ACPI te maken hebben:
- ACPI 2.0 Support
- ACPI APIC Support
code:
1
| Pri Master Hdd: S.M.A.R.T. Status BAD, Backup and Replace |
Dit is een WD1200JB schijf die blijkbaar bijna dood is.. Al met al heb ik dus drie problemen:
- Het aanmeldscherm van Windows loopt vast
- De temperatuur van de processor is te hoog
- De harde schijf is bijna dood