Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Is die zelfgemaakte kabel een gewone verlengkabel of was het echt een compleet nieuwe?
Ik raad aan de pc eens te starten (indien mogelijk) en met een multimeter de kabels te controleren.
Was het een soort verlengstukje, dan zou alles gewoon weer moeten werken als je die weghaalt.
Heb je zelf iets in de voeding gesoldeerd oid. dan zou ik hem niet starten, en hem eerst stand-alone (zie "losse voeding starten" op GoT) testen.
Multimeter is je beste gereedschap.
Su6, en toch nog fijne feestdagen gewenst
edit: als je al in je bios bent gekomen, is de kans klein dat je nog meer beschadigt, zolang je die zelfgemaakte kabel maar niet meer gebruikt.
[ Voor 13% gewijzigd door DarthPlastic op 23-12-2005 17:29 ]
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
hang er ff een oude schijf als belasting aan!DarthPlastic schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:28:
Ouf, dat is vervelend ja..![]()
Is die zelfgemaakte kabel een gewone verlengkabel of was het echt een compleet nieuwe?
Ik raad aan de pc eens te starten (indien mogelijk) en met een multimeter de kabels te controleren.
Was het een soort verlengstukje, dan zou alles gewoon weer moeten werken als je die weghaalt.
Heb je zelf iets in de voeding gesoldeerd oid. dan zou ik hem niet starten, en hem eerst stand-alone (zie "losse voeding starten" op GoT) testen.
Multimeter is je beste gereedschap.
Su6, en toch nog fijne feestdagen gewenst
edit: als je al in je bios bent gekomen, is de kans klein dat je nog meer beschadigt, zolang je die zelfgemaakte kabel maar niet meer gebruikt.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Het was een 3 naar 1 power kabel. Had nog wel gekeken of het op de minst belaste zat. Er zat dus eigenlijk niets op die kabel naar de voeding.
Bedankt in ieder geval voor de reacties.
[ Voor 3% gewijzigd door Marientjuh op 23-12-2005 17:37 ]
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je wat aansluitingen door de war gehaald, want roken en flitsen en 3 hd's tegelijk opblazen gebeurt niet zomaar. (-)12 V over de 5v aansluiting wil nog wel eens eea kapot maken ja.Marientjuh schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:37:
okeeheb geen sata schijf meer liggen hier. Heb nog wel wat oude ide troep, dat hoeft toch geen verschil te maken.
Het was een 3 naar 1 power kabel. Had nog wel gekeken of het op de minst belaste zat. Er zat dus eigenlijk niets op die kabel naar de voeding.
Bedankt in ieder geval voor de reacties.
Oja, als ik jou was zou ik de printplaatjes van de hd's eens goed controleren. Met wat mazzel heb je enkel wat smd zekeringetjes opgeblazen (al vraag ik me dan af waar de rook vandaan komt
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 18:44 ]
Ik ga straks kijken of ik een IDE schijf herkend krijg in de BIOS en dan ga ik naar de stad toe om ff 1 schijf terug te brengen. Kijken of RMA nog een optie is. En zonodig nieuwe schijven kan krijgen. Hij moet voor dinsdag weer draaiende zijn omdat ik dan een lanparty heb
misschien is dit niet een topic voor CME
"Stilte, een gat in het geluid...."
Pak een oude voeding (of alleen een molex connector) en sluit de splitter daar op aan. De draden van de splitter zouden overeen moeten komen met die van de molex.
Dat hij geen splitter koopt kan ik begrijpen. Dingen zijn bij menige shop overpriced (winstmarge 300% etc) en niet verkrijgbaar in alle uitvoeringen (1 naar 3 kom je bijvoorbeeld niet tegen).
Dit doet er niet aan af dat dit gewoon een lomp fout is, eerst proberen voordat je de hardware eraan hangt is toch niet zo'n heel raar idee ?
En om nou een schijf RMA te sturen nadat je hem hebt opgeblazen door een verkeerd gesoldeerde kabel...
Klik mee voor GoT!........
Het is lame, maar zo is de real world eenmaal. De staat oplichten (belastingen frauderen) is de nationale sport van België.Cassettebandje schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:21:
RMA als je het zelf kapot gemaakt hebt is lame. RMA is voor als het echt stuk is en het de schuld is van de fabrikant. Als je op je vingers kunt natellen dat je het zelf gemold hebt moet je en vent wezen en niet zeuren. Modden heeft gewoon een risico en dat moet je nemen. Anders ga je maar naar fok ofzo.
De gemiddelde computerwinkel zal niet rieken waarom het kapot is en je krijgt een nieuwe mee.
Jammer dat je em zelf gesloopt hebt, maar ja check gewoon RMA.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Zijn in België alle computerwinkels van de staat dan?rapture schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:25:
[...]
Het is lame, maar zo is de real world eenmaal. De staat oplichten (belastingen frauderen) is de nationale sport van België.
De gemiddelde computerwinkel zal niet rieken waarom het kapot is en je krijgt een nieuwe mee.
Blijft erg lame om een winkelier te laten boeten voor jouw fouten
Verwijderd
Als je net 3 schijven opgeblazen hebt ga je je toch niet druk maken om die kabel, laat staan nog een keer gebruiken?!! Als ik jou was koop ik gewoon een kabeltje, als er dan nog iets fout gaat, kan je het in de schoenen van die kabel fabrikant / verkoper schuiven. En ik zou nog wel ff wachten met die RMA totdat de brandgeur weg isMarientjuh schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:49:
Ik zie niets bijzonders op de printplaten alleen dat het nog redelijk stinkt. Het kan wel goed zijn dat ik rood en geel heb omgedraaid. Ik ga nog een keer mijn kabel bekijken omdat ik de sata stekkers wel weer gewoon wil gaan gebruiken.
Ik ga straks kijken of ik een IDE schijf herkend krijg in de BIOS en dan ga ik naar de stad toe om ff 1 schijf terug te brengen. Kijken of RMA nog een optie is. En zonodig nieuwe schijven kan krijgen. Hij moet voor dinsdag weer draaiende zijn omdat ik dan een lanparty heb
P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.
Precies, wat nou moraal en eerlijkheid.. Gewoon lekker oplichten die fabriek.. toch genoeg geld, niet waar?mark10123 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:02:
Gewoon proberen via RMA nieuwe te krijgen. Het is mischien dan wel Lame, maar zolang jij je schijven terug kunt krijgen Gewoon doen!
Nu weet ik waarom nieuwe schijven zo duur zijn
[ Voor 7% gewijzigd door axis op 24-12-2005 16:17 ]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Het net mijn stekker gebeuren uit elkaar gehaald en kom er achter dat ik rood en geel heb omgewisseld
Heb nu een andere oplossing zodat ik meer dingen kan aansluiten en op een veilige manier
Verwijderd
Enig idee hoe de real word dan zo ver is gekomen? Dat komt door gasten zoals jij.rapture schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:25:
[...]
Het is lame, maar zo is de real world eenmaal. De staat oplichten (belastingen frauderen) is de nationale sport van België.
Ik geloof in karma, what goes around, comes around. Je zult er dus niks mee opschieten.
Verwijderd
lekker van de ouders geleerd, en die hebben het er wel deftig vanaf gebrachtVerwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:50:
[...]
Enig idee hoe de real word dan zo ver is gekomen? Dat komt door gasten zoals jij.
Verwijderd
De prijzen worden pas op het eind uitgedeeld..Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:54:
[...]
lekker van de ouders geleerd, en die hebben het er wel deftig vanaf gebracht
maar TS ik zou die voedingskabel maar eens even gaan doormeten, dat ding zit niet echt helemaal juist in mekaar ben ik bang
heb ik ook gedaan met mijn dvd speler... jammer... nu aant sparen voor me nieuwe..
ik zou zeggen... wees eerlijk en sta in voor je eigen daden... dok een nieuwe schijf.... en klaar.... rma is toch nooit voor je lanparty geregeld
nu springen al die moraal ridders weer opmark10123 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:02:
Gewoon proberen via RMA nieuwe te krijgen. Het is mischien dan wel Lame, maar zolang jij je schijven terug kunt krijgen Gewoon doen!
Waarom zou je het niet proberen...het is toch een dikke 400 euro aan schijven wat naar zn grootje is.
Ik zeg gewoon RMA proberen, wel het result posten uiteraard
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
De hardeschijven RMA-en is niet juist. Dat weet ik dat weet jij en de melkboer ook! Maar de keuze ligt simpelweg bij de topic Starter. De mogelijkheid is er dus als hij dat doet kan het mij niet erg veel schelen hoor.The Widow Maker schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:24:
Waarom proberen jullie de TS aan te zetten tot fraude? Het is toch bullshit dat je op deze manier HDD fabrikanten probeert op te lichten?
en dan nog iets. Zou de fabrikant niet moeten voorzien dat 12 v op de 5 volt eens een keer voor kan komen en dat dan afvangen? Dat zou je als een fout van de fabrikant kunnen zien! Ik denk niet dat je op die basis een nieuwe schijf kan krijgen, maar het zet je gewoon aan het denken
Ik geloof ook niet dat de Topic Starter express de schijven heeft opgeblazen. Dan vind ik het ook nog een ander verhaal eigenlijk.
Of niet dan?The_Wrecker schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:40:
[...]
en dan nog iets. Zou de fabrikant niet moeten voorzien dat 12 v op de 5 volt eens een keer voor kan komen en dat dan afvangen? Dat zou je als een fout van de fabrikant kunnen zien! Ik denk niet dat je op die basis een nieuwe schijf kan krijgen, maar het zet je gewoon aan het denken
Dus als je 230 op die pinnen zet en je een grote wolk krijgt met bijbehorende knal, dan ligt het aan de fabrikant?
Dat gaat echt nergens over, als je normaal met een schijf omgaat kan dat niet gebeuren. RMA'en is in dit geval gewoon fraude.The_Wrecker schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:40:
Verwijderd
De fabrikant heeft duidelijk aangegeven wat het ding aankan. Ga je daarbuiten dan is het je eigen schuld. Als ik mn hardeschijf van een flatgebouw gooi en hij doet t niet meer, is dat toch ook niet de schuld van de fabrikant? ("Ja maar de fabrikant had kunnen weten dat dit ooit zou gebeuren!")The_Wrecker schreef op zondag 25 december 2005 @ 14:40:
[...]
De hardeschijven RMA-en is niet juist. Dat weet ik dat weet jij en de melkboer ook! Maar de keuze ligt simpelweg bij de topic Starter. De mogelijkheid is er dus als hij dat doet kan het mij niet erg veel schelen hoor.
Ik geloof ook niet dat de Topic Starter express de schijven heeft opgeblazen. Dan vind ik het ook nog een ander verhaal eigenlijk.
Dit zet je helemaal niet aan het denken, TS heeft gewoon dingen gedaan waardoor de garantie vervalt (en terecht). Als TS willens en wetens wil frauderen kan ik daar weinig aan doen, maar dat hier mensen zijn die tot fraude aanzetten schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Geen wonder dat die HD's zo duur zijn als de fabrikant er 2 moet leveren voor die prijs.
(en sowieso is het gewoon uberlomp om zelfgesoldeerde crap aan je dure schijven te hangen zonder hem van tevoren ook maar door te meten)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2005 18:38 ]
juist dat zeg ikVerwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 18:36:
[...]
knip
(en sowieso is het gewoon uberlomp om zelfgesoldeerde crap aan je dure schijven te hangen zonder hem van tevoren ook maar door te meten)
Ja zou ik ook zeggen
Dikke bult....
Ik was 1.5 jaar terug zelf aan het modden en ik kreeg ook last van de bekende rook en licht effecten uit mijn HDD (niet eens direct mijn eigen schuld maar dat terzijde). Dan ben ik ook niet zo'n gast die dan meteen naar de winkel terug gaat voor RMA. In de winkel heb ik netjes mijn verhaal gedaan, hebben ze printje omgeschroeft van mijn hdd met een andere en er een nette prijs van gemaakt. Bleek dat alleen de printplaat kapot was, er was zelfs geen data verloren.
Ik blij, heeft me wel wat geld gekost, maar ik kan 's nachts nog rustig slapen wetende dat ik niemand heb opgelicht!
[ Voor 8% gewijzigd door Pietjuh op 25-12-2005 20:26 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dit topic is gesloten.
![]()