Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe Kopiebeveiliging toevoegen?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een .bin met een .cue bestand. Deze wil ik op een cd'tje branden, maar ik zou graag een kopieerbeveiliging op de cd zetten/'meebranden'. Is dit mogelijk en wat is de software die ik hier voor gebruiken kan?

Ik weet dat al die kopieerbeveiligingen te kraken zijn, maar daar gaat het me niet om. Een gemiddelde computergebruiker, weet namelijk niet hoe hij zoiets moet kraken (en hetgeen dat ik wil branden is niet voor het 'grote' publiek bestemd).

Grtz, nazoax

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een gemiddelde computergebruiker, weet namelijk niet hoe hij zoiets moet kraken
Bijna elk huis-tuin-keuken brand programma omzeilt makkelijk zo'n beveiligingen. :)
Gebruik de "search" anders, hier zijn al vaker topics over geopend ;)

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Of op google is ook wel aardig wat te vinden hierover zo te zien:
http://www.google.nl/sear...oftware&btnG=Zoeken&meta=

en welkom op GoT btw nazoax ;). Voor je volgende posts is het misschien beter om even dit door te lezen, om onnodige topics te vermijden:
Registratievoorwaarden en faq

System Specs

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Alcohol120 doet zulke dingen perfect, maar ik heb wel een vermoeden dat het gaat om images die niet zo legaal zijn... ;)
Als het om bv een spel gaat, moet je meestal met cracks enzo werken, maar dat kan ik hier beter niet noemen :X

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Ehm volgens mij denkt de ts de andere kant op dan jullie, niet omzeilen, maar ervoor zorgen dat niet iedereen zijn muziek oid kopieerd.

Ik ben zelf niet op de hoogte van paketten die dit voor consumenten kunnen doen, maar als je met wat simpele zoektermen als [google=protect my cd] of [google=cd security software] zoekt, vind je vast wel wat :)

Localhost is where the heart is

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je kunt altijd nog Sony's DRM rootkit gebruiken, hoewel dat misschien een beetje te ver gaat. :+

Maar goed, dit is meer iets voor Beveiliging & Virussen, dus ik verplaats je thread even. :)

Signature

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Je CD'tje is niet te beveiligen, met Nero (of elk ander brandprogje) kopieer je zo elke cd die je maar wil. Je kan aan een internet-activatie of dergerlijk denken, wat bijvoorbeeld vaak gebeurt is een code geven, die specifiek aangemaakt wordt volgend het MAC-adres van de netwerkkaart in de betreffende PC. Telkens het te beveiligen programma opgestart wordt, checkt dit of het MAC-adres overeen komt met de licentiecode, waardoor je dus het progje maar op 1 PC kan gebruiken (door netwerkkaart steeds te verplaatsen op ander PC's, maar dan nog maar op 1 PC tegelijk).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Dat lijkt me niet helemaal antwoord op de vraag :S
Er zijn wel degelijk beveiligingen waarbij Nero stopt met kopieren. (dvddecrypter niet, maar daar hebben we het ff niet over :Y) )

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
De enige manier om zonder speciale hardware/cd-persmachines een beveiligde CD te maken, is dmv een illegal TOC, dwz een CD waarvan de Table of Contents niet kloppen, en zodoende dus voor beginnelingen niet te copieren is.
Op deze pagina is het een en ander te vinden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Topicstarter
maar als je met wat simpele zoektermen als zoeken bij google naar 'protect my cd' of zoeken bij google naar 'cd security software' zoekt, vind je vast wel wat :)
Vanzelfsprekend had ik dit al gedaan.
Ik had verwacht dat ik veel verschilende software zou aantreffen die zo'n beveiliging op een cd kunnen bewerkstelligen, maar dit bleek dus niet zo te zijn. Zelf op downloads.com is niks te vinden (men weet dat die beveiligen geen zin hebben, dus blijkbaar wordt er geen software voor gemaakt, behalve de professionele software die bij games etc. gebruikt wordt) Vandaar dit is hier een topic maakte: misschien wisten jullie nog wat.
Defiant schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:55:
De enige manier om zonder speciale hardware/cd-persmachines een beveiligde CD te maken, is dmv een illegal TOC, dwz een CD waarvan de Table of Contents niet kloppen, en zodoende dus voor beginnelingen niet te copieren is.
Op deze pagina is het een en ander te vinden.
Dit was ook de enige oplossing die ik had gevonden op het web. Iets beters met gewoon een progje ofzo, en niet op zo'n vreemde manier, bestaat er dus blijkbaar niet.

Toch bedankt voor de reacties.

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 14:00
Misschien vind je hier wel iets ?
linkje

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat voor soort inhoud wil je beschermen? Geluid, beeld of software? En als software: heb je hier beschikking over de broncode en kan/mag je die wijzigen?

Bij beeld en geluid kan je inderdaad denken aan DRM, bij software aan registratie of koppeling aan een hardware-iets (zoals MAC-adres).

Dat software om je eigen werk te beschermen betaald is, vind ik gezien de doelgroep niet zo vreemd eigenlijk :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:56:
Wat voor soort inhoud wil je beschermen? Geluid, beeld of software? En als software: heb je hier beschikking over de broncode en kan/mag je die wijzigen?

Bij beeld en geluid kan je inderdaad denken aan DRM, bij software aan registratie of koppeling aan een hardware-iets (zoals MAC-adres).

Dat software om je eigen werk te beschermen betaald is, vind ik gezien de doelgroep niet zo vreemd eigenlijk :P
Ik was op zoek naar iets simpels, dus dit is iets te ver gezocht. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat het toch niks wordt.
Pagina: 1