Ik volg met interesse de ontwikkeling van de dvd-recorders, maar hoorde/last laatst dat TV-zenders een signaal kunnen meesturen om een opname te blokkeren of te beperken qua gebruik. Wordt dit ook uitgevoerd door de gangbare TV-zenders op de analoge kabel? Zo, ja, wanneer?
Ik heb het wel eens meegemaakt op bijv The Box.
Zodra er een clip opkwam van een bepaalde artiest gaf mijn dvd recorder ineens aan dat hij dit niet kon opnemen en dan kreeg je zwart beeld, totdat de clip weer afgelopen was en hoppa dan ging hij weer verder met opnemen.
Maar voor de rest nog nooit meegemaakt, alleen bij The Box dus. Maar het kan dus wel blijkbaar.
Zodra er een clip opkwam van een bepaalde artiest gaf mijn dvd recorder ineens aan dat hij dit niet kon opnemen en dan kreeg je zwart beeld, totdat de clip weer afgelopen was en hoppa dan ging hij weer verder met opnemen.
Maar voor de rest nog nooit meegemaakt, alleen bij The Box dus. Maar het kan dus wel blijkbaar.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dit is wel een opmerkelijk feit om in je achterhoofd te houden bij het kopen van een dvd-recorder. Dan komt het er dus op neer dat je zo;n ding voor jan *** koopt.
Vaak gaat het hier dan om een Macrovision variant. Daar zijn nog wel kastjes voor te vinden hier of daar. Met een beetje geluk...