Toon posts:

Downloadsnelheid newsleecher niet constant

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Planet Internet, waarvan de verbinding deze maand omhoog is gegaan naar 3000/512 kb/s. Sinds deze update download ik met newsleecher niet meer constant met de hoogste snelheid, maar gaat het op en neer. voor de snelheidsverhoging was dit niet.
Afbeeldingslocatie: http://img353.imageshack.us/img353/3301/snelheid3mf.jpg
je ziet zelfs dat de verbinding soms terugschiet naar 0 kB/s :(
weet iemand waardoor dit komt, of hoe ik het kan verhelpen?
ik heb een speedtouch 510 modem, eminent switch en heb Norman Virus Control.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 23:36

Spoooky

Core temp 37°C

Het kan diverse oorzaken hebben.. Hij moet de berichten ook nog decoderen (en waarschijnlijk ook scannen op virussen). Wat voor PC draait het op?

[ Voor 11% gewijzigd door Spoooky op 23-12-2005 16:54 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Welke versie van Newsleecher gebruik je? Bij oudere versies zie je een dip als een bestand compleet is en wordt weggeschreven naar de download folder.

Als ik je grafiek zie, lijkt het wel of er nog een andere programma data aan het verzenden of ophalen is van het Internet. Weet je zeker dat er niets in de achtergrond "meedraait"?

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02 22:55
Planet is momenteel nogal gaar, ik ga ook niet met volle snelheid. Snap niet dat daar een topic voor geopend moet worden. Lees het FTD forum maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Spoooky schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:54:
Het kan diverse oorzaken hebben.. Hij moet de berichten ook nog decoderen (en waarschijnlijk ook scannen op virussen). Wat voor PC draait het op?
AOpen AX4B-533, Intel Pentium 4 2533 MHz, 512 MB DDR SDRAM, Windows XP Home.
spacemouse schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:00:
Welke versie van Newsleecher gebruik je? Bij oudere versies zie je een dip als een bestand compleet is en wordt weggeschreven naar de download folder.

Als ik je grafiek zie, lijkt het wel of er nog een andere programma data aan het verzenden of ophalen is van het Internet. Weet je zeker dat er niets in de achtergrond "meedraait"?
Newsleecher 2.0 beta 5. Mijn virusscanner zegt dat er geen virussen zijn, en ms antispyware zegt dat er geen spyware is, dus ik neem aan dat er niks verdachts op de achtergrond meedraait.

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
ik heb hetzelfde met usenetserver (payserver). ik heb een 6mbit lijn van wanadoo (510 modem).
gewone download is strak 640, news schommelt op en neer, tussen 550kb en 625kb. soms onder die 550. ik lees dat de meeste usenetservers (provider, eweka, giganews, usenetserver) daar last van hebben. iedereen zit nu met dubbele snelheid te leechen...
"vroeger"was het zo strak als een snaar met 330kb...

• _mman
ik gebruik trouwens newsleecher 3.0 final, officieel geregistreerd...

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Hier hetzelfde, met hetzelfde abonnement en zelfde software. Het is trouwens maar op bepaalde tijden. Op dit moment zit ik strak te downloaden op de maximale snelheid, ik heb het idee dat 's avonds als iedereen online gaat rond 8 uur er dan drops te zien zijn. Maar overdag en 's nachts gaat ie lekker vlot!

Verwijderd

Topicstarter
hannos schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:46:
Hier hetzelfde, met hetzelfde abonnement en zelfde software. Het is trouwens maar op bepaalde tijden. Op dit moment zit ik strak te downloaden op de maximale snelheid, ik heb het idee dat 's avonds als iedereen online gaat rond 8 uur er dan drops te zien zijn. Maar overdag en 's nachts gaat ie lekker vlot!
ook adsl standard van planet?
bij mij heb ik deze drops dus ook al overdag. tot 0 kB/s zelfs

• _mman
Spoooky schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:54:
ik heb dit even getest. en inderdaad, heeft er wel degelijk mee te maken (met 6mb abo in elk geval). ik zet ms spyware en mcafee uit en de snelheid is veel constanter, boven 630kb. ondanks dat ik toch een HT P4 2,8 heb en snelle 7200 toeren schijven. had ik niet gedacht...

Verwijderd

Topicstarter
MMAN schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:55:
[...]

ik heb dit even getest. en inderdaad, heeft er wel degelijk mee te maken (met 6mb abo in elk geval). ik zet ms spyware en mcafee uit en de snelheid is veel constanter, boven 630kb. ondanks dat ik toch een HT P4 2,8 heb en snelle 7200 toeren schijven. had ik niet gedacht...
bij planet ligt het aan een te drukke nova.planet.nl

Verwijderd

Met een beetje logisch nadenken zou je een eind kunnen komen....
Iedereen is verhoogd dus betekend dat een enorme toename aan dataverkeer op de planet nieuwsserver... hun bandbreedte is ook niet oneindig. Mijn auto kan 240, maar als er veel verkeer is kan ik ook maar 80 :) hetzelfde probleem he :P
Het is soms gewoon vervelend dat mensen gelijk op alles gaan afgeven als iets niet wordt gehaald, denk aub. eerst een logisch na voordat je iets doet... misschien een goed voornemen :o

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 22:10 ]

Pagina: 1