Toon posts:

Nieuwe pc [Advies]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
*Updated*
Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc in combinatie met oude onderdelen uit mijn huidige computer. Hieronder heb ik de onderdelen staan, en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over de configuratie. Bijvoorbeeld of ik voor socket 939 of 754 moet gaan, welk merk moederbord, ati of nvidea beter enz. Mijn moederbord moet sata en pci-express zijn.
Mijn budget is ergens rond de 1000 euro, maar het mag meer en ook minder zijn. Ik ga dit systeem vooral gebruiken voor gaming, waarbij ik wel mooie graphics met goede prestaties wil.
Voor de rest ventrilo en mp3 op de achtergrond maar dat moet ie wel trekken lijkt mij.

Huidige systeem in gedachten:
-Aerocool AeroEngine ATX kast
-Asus A8N-VM CSM, GeForce 6150 (mATX, PCI-e, Sound, G-LAN, SATA II RAID, 1394, VGA)
AMD Atlon64 3500+ (Socket 939 512kb)
-AOpen GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 256b (PCI-e, 2x DVI-I) Aeolus 7800GTX-DVD256 (Moet ik voor GTX of GT gaan of ATI kaart perhaps???)
-2 GIG ddr1 400 dual channel

De voeding en de rest heb ik allemaal al.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 01:15 ]

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

1. gaan voor skt 939
2. merk moederbord asus, dfi, gigabyte en dan misschien de sli versie zodat je er nog een videokaart kunt bijstoppen
3. kaart is in principe prima de gtx is iets beter dan de gt en ati kun je ook nemen, zit niet zo heel veel verschil tussen.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ati of Nvidia is een zinloze discussie, bekijk prijzen en benchmarks om tot een keus te komen voor een videokaart. Een 7800GTX is een prima keus.
Verder zou ik een ATX mobo nemen ipv een mATX.

Verwijderd

ten eerste, waar wil je je pc voor gaan gebruiken? en wat is je budget?

Het moederbord moet anders, voor zo'n systeem van deze specs, heb je een beter moederbord nodig, daar moet je niet op besparen, want dat is zonde van je geld van de rest van je spullen. en op je moederbord zit ook nog VGA, wat je toch niet nodig hebt, dus koop een mobo van minimaal 90 euro met een nforce 3 of nforce 4, en het zit goed.

Moederborden met Socket 939, Pci-e, Sata, zijn er momenteel in overvloed, dus zoek naar de punten die je nodig hebt en kijk of alles erop past.

misschien is een SLI-moederbord ook een keuze, zodat je er later nog een 2e kaart bij kan prikken als je eentje te weinig vind in de toekomst.

Geen boxed processor? of zet je er zelf een stillere cooler op?

qua videokaarten en de strijd tussen SLI en crossfire, ben ik zelf meer voor Nvidia, omdat SLI stabieler is en er momenteel veel meer van verkrijgbaar is. voor dit systeem zou ik, laten we zeggen, een 7800 GT of als je iets goedkoper uit wilt zijn, een 6800 GS, (waar je er later als je SLI neemt weliswaar, nog een 2e van bij kunt prikken)

de kast, ik zou zelf voor een iets minder 'kitch' kast gaan, maar voor zoiets

pricewatch: Cooler Master Centurion 1 CAC-T01 (No PSU, Zilver)

maar dat is mijn persoonlijke keuze.
voor de rest moet je nog maar wat zoeken naar andere dingen als voedingen, koelingen en andere spullen.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je je ts aanpast aan dit Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? dan is het wat overzichtelijker en dan is je onderbouwing er ook in verwerkt :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou zeggen: heb je geld genoeg, koop je een A8N-E SLI premium. Niet voor SLI (is geldverspilling), wel voor de passieve northbridge. Al kan je zelf ook wat fixen door gewoon een fancontrollertje te gebruiken bij die krengen die op 6000+ toeren draaien.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de videokaart, als ik voor sli moederbord ga, dan heb ik nu dan een 7800GT en dan later na een jaar ofzo dan prik ik er nog 1 bij voor betere prestaties ?
Is het dan niet handiger om gewoon een nieuwe videokaart te kopen die de nieuwste instructies e.d ondersteunt ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Imho is SLI alleen handig als je echt het maximum eruit wilt persen. Dus meteen 2 extreem goeie videokaarten plaatsen. Als je er maar een plaatst is de kans groot dat de boel al weer verouderd is zodra jij je tweede videokaart wil plaatsen.
Pagina: 1