laptop - proc of videokaart

Pagina: 1
Acties:

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 15:44
hey allemaal,
onlangs ben ik door mij opa en oma gevraagd een laptop voor hen uit te zoeken.
Deze laptop zal vooral voor zaken als e-mail, tekstverwerking, heel klein beetje fotobewerking en internet gebruikt worden. Het is ook wel fijn als de kleinkinderen (oa ikkuh) ook af en toe 'fatsoenlijk sims2 of NFS kunnen spelen. (dus op 1024x768, redelijke kwaliteit en zonder echt schokken oid)
Ze willen er ongeveer tussen de 650 en 900 euro voor neerleggen.

Ik heb zelf uiteraard al heel wat onderzoek verricht. Ik heb zelfs al een aantal voorstellen gedaan.
Ik zit zelf echter nog steeds met een vraag.
Waar heb je nou eigenlijk meer aan, een laptop met een pentium m (730 oid) met een videokaart die gebruik maakt van het werkgeheugen
of een wat mindere sempron 3000+ met bv een ATI mobility Radeon x300 of 700 met 128 mb?
(zowel goede proccessor en goede videokaart al lukt voor zover ik weet niet in deze prijsklasse)

Ik kom sowieso niet helemaal uit het verschil met al die verschillende videokaarten, van intel, sis enz...

kan iemand me hier mss in raden en een korte uitleg geven?

BVD!
grtz,

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als je een beetje "nieuwe" spellen wilt spelen is een aparte videokaart eigenlijk wel een minimumsvereiste. Ik denk dat de Sempron 3000+ het ook prima afkan in die laptop, dus ik was voor een Sempron 3000+ en een x700 gegaan.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Die Sempron/X700 lijkt me beter geschikt voor games. Puur vanwege de videokaart.

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Lijkt mij ook ja als je deze benchmarks bekijkt haalt de integrated grafische kaart al bar slechte fps. Bij nfs en sims 2 zal dat dus nog lager uitvallen, dus gaan voor die sempron+x700.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 14:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

het ligt eraan of je de laptop mobiel, dus zonder netvoeding op de batterij gaat gebruiken...dan kan je beter voor de centrino gaan anders beter voor de sempron...

• NeORay
de laptop zal waarschijnlijk niet echt mobiel gebruikt worden. Het is gewoon omdat mn opa en oma niet zo'n zin meer hebben in een hele pc in de woonkamer

• RoD
  • Niet online

RoD

Dan lijkt me de keus makkelijk, Sempron + videokaart :)

• NeORay
denken jullie dat de Acer Aspire3023WLMi wat is? of heeft iemand toevallig rampenervaringen met dit model of Acer zelf?
Hiervoor heb ik me nooit zo met laptop's bezig gehouden dus eigen ervaringen heb ik nog niet echt.

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is Acer niet slecht, op GoT zijn ook veel topics over Acer laptops, kijk anders daar eens.
De laptop voldoet verder aan de eisen die je stelde, dus het lijkt me een prima keus.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
mp-tje schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:06:
denken jullie dat de Acer Aspire3023WLMi wat is? of heeft iemand toevallig rampenervaringen met dit model of Acer zelf?
Hiervoor heb ik me nooit zo met laptop's bezig gehouden dus eigen ervaringen heb ik nog niet echt.
Puur uit ervaring en wat jij wilt is, denk ik, HP met een sempron en M200 ati de allerbeste keuze
motivatie hiervoor is dat acer iets gammeler is en hp wat degelijker en eker betere garantie bepalingen heeft. De M200 gpu kan zeker de spellen aan die jij wilt spelen. de x700 is absoluut overkill en je zit met meer warmte ontwikkeling + stroomverbruik.

• NeORay
heeft de m200 dan ook gewoon eigen geheugen?

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://www.ati.com/products/radeonxpress200/

het is een chipset + gpu maar: hij the sims 2 wel kan draaien!

http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12200066.html hij heeft dus shared mem.

Als je dit niet goed/fijn vind zou ik een x300 max nemen met 64 mb

• NeORay
Nou bedankt voor de reacties! ik ben er nog niet helemaal uit maar het lijstje met mogelijkheden is nu aardig geslonken waardoor het kiezen een stuk makkelijker zou moeten worden. Kga wat ik nu heb iig ook nog een beetje vergelijken op basis van prijs, garantie, features, ervaringen e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door NeORay op 23-12-2005 18:08 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ThatsHollywood schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:35:
http://www.ati.com/products/radeonxpress200/

het is een chipset + gpu maar: hij the sims 2 wel kan draaien!

http://h10010.www1.hp.com...6149-316149-12200066.html hij heeft dus shared mem.

Als je dit niet goed/fijn vind zou ik een x300 max nemen met 64 mb
ben ik het niet mee eens, hier maakt het stroomgebruik toch niet uit en is een Sempron 3000+ icm een X700M duidelijk de beste keuze om te gamen...

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, maar de laptop is toch bedoeld voor je opa's enz. Kom je dagelijks langs om te gamen of slechts jaarlijks? Stel jezelf de vraag of je hun wil opzadelen met een zwaar systeem met idem geluidsoverlast (alhoewel, oude mensen en gehoor..) of zoek je niet gewoon een laptop voor hun die de oorspronkelijke specs voldoet?

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:23:
een zwaar systeem met idem geluidsoverlast
...normaalgezien maakt een laptop geen geluid hoor :p als je hem niet stresst

• NeORay
mwah tis niet dat ik er alleen wel eens langs kom.
ze hebben volgens mij wel 11 kleinkinderen dus dan komt er iig elke maand wel een paar keer iemand langs. (en als die nou s ff nix te doen heeft)
Bovendien hebben ze zelf aangegeven dat ze dit prettig vonden. (mss willen ze wel stiekum zelf spelen :P )

btw
GoldenSample schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:49:
[...]

ben ik het niet mee eens, hier maakt het stroomgebruik toch niet uit en is een Sempron 3000+ icm een X700M duidelijk de beste keuze om te gamen...
het hoeft natuurlijk ook weer niet een echte gaminglaptop te zijn. Gewoon dat als je fftjes wilt gamen dat ie niet gelijk hangt oid

[ Voor 41% gewijzigd door NeORay op 23-12-2005 19:37 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ecteinascidin schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:23:
Ja, maar de laptop is toch bedoeld voor je opa's enz. Kom je dagelijks langs om te gamen of slechts jaarlijks? Stel jezelf de vraag of je hun wil opzadelen met een zwaar systeem met idem geluidsoverlast (alhoewel, oude mensen en gehoor..) of zoek je niet gewoon een laptop voor hun die de oorspronkelijke specs voldoet?
ik denk dat opzich het geluid wel mee valt met behulp van de terugclocking van de processor als hij idle draaid, of beschikt alleen de AMD64 daar over en niet de sempron64? (mobile)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 00:19
offtopic:
had ik maar zo'n oma.. de mijne zeurt alleen maar dat het zo modern is... en dat het slecht voor je is pfff... hopelijk zegt ze zometeen wel ja als ik haar ga vragen of ze wat geld kan missen voor mijn nieuw te bouwen pctje :P

er was toch laatst een topic over dat processor niet zo veel uitmaakt als je maar een goeie graka hebt, ik zou zegen sempron + x700 = plezier

[ Voor 53% gewijzigd door Opdreef op 23-12-2005 19:44 . Reden: offtopic tag ff afgemaakt ]

• NeORay
Kzat nog een beetje rond te kijken en toen kwam ik een Asus tegen met de volgende beschrijving:

'De A6U is de perfecte gamesmachine met separate graphics voor 3D videoverbetering en 64-bit hoge-snelheid rekencapaciteit. Draadloze videoconferenties zijn mogelijk dankzij de ingebouwde hoge-resolutie webcam. Het 15,4 breedbeeldscherm uitgerust met ASUS' exclusieve Color Shine glare-type LCD-technologie zorgt voor heldere en scherpe beelden in hun echte, levendige kleuren.'

Dat klinkt allemaal wel leuk maar toen ik keek wat voor grafische adapter er staat bleek dat, dat er twee zijn :? : SIS M760GX+964 (er staat niets bij over het al dan niet geshared zijn van memory)

is dat mss nog interessant?
Pagina: 1