Het starten van projecten in /5

Pagina: 1
Acties:

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb al 'n aantal meningen gehoord en ik ben met de meesten best verbaasd over dat hier opeens een hitparade staat van een project, namelijk µfluids dat blijkbaar voor 2 mensen bekend, waar ik nog maar één keer iets over heb gelezen en dan nog eens in een draadje dat over 'n ander project gaat. (voor de mensen die niet weten waar ik 't nu over heb: World Communty Grid - FightAids@Home

Ik weet dat er nieuwe regelingen zijn voor het starten van het posten van projecten hier in /5, namelijk de volgende:
Pim. schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 21:13:
Iedereen bepaalt natuurlijk zelf aan welk project hij zijn idle time wil doneren. Er zijn wel een aantal wensen samengesteld waar een project naar onze mening aan moet voldoen. Dit om te zorgen dat als een project gekozen wordt we er ook maximaal plezier van hebben. Vervelende dingen als client crashes of demotivatie (door een gebrek aan stats) kunnen er voor zorgen dat een hoop mensen weer bij een nieuw project weglopen en het project al snel weer afgevoerd moet worden ten gunste van een ander project. Wil je een project op GoT neem dan even contact op met de DPC crew
  • Er moeten stats beschikbaar zijn of zeer snel komen.
  • Het moet een non-profit project zijn.
  • Er moet een duidelijk omschreven doel en een duidelijke methode om dit te bewerkstelligen zijn.
  • De clients moeten stabiel zijn of er moet zichtbaar aan gewerkt worden
  • De cheatgevoeligheid moet (zeer) laag zijn
  • Er moet een goede (stabiele) organisatie zijn.
Wil je bij een project DPC registreren, gebruik dan projects@dutchpowercows.org als e-mail adres. Mocht je stoppen met een project, je e-mail adres veranderen, etc. dan blijft het team bij dit project gewoon een onderdeel van DPC.
Mijn vraag is eigenlijk of hier niet een aantal punten bij kunnen komen. Dus dat het niet alleen gemeld word aan de DPC crew, maar ook wat informatie over op GoT/5 gepost moet worden zodat de rest van DPC niet heel raar staat te kijken als er eens wat stats gepost gaan worden. Misschien komt 't omdat we nog moeten wennen aan 't idee dat er opeens stats gepost kunnen worden als het project waar het over gaat maar aan bovenstaande punten voldoen, maar dan nog: vind 't eigenlijk een beetje rare gang van zaken.

Ik wist niet zo goed of ik dit in een nieuw draadje moest posten of hier in de hitparade. Heb het hier maar gedaan, als 'n mod het nodig vind mag het in een nieuw draadje komen.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
Goede en terechte vraag, ik heb er een nieuw topic van gemaakt omdat dat het wel verdient.

Ik ben er best voor om degene die een nieuw project wil op /5 daar een onderbouwde post te laten maken op het forum zodat mensen niet verrast zijn.
Het merdendeel van de communicatie over dit project is via IRC gegaan ( #dpc) en mail natuurlijk.

Mijn standpunt is dat meer communicatie beter is maar het niet zo moet zijn dat als een paar mensen van mening zijn dat er redenen zijn om het project niet/wel te posten het een schreeuwwedstrijd wordt ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Het lijkt mij niet echt overzichtelijk als er nu opeens van alle kanten Stats op GoT gepost gaan worden van allerlei projecten die nog niet bekend zijn bij de doorsnee DPC'er.
Beter zou zijn als er eerst een topic geplaatst zou worden over dat project en een onderbouwing waarom men eventueel mee zou willen doen.
Van de crew uit zou er een post gedaan kunnen worden om aan te geven dat er leden zijn die een bepaald project aan hebben gedragen, dit goedgekeurd is door hen, en dat er op korte termijn Stats van te verwachten zijn...

Just my 2 cents...

Division BrabanderT

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

Nou moet ik ook even reageren hoor! chickn heeft overschot van gelijk.
We herinneren ons nog allemaal levendig dat de aanhang van Rosetta@Home moest wachten tot de crewmeet om alles door hun irl te kunnen laten overleggen. Nu worden door MarkB stats gepost van een project dat
a) niet duidelijk omschreven is
b) geen FAQ van bestaat
c) geen PV'er van is
d) geen community achter staat
e) ...
Waar is de goedkeuring van de crew, de post op WDO of FDO en diens meer? Ik vind het heel jammer dat maar weinig mensen er blijkbaar mee inzitten dat als je op de juiste dag met de voorzichtigste woorden een project introduceert met 2 members dat je er dan mee wegkomt (zolang er maar weinig commotie rond ontstaat)
Crew?

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 21:02

SandStar

DPC-Crew

Zandster

ScSi_009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:18:
We herinneren ons nog allemaal levendig dat de aanhang van Rosetta@Home moest wachten tot de crewmeet om alles door hun irl te kunnen laten overleggen. Nu worden door MarkB stats gepost van een project dat
b) geen FAQ van bestaat
c) geen PV'er van is
e) ...
Waar is de goedkeuring van de crew, de post op WDO of FDO en diens meer? Ik vind het heel jammer dat maar weinig mensen er blijkbaar mee inzitten dat als je op de juiste dag met de voorzichtigste woorden een project introduceert met 2 members dat je er dan mee wegkomt (zolang er maar weinig commotie rond ontstaat)
Crew?
Sinds Rosetta is zoals je ongetwijfeld weet de boel een beetje op zn kop gezet qua projecten op /5...
Als je dat door leest en Pim zn post leest over de toestemming lijkt het me vrij duidelijk.

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ScSi_009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:18:
b) geen FAQ van bestaat
c) geen PV'er van is
e) ...
Crew?
MarkB schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:41:
offtopic:
Dit project is goedgekeurd door de DPC-Crew en modjes.
Voor de rest heb ik de wegen bewandelt die omschreven worden hoe een nieuw project bij DPC aan te maken. Deze wegen waren bij jullie allemaal bekend en niemand heeft er bezwaar tegen gemaakt. Maar zoals zovaak bij DPC wordt er pas geschreeuwd als men het er niet mee eens is of als het direct gevolgen heeft voor/tegen iemand i.p.v. direct te reageren op dingen waarmee je het niet eens bent.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

- i rest my case -

[ Voor 95% gewijzigd door ScSi op 23-12-2005 17:38 ]

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ScSi_009 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:36:Uiteraard heb ik dat gemerkt, maar dat wil dus zeggen dat aan al de voorwaarden die toen aan Rosetta worden gesteld, nu niet meer moet voldaan worden?
Het verdedigen van Rosetta gebeurde in een topic op /5, waar zowel deelnemers als crew in participeerden terwijl het nu via irc is gebeurd (zonder logs en niet echt publiek, niet elke DPC'er vindt zijn/haar weg naar irc)
Zou het dan niet billijk zijn dat de nieuwe regels waaraan een project moet voldoen ook in de FAQ worden opgenomen?
FAQ Dutch Power Cows
Iedereen bepaalt natuurlijk zelf aan welk project hij zijn idle time wil doneren. Er zijn wel een aantal wensen samengesteld waar een project naar onze mening aan moet voldoen. Dit om te zorgen dat als een project gekozen wordt we er ook maximaal plezier van hebben. Vervelende dingen als client crashes of demotivatie (door een gebrek aan stats) kunnen er voor zorgen dat een hoop mensen weer bij een nieuw project weglopen en het project al snel weer afgevoerd moet worden ten gunste van een ander project. Wil je een project op GoT neem dan even contact op met de DPC crew

Er moeten stats beschikbaar zijn of zeer snel komen.
Het moet een non-profit project zijn.
Er moet een duidelijk omschreven doel en een duidelijke methode om dit te bewerkstelligen zijn.
De clients moeten stabiel zijn of er moet zichtbaar aan gewerkt worden.
De cheatgevoeligheid moet (zeer) laag zijn.
Er moet een goede (stabiele) organisatie zijn.
Wil je bij een project DPC registreren, gebruik dan projects@dutchpowercows.org als e-mail adres.
Mocht je stoppen met een project, je e-mail adres veranderen, etc. dan blijft het team bij dit project gewoon een onderdeel van DPC.
Zoals dus al in de FAQ staat :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• RoyalFlusher
Enige hiaten in het verhaal zijn dat het project (nog) niet ondersteund wordt door de crew en dat het project zelf nog niet in de FAQ genoemd wordt ;)

Division BrabanderT

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-02 21:02

SandStar

DPC-Crew

Zandster

RoyalFlusher schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 17:52:
Enige hiaten in het verhaal zijn dat het project (nog) niet ondersteund wordt door de crew en dat het project zelf nog niet in de FAQ genoemd wordt ;)
:P
Ik denk zelf dat je ook niet echt kan zeggen dat de crew een bepaald project ondersteund. Dat doet een projectvertegenwoordiger. Uiteraard zal de crew (en vooral ik) proberen een persoon te strikken die de ondersteuning als pv zijnde wil gaan doen.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-01 19:46
Eigenlijk is de procedure om een project op GoT te krijgen heel simpel.

• Zorg dat het project dat je kiest voldoet aan de voorwaarden van de FAQ en op projects@dutchpowercows.org is geregistreerd.
• Stuur een mail naar crew@dutchpowercows.org met een beschrijving van het project en de links naar de site van het project.
• Als het project voldoet aan de voorwaarden krijg je een OK van de crew. (meestal binnen 2 dagen)
• Zorg dat er stats komen in RML en dat die voor iedereen vrij beschikbaar zijn.
• Het posten van de stats kan beginnen.
• Mooi zou zijn dat er nu gewerkt word aan een FAQ en dat er een PV geregeld wordt.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ook al is het leuk dat nu van alle projecten, die aan de eisen voldoen, stats gepost kunnen worden, denk ik dat het uiteindelijk een grote rommel wordt in /5. In principe zijn er alleen al bij BOINC redelijk wat projecten die voldoen aan de eisen. Als we stats gaan posten van een project waar wel geteld twee deelnemers aan meedoen dan kan ik nu ook wel een submit invoeren voor SZTAKI en PrimeGrid. Daar wil ik dan ook wel stats van zien.

Misschien is een eis van minimaal 10 flushers (ik noem maar een getal) daily wel handig?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Spacebull01
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-10-2024

Spacebull01

La Petite Cows

SandStar schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:02:
[...]

:P
Ik denk zelf dat je ook niet echt kan zeggen dat de crew een bepaald project ondersteund. Dat doet een projectvertegenwoordiger. Uiteraard zal de crew (en vooral ik) proberen een persoon te strikken die de ondersteuning als pv zijnde wil gaan doen.
/me LPC_Spacebull01 ziet hier een mooie taak voor MarkB weggelegd ... schuif, schuif naar voren :)

De nieuwe regels zullen alleen maar tot een groter aanbod van projecten leiden waardoor DPC nog breder bekend wordt. Iets dat imo alleen maar een voordeel voor (de groei van) DPC is.

Zoals er bij de link naar DPC al staat, "raak verslaafd aan stats en /5". Het mag denk ik een feit zijn dat door de stats meer mensen aan DC doen. Als je dus ziet dat GoT ook jouw favoriete project support, zal dat de draagkracht alleen maar vergroten.

Wel moet natuurlijk aan de mede-DPC-erts duidelijk gemaakt worden wat een project inhoudt. Een duidelijke beschrijving ervan op /5 en/of op WDO lijkt me dan ook meer dan logisch. Dat is ook in het belang van het project.

Proud member of La Petite Cows Now graazing for Rosetta.

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-01 19:46
Xaverius schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:35:
Ook al is het leuk dat nu van alle projecten, die aan de eisen voldoen, stats gepost kunnen worden, denk ik dat het uiteindelijk een grote rommel wordt in /5. In principe zijn er alleen al bij BOINC redelijk wat projecten die voldoen aan de eisen. Als we stats gaan posten van een project waar wel geteld twee deelnemers aan meedoen dan kan ik nu ook wel een submit invoeren voor SZTAKI en PrimeGrid. Daar wil ik dan ook wel stats van zien.
Als jij kan zorgen dat er stats komen en de projecten voldoen aan de voorwaarden is dat zeker geen probleem.
Misschien is een eis van minimaal 10 flushers (ik noem maar een getal) daily wel handig?
We wilden het graag allemaal wat gemakkelijk maken en wat minder regeltjes hebben. Waarom zullen we er nu dan weer meer gaan instellen?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:34

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Misschien als we een aantal nieuwe projecten met minder dan 5 deelnemers erbij hebben wordt dat punt misschien duidelijker ;)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• RoyalFlusher
Voordeel is ook dat je de kracht van DPC niet te veel gaat spreiden als je het beperkt houdt tot een tiental projecten. Of er moeten steeds zoveel nieuwe leden bijkomen dat de ledenaanwas bij het nieuwe project geen efffect heeft op een ander project ;)

Division BrabanderT

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

De DPC-er die een project wil draaien buiten de stats van /5 om doet dat nu ook al. D'r zijn verschillende BOINC-projecten waarvan geen stats gepost worden waar DPC-ers aan meedoen.

Da's niks nieuws, op die manier is in het verleden ook b.v. FaD naar /5 gehaald.

De Dutch Power Cows zijn nu al versnipperd, alleen zie je dat niet als je alleen maar kijkt naar de stats van /5.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Verwijderd

Ik ben het eigenlijk wel met Kuuke eens. Zelf ben ik zo'n DPC'er die in een aantal niet geposte projecten mee draait. Er zijn volgens mij best een aantal DPC'ers die dit gedrag vertonen en het juist erg leuk vinden om een klein projectje wat te pushen. Dit is volgens mij een gezonde beweging die er voor zorgt dat er nieuwe projecten mogelijk zijn en ook bekend worden onder het grote publiek, vooral als ze worden gepost op /5. Want laten we eerlijk zijn, de DC-wereld breid zich continu verder uit en er zullen steeds meer projecten komen. Als DPC is het misschien dan ook goed om deze beweging in stats weer te geven.
Just my 2 cents.

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Het lijkt nu net alsof dit draadje tegen MarkB bedoeld is, is het bijna het tegenovergestelde. Ik vind 't een goed initiatief van MarkB om maar eens te laten zien dat het niet zo moeilijk hoeft te zien om het project dat je wel ligt in /5 te zien.

Ik heb alleen een beetje moeite (om 't zo maar even te omschrijven, vind 't eigenlijk een beetje te groot woord) met o.a.:
iisschots schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:11:
We wilden het graag allemaal wat gemakkelijk maken en wat minder regeltjes hebben. Waarom zullen we er nu dan weer meer gaan instellen?
Natuurlijk is het zeer relaxed om wat minder regeltjes te hebben, maar een aantal voorwaarden kun je sowieso al stellen als crew zijnde, zoals ook in de FAQ staat. Ik denk dat het best redelijk is om een bepaald aantal daily flushers vast te stellen waardoor je kunt zeggen dat het een actief project is.
iisschots schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:56:
Eigenlijk is de procedure om een project op GoT te krijgen heel simpel.

• Zorg dat het project dat je kiest voldoet aan de voorwaarden van de FAQ en op projects@dutchpowercows.org is geregistreerd.
• Stuur een mail naar crew@dutchpowercows.org met een beschrijving van het project en de links naar de site van het project.
• Als het project voldoet aan de voorwaarden krijg je een OK van de crew. (meestal binnen 2 dagen)
Zoals ik hier jezelf quote, zeg je dus dat er ook een OK moet komen van de crew. Deze mag dus ook beslissen wat mij betreft dat een project te weinig actief is om er stats van te posten. En om het dan allemaal even eerlijk te houden is het denk ik belangrijk (ja, je zult er denk ik niet aan ontkomen) een regel in te stellen dat er een bepaald aantal flushers moet zijn (en 5 of 10 daily is tohc niet veel lijkt me!)

Een tweede ding dat ik zelf al noemde en wat LPC_Spacebull01 nog eens onderstreept is dat
LPC_Spacebull01 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:36:
...natuurlijk aan de mede-DPC-erts duidelijk gemaakt worden wat een project inhoudt. Een duidelijke beschrijving ervan op /5 en/of op WDO lijkt me dan ook meer dan logisch. Dat is ook in het belang van het project.
Denk dat het een best een redelijke eis van de crew mag zijn om een soort van versimpelde FAQ klaar te hebben met informatie en de nodige linkjes om óf zelf eens flink op onderzoek te gaan als je 't project wel interessant vind of dat je dus meteen kan lezen wat het project in kan houden e.d. En dat diegene die een project in /5 wil hebben dus eigenlijk ook nog een beetje moeite moet doen en dat is niet om te demotiveren, maar meer om de rest van DPC te motiveren
Pagina: 1