Toon posts:

Linksys Wireless Thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Op dit moment loopt er in ons huis wel een paar km kabel, we worden hier gek van.
Nu gaan we binnenkort verbouwen en ik ga een draadloos netwerk aanleggen, nu heb ik veel gespeurd op i-net en het forum + google. Nu heb ik bijna mijn configuratie rond, ik zou graag van jullie wat tips willen hebben omtrent verbeteringen etc..

Laat ik beginnen met te vertellen dat wij ISDN1 hebben, ( 2 nummer ) dus ik moet een ANNEX B modem hebben,

Daarvoor heb ik de volgende uitgezocht:
Linksys WAG54GS Wireless Modem/Router met Speedbooster ISDN

Alleen nu zat ik te twijfelen of ik deze wel zou nemen, omdat er bij sommige mensen op dit forum nogal wat ziektes zijn ontdekt. Dus ik zat ook te denken aan de:
Linksys WAG54GX2 Wireless ADSL2+ (ISDN) Modem/Router met SRX200
Maar kan dit wel op een normale ADSL verbinding ? Want als dit wel kan veranderd het alle volgende keuzes,

Daarnaast heb ik de volgende printserver uitgezocht:
Linksys Wireless Printserver (1x 100Mbps, 54Mbps, USB 2.0)
Deze sluit ik aan op de printer via USB 2.0 omdat we dan geen pc meer aan hoeven te laten, zoals nu wel het geval is om te printen. (de hoofdpc waar de printer op gedeeld is moet altijd aanstaan nu, dat willen we dus niet meer)

Dan voor de laptop:
Linksys Draadloos-G 54 Mbps PCMCIA kaart MET Speedbooster
Deze zal vast goed zijn, echter als de SRX200 modem kan, dan wordt deze veranderd.

Verder voor de andere pc:
Linksys Dual-Band Draadloos 802.11a/b/g PCI Kaart
Deze voldoet aan al mijn wensen, of zijn er andere goede kaarten van linksys?

De andere pc blijft gewoon met een UTP kabel aangesloten omdat we deze kabel niet zien, ( die is verwerkt in de vloer.
Alle spullen heb ik opgezocht bij www.wifishop.nl en het totaal prijskaartje is: € 323.68

Hebben jullie nog tips / aanmerkingen?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Waarom loopt iedereen altijd blind naar Linksys? Die WRT54G is een kreupel paard vergeleken met een Asus WL500gx. Die heeft 32MB, 200MHz CPU en bovendien 2 USB 2.0 interfaces waarmee je er een harddisk of andere USB apparaten (bijv. printer) aan kunt hangen. Een stuk interessanter dan de Linksys dus om een volwaardige router mee te bouwen. Hang er een 2.5" schijfje aan en je bent klaar.
(c) Exirion

Hoeveel verdiepingen is je huis trouwens? Ik zou je aanraden die Asus te nemen + een los modem (bijvoorbeeld zo'n standaard SpeedTouch-geval, 2e hands te koop voor enkele tientjes). Voordeel is ook nog eens dat die dingen worden ondersteund door de ADSL-helpdesk.

Merk overigens op dat die Speedbooster technologie niet zorgt voor een beter bereik. Hooguit voor een hogere doorvoorsnelheid. De vraag is of je dit nodig hebt.

Overigens, als je alsnog die Linksys alles-in-één wilt kopen, koop er dan direct een goede antenne bij, want die interne is om te huilen zo slecht ;(

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 23-12-2005 16:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:03:
[...]

Hoeveel verdiepingen is je huis trouwens? Ik zou je aanraden die Asus te nemen + een los modem (bijvoorbeeld zo'n standaard SpeedTouch-geval, 2e hands te koop voor enkele tientjes). Voordeel is ook nog eens dat die dingen worden ondersteund door de ADSL-helpdesk.
Het modem komt op de begane grond, de draadloze pc's staan boven op de 1 verdieping. de printer komt op de 1ste verdieping > via draadlose verbinding naar het modem !!

• havana
Oh, 1 verdieping moet makkelijk lukken. Als je nou een huis van 3 verdiepingen had gehad, wordt het lastig om dit met één apparaat te bestrijken. Maar met één verdieping moet het zeker lukken. Verdere tips: zie boven.

Ik zie trouwens dat die Speedbooster versie wél een externe antenne heeft. Da's een hele verbetering t.a.v. de gewone uitvoering.

Anyway: kijk eens wat verder dan Linksys ;)

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 23-12-2005 16:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Ben het wel eens met een los modem en een losse router. de WRT54G met aangepaste firmware (hyperwrt of firmware van sveasoft) werkt echt uitstekend. ben nu zelf ook bezig met een printservertje maar dat wil nog niet helemaal ( alleen met draar maar niet wireless) maar heb al wel antwoord van linksys dus dat komt ok goed. Dat er geroepen wordt dat het een kreupel paard is, gelul, het werkt uitstekend en goede support ( mijn ervaring met asus wat betreft support :r )

BurnHard.nl ICT Solutions

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar ik hoor altijd wel goede verhalen over Linksys, toch een brand van cisco. Heb nu een e-tech router, dat is een super ding,. hij staat al 5 jaar aan en nooit problemen gehad.

Maar het kan dus wel:

Linksys router / modem beneden.

daarop 1 bedrade verbinding naar een pc die beneden staat !

dan 1 laptop boven via PCMCIA draadloos

1 printer met daarop aangesloten de printerserver via wlan

1 pc via pci wlan kaartje ??

Welk merk zou je nog meer aanbevelen?

• havana
Wat heb je aan goede support als dat ding niet eens een printserver ondersteunt :P ?

Qua kaartjes heb je met Linksys wel een goede te pakken denk ik. In ieder geval beter dan die standaardmeuk van Digiconnect, Sweex of Sitecom.

DIT IS MIJN WEBSITE

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Hij ondersteunt wel de printserver alleen moet je het wel goed doen, en kan wel een router en printserver in 1 kopen maar ik wil me printer neer kunnne zetten waar ik wil en niet bij de router

BurnHard.nl ICT Solutions

Verwijderd

Topicstarter
havana schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:23:
Wat heb je aan goede support als dat ding niet eens een printserver ondersteunt :P ?

Qua kaartjes heb je met Linksys wel een goede te pakken denk ik. In ieder geval beter dan die standaardmeuk van Digiconnect, Sweex of Sitecom.
Dus mijn router die ik heb uitgezocht ondersteund geen printserver ?
Is er en linksys die dat wel doet dan? Want op wifishop.nl staat niet zoveel info over dat ding, maar op de linksys site staat het ook niet, althans ik kan het niet vinden !

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

tuurlijk, dat moeten ze allemaal kunnen, als je de drivers voor de poort maar goed installeert op je pc.

Hij is overigens bezig met een bedrade printserver, (waarschijnlijk de PSUS4?) welke ik ook heb en hier PRIMA werkt.

Je hebt nu een e-tech router zeg je....
Waarom willen mensen altijd alles-in-1 dingen?
Als je huidige router het nog doet zou ik een WAP54G kopen. Dat is een accesspoint, wat voldoende is om je huidige netwerk draadloze mogelijkheden te geven. (wat jouw doel is voor zover ik lees)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Je kunt als je wilt ook een AP kopen van bijvoorbeeld 3com. Die heb je ook al vanaf een 80 euro excl. BTW. Ik heb zowel linksys als 3com in beheer en moet toch zeggen dat die 3com apparatuur een stukje stabieler is dan een linksys.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Linksys is meer alternatieve firmware e.d. voor te vinden.

Dat is wat mij de keus heeft doen maken om linksys te kopen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt allemaal voor de antwoorden en tips,

ik heb nog wel 1 vraag en dat is de volgende:

Ik heb dus de volgende router / modem uitgezocht !

Alleen nu zat ik te twijfelen of ik deze wel zou nemen, dus ik zat ook te denken aan de:

Maar kan dit wel op een normale ADSL verbinding ? Want als dit wel kan veranderd het alle volgende keuzes,

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 12:46:
Mensen bedankt allemaal voor de antwoorden en tips,

ik heb nog wel 1 vraag en dat is de volgende:

Ik heb dus de volgende router / modem uitgezocht !

Alleen nu zat ik te twijfelen of ik deze wel zou nemen, dus ik zat ook te denken aan de:

het antwoord op deze vraagt staat op pagina 110 van de handleiding...
ftp://ftp.linksys.com/int...serguides/WAG54GX2_ug.pdf

Model Number WAG54GX2
Standards IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, IEEE 802.3u, g.992.1 (g.dmt),
g.992.2 (g.lite), g.992.3, g.992.5, T1.413i2 Issue 2
Ports Power, ADSL, Ethernet (1-4)
Button Reset, Power
Cabling Type CAT 5 UTP
LEDs Power, Wireless-G, Ethernet (1-4), DSL, Internet
Number of Antennas 2
Connector Type Fixed
RF Pwr (EIRP) in dBm 802.11b: 16, 802.11g: 14
Antenna Gain in dBi 3.3
UPnP able/cert Able
Security Features Password protected configuration for web access
PAP and CHAP authentication
Denial of Service (DoS) Prevention
URL filtering, and keyword, Java, ActiveX, Proxy, Cookie blocking
ToD filter (Blocks Access by Time
VPN Passthrough for IPSec, PPTP, and L2TP Protocols
128, 64 bits WEP with Passphrase WEP key generation
SSID Broadcast Disable
Access restriction by MAC and IP addresses

de g992.1 (dmt) standaard is het bekende ADSL1 dus het gewone adsl wat we nu kennen...
met andere woorden ja je kan de WAG54GX2 gebruiken op een gewone adsl lijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Plopeye op 24-12-2005 13:13 ]

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor het antwoord, ik snapte die uitdrukking namelijk niet.

Maar goed, dan weet ik dat ik deze nu kan kopen en dat hij voor later ADSL 2 ready is, want nu heb ik nog gewoon ADSL van xs4all. En dat bevalt me prima.

Zal wel een hele klus worden alles goed in te stellen, maar dan ben ik eindelijk af van al die kabels!

De nieuwe config wordt dan met SRX:

Linksys Wireless Printserver (1x 100Mbps, 54Mbps, USB 2.0)
Linksys Draadloos-G 54 Mbps PCMCIA kaart WPC54G
Linksys Draadloze PCI kaart WMP54GX met SRX

Totaal prijs: € 379,61

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 13:18 ]

Pagina: 1