Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een draadloos netwerk. De WRT54G en als PCI kaart de WMP54G. Ik heb er erge problemen mee. Om de paar uur valt het netwerk weg en moet ik de router, de adsl modem en de pc opnieuw opstarten om het te laten werken. Ook speel ik Age of Empires via het programma hamachi (www.hamachi.cc). Op mijn oude pc werkte dat altijd perfect, maar nu heb ik een nieuwe pc en een draadloos netwerk en nu werkt het niet meer. Na het forwarden van flink wat poorten en het maken van een netwerkbrug tussen hamachi en m'n draadloos netwerk werkt het wel, maar telkens valt na 10 minuten m'n internet weg. De enige manier om dan het netwerk terug te krijgen is opnieuw opstarten, drivers verwijderen en opnieuw installeren, want anders krijg ik te zien "cannot associate with acces point", ook al staat die gewoon aan.
Het age3 probleem is dus gedeeltelijk opgelost, want ik kan het spelen via hamachi, maar de verbinding valt wel snel weg. Ook zonder netwerkbrug is het netwerk niet stabiel.
M'n netwerk:
ADSL modem Alcatel 510i
WRT54G
met een kabel naar m'n oude pc
en met draadloos netwerk naar m'n nieuwe pc
Ik heb op de nieuwe pc m'n firewall al uitgezet, ook heb ik voor m'n modem, de router en de pci kaart de laatste firmware versies. De firmware van de router en de pci kaart zijn allebei de US versies, want die van europa werken niet
Bij het flashen van m'n router kreeg ik "failed to flash" ofzo te zien en de pci kaart drivers weigerden gewoon te installeren. Dus heb ik de US versies, die werken wél.
Verder heb ik als beveiliging mac-filtering, PSK2 beveiliging (WPA2) en staat m'n router op de "infrastucture" modus. Ik werk verder op channel 10. Ook staan m'n router en pc dicht bij elkaar, hoewel er een plafond tussen zit staan ze denk ik op 5 meter van elkaar af.
Kan iemand me helpen met m'n problemen?
Alvast bedankt.
Het age3 probleem is dus gedeeltelijk opgelost, want ik kan het spelen via hamachi, maar de verbinding valt wel snel weg. Ook zonder netwerkbrug is het netwerk niet stabiel.
M'n netwerk:
ADSL modem Alcatel 510i
WRT54G
met een kabel naar m'n oude pc
en met draadloos netwerk naar m'n nieuwe pc
Ik heb op de nieuwe pc m'n firewall al uitgezet, ook heb ik voor m'n modem, de router en de pci kaart de laatste firmware versies. De firmware van de router en de pci kaart zijn allebei de US versies, want die van europa werken niet
Bij het flashen van m'n router kreeg ik "failed to flash" ofzo te zien en de pci kaart drivers weigerden gewoon te installeren. Dus heb ik de US versies, die werken wél.
Verder heb ik als beveiliging mac-filtering, PSK2 beveiliging (WPA2) en staat m'n router op de "infrastucture" modus. Ik werk verder op channel 10. Ook staan m'n router en pc dicht bij elkaar, hoewel er een plafond tussen zit staan ze denk ik op 5 meter van elkaar af.
Kan iemand me helpen met m'n problemen?
Alvast bedankt.
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!