Zware problemen met Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 13:55
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met een draadloos netwerk. De WRT54G en als PCI kaart de WMP54G. Ik heb er erge problemen mee. Om de paar uur valt het netwerk weg en moet ik de router, de adsl modem en de pc opnieuw opstarten om het te laten werken. Ook speel ik Age of Empires via het programma hamachi (www.hamachi.cc). Op mijn oude pc werkte dat altijd perfect, maar nu heb ik een nieuwe pc en een draadloos netwerk en nu werkt het niet meer. Na het forwarden van flink wat poorten en het maken van een netwerkbrug tussen hamachi en m'n draadloos netwerk werkt het wel, maar telkens valt na 10 minuten m'n internet weg. De enige manier om dan het netwerk terug te krijgen is opnieuw opstarten, drivers verwijderen en opnieuw installeren, want anders krijg ik te zien "cannot associate with acces point", ook al staat die gewoon aan.

Het age3 probleem is dus gedeeltelijk opgelost, want ik kan het spelen via hamachi, maar de verbinding valt wel snel weg. Ook zonder netwerkbrug is het netwerk niet stabiel.

M'n netwerk:

ADSL modem Alcatel 510i
WRT54G
met een kabel naar m'n oude pc
en met draadloos netwerk naar m'n nieuwe pc

Ik heb op de nieuwe pc m'n firewall al uitgezet, ook heb ik voor m'n modem, de router en de pci kaart de laatste firmware versies. De firmware van de router en de pci kaart zijn allebei de US versies, want die van europa werken niet :?
Bij het flashen van m'n router kreeg ik "failed to flash" ofzo te zien en de pci kaart drivers weigerden gewoon te installeren. Dus heb ik de US versies, die werken wél.
Verder heb ik als beveiliging mac-filtering, PSK2 beveiliging (WPA2) en staat m'n router op de "infrastucture" modus. Ik werk verder op channel 10. Ook staan m'n router en pc dicht bij elkaar, hoewel er een plafond tussen zit staan ze denk ik op 5 meter van elkaar af.

Kan iemand me helpen met m'n problemen?

Alvast bedankt.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Welke revisie van de WRT54G heb je? (eentje met een cisco knop links? ja is v5) Versie 5 heeft verscheidene problemen en die schijnen met de nieuwste fw van 1.00.4 van linksys opgelost te zijn.

Verder, waarom gebruik je port forwarding en hamachi? Ik heb ook een speedtouch 510i v4 en een linksys wrt54g (v2) en speel AoE3 gewoon zonder iets in te stellen (alleen allowen in firewall).

Misschien is het ook handig om ipv WPA2 gewoon WPA te gebruiken. Je netwerk is net zo veilig en stabieler (in mijn geval dan). Want naar mijn weten is WPA tot op dit moment (bijna) onkraakbaar.

• PhoenixT
Ik heb de V5 versie van de WRT54G, de reden waarom ik hamachi gebruik is omdat ik een "minder legale" versie van age3 heb en dan toch via LAN kan spelen, ook al zitten m'n vrienden gewoon thuis. Hamachi werkte altijd perfect, totdat ik m'n nieuwe router kreeg :|
En ik heb de 1.004 versie van de firmware, de problemen houden aan.
Dat de netwerkbrug na 10 minuten wegvalt vind ik heel raar, als de verbinding goed is en de instellingen goed, waarom valt hij dan weg? Wat veroorzaakt dat?

Ik heb overigens m'n beveiliging veranderd naar WPA, ik zal kijken of het effect heeft.

edit: veranderen naar WPA heeft zover ik zie geen effect

[ Voor 23% gewijzigd door PhoenixT op 23-12-2005 22:23 ]

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zet eens de UPNP en de firewall uit in de router. Je kan het ook eens proberen zonder wireless beveiliging, dan moet je eens kijken of de verbinding er na 10 minuten nog uitvliegt. Maar er schijnen nog weleens wat problemen met upnp te zijn, dus wie niet waagt wie niet wint, toch?

En anders zou ik een RMA indienen.

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-04 22:18
Ik heb exact hetzelfde probleem, maar dan met V2.0 en een WMP54G

Ook ik krijg elke keer de melding: Cannot associate with ap, en dan moet ik ook drivers uninstallen en opnieuw me netwerkkaart installen. En ik heb het donkerbruine vermoeden dat het probleem in de drivers van de wifi kaart zit.

Als ik namelijk ''Wireless zero configuration service'' start, (gewoon de windows service voor wifi) dan loopt het wel allemaal lekker, en blijft ook gewoon de verbinding bestaan.

Maar... de windows Wifi service heeft de zeer onprettige eigenschap om zonder enige reden je snelheid terug te throttlen naar 11, 5 of 1 mbit. Dat heeft tot gevolg dat ik in Counterstrike: Source opeens me ping zie stijgen van 40 ms naar 900 of 1000 = Kick from server :'(

Ik weet niet of er een mogelijkheid is om de wifi terugklok te ''overriden'' ??

Zo niet dan moet ik denk ik maar een kabeltje gaan trekken:S

ps: De drivers van linksys voor de WMP54G lijken meer op spyware/adware dan op ''handige tools''

Als je de linksys tool uitzet gaat je wifi kaart helemaal uit, en als je de wifi kaart weer aanzet, start automagisch de linksys tool weer (die de zooi daarna uiteraard grondig verkracht :X )

• PhoenixT
Over die drivers heb je gelijk ja, ze lopen ook vaak vast hier.
Ik merk de problemen bijna niet meer, op het moment dat ik dat "zoeken naar netwerk" icoontje ineens zie verschijnen, reboot ik m'n pc, loop naar boven en reboot daar de router. Het is nu gewoon routine :P
Overigens hebben een heleboel mensen last van onstabiele linksys producten, vooral de WRT54G heeft een hele schare "fans" ;)

[ Voor 27% gewijzigd door PhoenixT op 29-01-2006 23:35 ]

Pagina: 1