Toon posts:

PS2 op 12v

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een auto adapter van hapé gekocht voor mijn pstwo (die kleine).

De ps werkt op 8,5V, de adapter levert 9 of 12 volt maar met 9 krijg ik hem niet opgestart :? .
Met 12V loopt ie prima, maar ik ben bang dat ik m'n PS dalijk mol omdat ie 8.5V is.

Weet iemand of dat veel kwaad kan??

Alvast bedankt

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Misschien is die adapter niet helemaal zuiver in zijn waardes. Pak eens een multimeter en controleer of het ook echt 9 volt is.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Meet je belast?

Verwijderd

Topicstarter
Een multimeter heb hier helaas niet. Maar al zou het precies 12v zijn, kan ik daar m'n playstation mee verkloten? Er zit wel een zekeringetje in de adapter.

Verwijderd

In de adaptor maakt niet uit, das alleen als deze teveel stroom probeert te leveren dan waarvoor hij gemaakt is (en dus zou doorbranden als er geen zekering in zat). Je playstation zal hier niet veel aan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat dacht ik ook al, maar is 12v genoeg om dat ding te verneuken ja of nee?

En misschien kan ik hem starten met 12v en dan overschakelen naar 9, is dat veiliger denken jullie?

Verwijderd

Ik denk dat 12v niet gezond is, er staat niet voor niets op dat hij op 8,5 werkt, maar dan zou hij op 9 volt zeker moeten werken, volgens mij is de adaptor niet helemaal goed meer. Of kan hij niet genoeg leveren?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Jij kijkt alleen maar naar spanning. Hou je er wel rekening mee dat die PS2 behoorlijk stroom zou kunnen trekken? Je kunt 'm niet zomaar op een willekeurig adapertje van 9V aansluiten! Dat ie op 12V wel werkt geeft eigenlijk al aan dat ie overbelast is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat die waardes idd niet kloppen want op 9 krijg ik hem helemaal niet gestart en 7,5 is nog niet genoeg om het lampje te laten branden. Ik durf het niet helemaal aan. Maar de sigarettenaansteker levert altijd 12v? of geeft ie meer als ie rijdt?

Ik heb hem net weer ff aangezet op 12v en noch de adapter noch het stekkertje wordt warm, dus ik weet het niet echt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ie overbelast zou zijn zou de zekering in de adapter doorbranden en niet de ps2. Of begrijp ik dat nou verkeerd?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:03:
Maar de sigarettenaansteker levert altijd 12v? of geeft ie meer als ie rijdt?
In de auto is 13,5V vrij normaal.
Ik heb hem net weer ff aangezet op 12v en noch de adapter noch het stekkertje wordt warm, dus ik weet het niet echt.
Staan er niet gewoon specs op die adapter? Er hoort op te staan hoevel stroom bij hoeveel volt ie kan leveren. Je moet van je PS2 ook zo kunnen opzoeken hoeveel stroom ie verbruikt bij die 9V.

Ik ben bang dat het niet (veilig) gaat werken wat jij wil.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Probleem is waarschijnlijk dat de 9V bron die jij gebruikt gewoon niet voldoende vermogen kan leveren. Hoe lager het voltage hoe meer stroom je zult moeten geven om hetzelfde vermogen te bereiken.

U * I = P

U = Spanning (Voltage), I = Stroom (Ampère), P = Vermogen (Watt)

Ik denk dat je toch een multimeter zult moeten regelen om het een en ander door te meten. Verder staat meestal op de adapter hoeveel vermogen er geleverd kan worden bij een bepaald voltage.
Gooi dat dan eens in de formule P = U*I en bereken zo het vermogen. En reken dan eens I uit voor U=9V ? Dan heb je een groffe benadering van hoeveel vermogen je op 9V zou moeten aanleveren volgens mij.

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 23-12-2005 16:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat er op de verpakking:

Inputvoltage: 11-14 Volts/DC
Output: 1.5/3/4.5/6/7.5/9/12 , 800 mA max.

Wat wil dat mA zeggen dan?

Verwijderd

milli ampere

staat voor 0.8 amere max

correct me if im wrong :P

Verwijderd

Topicstarter
veel te weinig dus voor een ps2?

Of zeg ik nou iets heel doms

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:25:
veel te weinig dus voor een ps2?

Of zeg ik nou iets heel doms
Lijkt mij wel ja. Gezien de performance van een PS2 moet ie toch wel aardig wat stroom verbruiken. Dit gaat niet goed werken.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:23
Kijk even op de originele adapter, dan heb je al een goede richtwaarde.

Verwijderd

Topicstarter
Die 5,3 A veel meer dan 0,8 A dus. Maar ik heb vorig jaar mijn laptop die 19v en 6,3 A trekt ook gewoon op een soortgelijke adapter laten lopen, en dat ging een paar uur goed, totdat ie te heet werd en de zekering doorbrandde.

IK ben er nu achter dat het nooit goed kan zijn voor dat adaptertje omdat de ps2 5,3 A trekt. Maar heeft het enig effect op de ps2. Want als die adapter kapot is boeit me geen fuck.
Pagina: 1