Aantal vragen mbt DVI

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
We hebben net een nieuwe LCD TV van Philips gekocht met DVI input.
Deze kan PC resoluties aan van oa 1024x786, maar de monitor is breedbeeld :(
Hij kan ook HDTV aan van 1920x1080, en dit prefereer ik uiteraard :)

Op de oude TV hadden we composite via een SCART kabel, en die heb ik nu meteen weggedonderd, aangezien dat beeld kl*te is ;)
Aangezien ik geen DVI->DVI kabels had liggen, maar even een DVI->VGA gepakt die bij mn monitor zat, en daarmee aangesloten. 1024x768 werkt prima, 1280x720 (breedbeeld) niet :(
Moet ik hiervoor een andere resfresh-rate instellen? ik heb momenteel 60Hz, wat bij de PC resolutions staat aangeduid, maar bij HDTV staat dit niet :(

Verder wou ik deze kabel weer opbergen bij mijn eigen monitor spulletjes, en daarom wil ik een normale DVI->DVI kabel kopen. Beetje duur, maar vergeleken bij die TV een schijntje ;)
Nu heeft MyCom twee soorten DVI-kabels: Dual-link en Single-link. Alletwee even duur... weet iemand wat het verschil is? of welke beter is? Of welke ik nodig heb ;)?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Welk merk/type is het precies ?
De meeste kunnen wel HDTV aan maar downscalen het naar de native resolutie van het scherm.
Kijk eens de boeken / specs welke resulutie het LCD is.

• TheBlasphemer
Native resolutie kon ik niet vinden,
maar staat wel dattie al die resoluties die ik eerder noemde aankan.
De 640x480, 800x600, 1024x768 staan bij het lijstje PC, de rest bij HDTV. Achter PC staan ook de refreshrates, bij HDTV helaas niet :/
Als laatste optie zou ik me kunnen bedenken dat HDTV niet werkt omdat dat alleen bij DVI werkt, maar dit kan ik niet testen zolang ik niet weet welke kabel ik nodig heb :/

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 16:17
Heb je zelf al gezocht? Dual link is een soort duibbele dvikabel, hiermee kan je grotere resoluties doorsturen dan met een single link, je videokaart moet het dan natuurlijk wel ondersteunen. Welke resoluties de beide kabels aankunnen, weet ik niet, maar dat vind je zo met google. En met powerstrip kan je ook de meest vreemde resoluties instellen. En zie ook wat de persoon hierboven me gezegd heeft, je moet eerst even opzoeken wat de natieve res is van je scherm om het scherpste beeld te krijgen.

EDIT: te laat, maar kan je niet gewoon met het serienummer opzoeken welk scherm daar in zit?

[ Voor 9% gewijzigd door Teun_2 op 23-12-2005 15:44 ]

• TheBlasphemer
Ja maar ja maar :P
Ik *hoef* geen native resolutie, dan kan ik IE niet meer lezen van de bank :/
Ik wil echter wel een breedbeeld resolutie, aangezien alles er anders zo uitgerekt uitziet ;)
En in het boekje van de TV staat heel duidelijk dat ie 1280x720 oa aankan in HDTV, maar zodra ik die resolutie instel (en die staat wel std bij settings van display) krijg ik dat de TV zegt dat video mode niet supported is.

Volgens wat dingen van google is HDTV op allerlei resoluties, waarvan de hoogste 60hz is. Ik kan als laagste in de videokaart 60hz instellen, dus heb dat maar gedaan :/
Zit ik hier fout, of moet ik maar gewoon eerst wachten tot ik een DVI kabel heb.

Verder had ik op google al gelezen dat Dual-Link meer resoluties aankan aangezien er meer draadjes inzitten. Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat als single en dual link even duur zijn, ik beter dual-link kan pakken. Klopt dit ?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 00:14
TheBlasphemer schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:59:
Verder had ik op google al gelezen dat Dual-Link meer resoluties aankan aangezien er meer draadjes inzitten. Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat als single en dual link even duur zijn, ik beter dual-link kan pakken. Klopt dit ?
Waarschijnlijk is de single link een DVI-I en de dual link een DVI-D. Die zijn namelijk ongeveer even duur.
Ter info: een DVI-I kabel bevat dus ook lijntjes voor een analoog (standaard VGA dus) signaal. Heb je voor je TV niet echt nodig, want je wil digitaal beeld. Ik zou dan ook voor de Dual-link gaan.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1