Toon posts:

Asus AX850XT icm WoW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou eerlijk gezegt niet weten hoe ik moet omgaan met mijn probleem.

Ik speel geregeld WoW (World of Warcraft), en mijn systeem heeft de volgende specs:

Mobo: P4P800-E de Luxe
CPU: Intel P4 3.2
Mem: 1g DDR 400 Mhz
VGA: Asus AX850XT
HD: Maxtor 20g 7200

Ik gebruikt verder de LAN en Audio van de mobo.

Als ik WoW speel met de standaard grafische instellingen haal ik een FPS van rond de 20, als er meerdere poppen in beeld komen (spelers of NPC's) zakt de FPS soms zelfs naar 8. De latency is rond de 63 ms (ping naar de server)
Ik zou verwachten dat met deze kaart op de hoogste grafische instellingen een soepel draaiend spel moet kunnen spelen.
Ik heb een nieuwe voeding geplaats (450 Watt), maar dit helpt niet echt.

Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Kan ik metingen verrichten om het probleem op te sporen?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 14:37
Heb je dat ook als je in wat minder drukke gebieden rondloopt?
In de hoofdsteden (Ironforge / Orgrimmar) is het erg druk, waardoor framerate drops vaker voorkomen. Een oplossing hiertegen is meer RAM in je pc gooien.

Maarja, heb je dit bij andere spellen ook? Of lopen andere spellen wel vloeiend?

[ Voor 17% gewijzigd door Ruuddie op 23-12-2005 15:31 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1GB zou voldoende moeten zijn. Heb je alle drivers goed geinstalleerd?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:57

SilencerNL

No remorse

Ik heb zelf een X800XT-PE, met een AMD Ahtlon XP 3200+ en 1 gig geheugen. Ik draai alles voluit op 1600x1200, en ik haal gemiddeld 30 tot 40 fps. In de drukke steden zakt dit naar 20 fps.

Ik weet niet welke resolutie jij draait, maar ik weet ook dat dit spel ook erg processor afhankelijk is. Een vriend van mij heeft een AMD64 met een 6600GT, en die haalt maar iets mindere FPS als ik.

edit: Ik zie trouwens dat je een 20 gigabyte hardeschijf gebruikt. Klinkt erg oud. Mischien is deze wel gewoon langzaam...

[ Voor 14% gewijzigd door SilencerNL op 23-12-2005 15:35 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd de nieuwste ATI drivers, mijn resolutie is 1280 X 1024 (19" TFT, kan niet meer aan)

In drukke steden haal ik ook rond de 20 FPS. Ik was in The Hinterlands aan het grinden vandaag en zat daar rond de 15-20 fps. Soms 30.

Ik speel ook Lineage2. Als ik in de TOI (Tower of Insolence) sta schokt het beeld gigantisch. Maar op die server heb ik dan ook een ping van 230.

Ik zat zelf ook te denken dat het de HD kan liggen, dat is het enige wat idd vrij oud is.

Verwijderd

Zou aan je hdd kunnen liggen, maar het gaat bij mij ook niet echt lekker.
Ik heb zojuist een upgrade gedaan van een ati 9600Xt naar X850 XT PE. Ik heb verder een
p4 2.8 presc
dc 1gb
sata raid 160 gb
asus p4c 800 E- deluxe.
watergekoelde voeding (450 watt) , vga en cpu ook watercooled met Zalman reserator 1 plus.

Ik alle settings in WoW op laag, speel op 1280*768 (hoewel WoW aangeeft 1024*768 ?) en de nieuwste omega drivers geinstalled.

Mijn FPS in IF (ironforge) is nu toegenomen van gem. 30 naar 60. Helaas in MC(molten core) is het nog steeds slecht. Bij mijn 9600xt was het tijdens gevechten rond de 1-5 fps en idle 15 fps. Nu met mijn nieuwe X850 XT PE is het tijdens vechten 5-10 fps en idle 25 fps. Dit zuigt zeer :(
en heeft me een investering van 350 eur gekost. Ik ga nog kijken naar overklokken en de beste instellingen in de Omega drivers, maar alle hulp is welkom.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:49:
Ik heb idd de nieuwste ATI drivers, mijn resolutie is 1280 X 1024 (19" TFT, kan niet meer aan)

In drukke steden haal ik ook rond de 20 FPS. Ik was in The Hinterlands aan het grinden vandaag en zat daar rond de 15-20 fps. Soms 30.

Ik speel ook Lineage2. Als ik in de TOI (Tower of Insolence) sta schokt het beeld gigantisch. Maar op die server heb ik dan ook een ping van 230.

Ik zat zelf ook te denken dat het de HD kan liggen, dat is het enige wat idd vrij oud is.
En offline games dan? Heb je dan ook slechte performance?

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Edit: zie nu die harde schijf, dat is gewoon heel erg slecht gooi dat ding eruit, en kom dan terug voor je eigen bestwil ;). want xp is iets van 3gig? wow 4gig? dan hou je nog 13gig over ik neem aan dat daar ook wel het grootste gedeelte van gebruikt zal zijn, misschien te weinig ruimte op de harde schijf?

Heb je de extra voedingskabel aangesloten op je xt850?

Want ik speel het op:

1280*1024 terrain op 80%? (geen anti aliasing):
Athlon 64 3000+
1gig
160gig sata
geforce 6800 gt
en heb ongeveer 60-70fps en 30-50 in steden/bg

En met een
athlon 64 3500+ (alles aan 4*AF)
2gig
160gig sata
ati x800xl
en kom daar eigenlijk nooit onder de 60, dus mij lijkt het wel een heel erg driver probleem of het is dus het ontbreken van die voedingskabel (wat mij logischer lijkt).

Nu we toch in het videoplanken forum zijn, hoe zou ik met het eerste systeem wat ik hierboven heb geformuleerd scoren met wow in een 20" breedbeeld resolutie dus 1680*1080 (volgens mij)? Zou dat goed speelbaar zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door StephaN900 op 23-12-2005 23:16 ]

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk hier trouwens even voor de mensen met een van de oudere processoren:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2381&p=5
Een athlon 64bit laat een groot verschil (30%+ zien) ten opzichte van zijn xp voorganger, dat zou natuurlijk al gedeeltelijk een lage performance kunnen verklaren.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat de processor hier zo erg de beperkende factor is. Met een P4 3.2Ghz zou je gemakkelijk WoW aan moeten kunnen. Zeker met zon videokaart.

Verwijderd

Check je driver settings eens :)

Of andere lopende processen. Een X850XT moet gewoon kont schoppen met games.

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
hmm zit hier met ongeveer een vergelijkbaar systeem ..

P4 3,2 Ghz
P4C800-E Deluxe
2 Gig geheugen
Asus X850XT/PE

Heb zeker sinds ik mijn vga kaart upgrade van 9800xt 256 mb naar de x850xt/pe een zeer grote vooruitgang geboekt met oa WOW en ander spellen ( ook offline ).

Denk dat het aan je HDD ligt of mischien anders je voeding .. hij trekt wel vrij veel power he ..
Naja hoop dat je er snel achter komt wat het is ;)

ps draai wow op volle eyecandy sterkte .. loopt toch zeer lekker heb alleen soms last van de overvolle servers :(

[ Voor 13% gewijzigd door ShockWave_Omega op 23-12-2005 23:29 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
De hdd kan het haast niet zijn, want ik heb hier ook nog wel een 20 gig 7200 rpm schijfje liggen en deze heb ik een poosje geleden nog in mijn eigen pc gehad om m'n nieuwe videokaart te testen. Zo'n schijf is echt meer dan snel genoeg. Bovendien heb je nog eens 1 GB RAM, dus swappen zou je schijf waarschijnlijk niet veel te hoeven doen.

Download 3dmark 05 eens en post je score hier, zodat wij kunnen zeggen of je pc wel naar behoren functioneert. Verder zou je nog kunnen proberen om de chipset drivers (opnieuw) te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
De afgelopen week heb ik weer rond de 250 euro geinvesteerd om mijn fps omhoog te krijgen.
Ik heb een SATA 160gb samsung gekocht en 1 Gb DDR 400Mhz.
De specs van minn pc zijn nu:

P4P800 E de Luxe
P4 3.2
2048 DDR
160 GB schijf
450 Watt voeding
en de Asus ax850xt

Mobo draait op volle toeren (3.2 gig, 800 FSB, mem 400 Mhz).

Ik ben gaan testen zonder de Soundcard aan. Deze heb ik uitgezet in het bios. Ik heb de 3DMark05 gebruikt.
Mijn scores hiermee lagen tussen 4500 en 5500. Opzich vind ik dit al vreemd, duidt op iets in mijn pc wat niet stabiel is. Als ik vergelijk met andere pc's met een zelfde soort config (iig de zelfde VGA card) zou mijn machina boven de 6000 uit moeten komen.

Ik heb alle drivers geinstalleerd, van Asus van de bijgeleverde cd, de nieuste van Asus, de nieuwste van ATI.
Op de forums van WoW staan verschillende posts van lui met de zelfde vga, en die hebben last van dit probleem sinds 1.8.4 patch.

Het heeft me veel geld en tijd gekost om een conclusie te trekken, upgrade naar PCI-Express... :'(

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06
Die 3dMark05 score lijkt me al erg slecht, ik haal namelijk met mijn X800XL tussen de 5000 en 5700 punten, afhankelijk van hoe ver ik overklok. Ok jij hebt een P4 die wat minder presteert in games, maar dan nog.
Heb je met het installeren van die nieuwe harde schijf ook een nieuwe windows instal gedaan? Zo ja, heb je de chipset drivers geinstalleerd? Als je dat hebt gedaan kan een driver probleem denk ik worden uit gesloten.

Mag ik vragen wat voor 450watt voeding je hebt, ik mag hopen niet van sweex of Q-tec?

En ik denk dat je in de 1 na laatste zin al aangeeft waar het probleem nu daadwerkelijk ligt.... Bij het spel zelf, als meer mensen er last van hebben. Je moet maar eens kijken welke hardware zij precies draaien, is dit het zelfde mobo? of zelfde mobo+vga kaart, dan weet je denk ik wel waar het aan ligt. Aan de laatste patch + evt die hardware.
Pagina: 1