Toon posts:

Welke temp is van wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag twee nieuwe coolers gaan halen want mijn pc werd altijd te warm en heb op de grote ( denk dat dit de processor is ) een nieuwe grote cooler geplaatst en op de kleine ( weet ik niet juist welke dat dat is ) een cooltorentje geplaatst. Maar ik heb speedfan runnen en daar staan 5 temp in. Welke temp is welke? Kan iemand mij ff helpen?

Screentje :

Afbeeldingslocatie: http://www.gamefactor.be/fan.gif

Greetz

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:31

Spoooky

Core temp 37°C

Het zou helpen wanneer je meer info geeft over je systeem. In dit geval is het type moederbord onmisbaar om een goed antwoord te geven.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 11:05
Ja, anders kom je nog nergens. Wat je iig kan doen is ff in je Bios kijken; daar moet als het goed is je CPU temp staan en waarschijnlijk ook je moederbord temperatuur. Anders kan je je pc altijd ff stressen en dan kijken welke er veel stijgt :) (dat is dus je CPU temp)

[ Voor 5% gewijzigd door Bravebart op 23-12-2005 15:16 ]

Specs

Verwijderd

je hoogste temp zal wel je cpu zijn kijk eens met everest home edition?

• Bravebart
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:27:
je hoogste temp zal wel je cpu zijn kijk eens met everest home edition?
Hoeft niet hoor; ik heb hier een AMD64 en die blijft koeler dan mijn moederbord.

En aangezien de temps nogal dicht bij elkaar liggen kan je daar niet echt van op aan, lijkt me...

Specs

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kunt je ook gratis registreren op de site van speedfan en dan kun je een configuratiebestand van speedfan speciaal voor jouw moederbord downloaden. Daarmee worden de fans en de temperatuursensoren mooi gelabelt en weet je precies wat wat is.

Je kunt dit vinden in speedfan op het tabblad Info en dan de knop Get Config. Daarna moet je op een URL klikken en vanaf daar kun je op moederbordtype zoeken naar een configuratiebestand. Het is geen garantie dat je die ook daadwerkelijk vind, maar de database is redelijk uitgebreid volgen mij.

Verwijderd

Temp1 en Temp2 zijn allebei namen van chipsets voor geheugen, dus ik naam aan dat die 2 temps je geheugenbankjes zijn :)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:28:
Temp1 en Temp2 zijn allebei namen van chipsets voor geheugen, dus ik naam aan dat die 2 temps je geheugenbankjes zijn :)
Geheugen :) Dat denk ik niet, het zijn wel chipjes maar ze zitten op je mobo en kunnen oa CPU, Case etc uitlezen

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 02:11

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

nAFutro schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 15:54:
[...]

Geheugen :) Dat denk ik niet, het zijn wel chipjes maar ze zitten op je mobo en kunnen oa CPU, Case etc uitlezen
Indeed, ook wel "I/O chipset hardware monitor". Oftewel één van de vele varianten IC's van Winbond die er zijn om je daadwerkelijk de mogelijkheid te geven om je spanningen, temperatuur e.d. uit te lezen en soms ook te beinvloeden.

Laat maar.. .

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 02:11

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Bravebart schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:31:
[...]

Hoeft niet hoor; ik heb hier een AMD64 en die blijft koeler dan mijn moederbord.

En aangezien de temps nogal dicht bij elkaar liggen kan je daar niet echt van op aan, lijkt me...
Tussen idle en load zit ook met een heel goede koeler op een AMD64 platform een verschil, en deze zal eerder en sneller fluctueren dan die van je north/southbridge of waar ze hem dan ook op je moederbord geplakt hebben als "board sensor".

Laat maar.. .

• Bravebart
LiGHtNiNG! schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:38:
[...]

Tussen idle en load zit ook met een heel goede koeler op een AMD64 platform een verschil, en deze zal eerder en sneller fluctueren dan die van je north/southbridge of waar ze hem dan ook op je moederbord geplakt hebben als "board sensor".
Zeg ik van niet dan :? Ik zeg alleen dat bij het screenshot (idle dus) de temperaturen dicht bij elkaar liggen en je dus niet met zekerheid kan zeggen welke van de CPU is en welke van het moederbord. Als je hem load test gaat inderdaad de CPU temp het snelst stijgen. Lijkt me ook een goed plan als de TS dat eens probeert :)

Specs

Pagina: 1