Toon posts:

302 grafitti tags door de stad...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit op de juiste plek post... Zo niet, sorry :)

Ik woon in het centrum van Zwolle en nu hoorde ik gisteren van mijn buurman dat er een "302" graffiti tag op ons pand staat (die ik later inderdaad zag) en dat betekend volgens hem dat er een onbeveiligd draadloos netwerk aanwezig.
Toen ik wat later door de stad liep zag ik er nog best veel meer. Gewoon "302" op een muur. Soms kaal, soms leuk versiert. Maar ik vind er op google niks over.

Is dit in andere steden ook al zo of is het iets nieuws? Iets nieuws wat m'n buurman dan waarschijnlijk zelf heeft verzonnen en nu probeert te verspreiden? ;)
Ik vind het in ieder geval wel leuk! Iedereen moet gewoon een onbeveiligd netwerk instellen en 302 op z'n huis zetten. Dat zou de wereld een mooiere plek maken. :D

Behalve dan dat internet criminelen ook wat makkelijker hun gang kunnen gaan...

edit: ben natuurlijk ook erg benieuwd waarom ze dan het getal 302 gebruiken. bandbreedte waarop dat spul functioneerd ofzo???

Donnyyy

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 15:09 ]

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
302 grafitti

oeps. dit had in google gemoeten :P

[ Voor 62% gewijzigd door DRaakje op 23-12-2005 14:58 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

waar zou de 302 voor moeten staan

edit: waar woon je?? kom ik ff langs met mn laptop :+

[ Voor 48% gewijzigd door WPN op 23-12-2005 15:01 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

Ik weet niet over welke stad jij het hebt, maar ik las vanmorgen in de krant dat in de binnenstad van Zwolle ook allemaal huizen getagged zijn met 302..

Heb het nog niet gezien trouwens.. ik ga vandaag de stad niet in.. veel te druk :P

edit @ hieronder: De Stentor, regio Zwolle

[ Voor 32% gewijzigd door St@m op 23-12-2005 15:24 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Welke krant? ff kijken :)

• Joz_1986
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 17:49
Peluso schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:00:
waar zou de 302 voor moeten staan
HTTP 302: Found :)

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:59
Als dit waar is, dan is dit aan de ene kant een goede actie omdat mensen er zo misschien iets aan doen en veel geld kunnen uitsparen door het te doen. Aan de andere kant als het graffiti is, nou je raadt het wel.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

St@m

@ Your Service

ja... goeie actie.. huizen van mensen onderkalken..
En wie mag de schoonmaakkosten betalen?? Niet die stumpers met hun spuitbusje.. nee, de eigenaars van de huizen.. 8)7

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
Ja tis wel lullig dat ze het op die huizen doen, maar als ze voortaan een gemeentemuurtje pakken die toch al ondergeklad is vind ik het best leuk! Of kleine tagjes op niet al te opvallende plaatsen als er geen ondergekladde gemeentemuurtjes zijn... Net opvallend genoeg om het te zien als je er naar zoekt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 16:41 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

de gemeente plaatst op hun muurtjes geen onbeveligde AP's

Lijkt mij dat de schade van een open AP veel groter _kan_ zijn (privacyshit) dan die 302 op de muur :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

ja idd goed initiatief :+

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
ik ken 302 niet, maar normaal gebruikt men warchalking voor dit soort dingen, ik verwacht dat 302 een lokale 'groep jongen (gang)' is die dat als herkenningsteken gebruikt.

Google maareens op warchalk. Dat wordt WEL gebruikt voor wireless networks.

gevalletje buurman/klepel/klok ?

Verwijderd

Topicstarter
och als mensen willen kunnen ze toch wel anoniem internetten...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:10
je hebt tegenwoordig ook spuitkrijt toch? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 21:43
30-2 releasedate van de nieuwe Opgezwolle cd 8)

edit: lol 30 februari bestaat niet lalala daar gaat mijn theorie.

[ Voor 43% gewijzigd door -ChRiZz- op 24-12-2005 13:05 ]

Slache!

Verwijderd

Ik weet niet welke getallen het juist zijn, maar het bestaat wel degelijk! Heb dat vorig jaar voor een examen moeten leren, maar ben de term al vergeten. Ging erom dat mensen door middel van symbolen of letters op trotoirs en huizen duidelijk maken dat er een onbeveiligd Wifi, WLAN, Bluetooth netwerk is.

Verwijderd

Topicstarter
haha als het echt voor opgezwolle is stelt me dat diep teleur :) maar tis wat mij betreft net iets te toevallig dat het inderdaad http page 302 found is. dus ik wed daar nog even op. is ook leuker dan die warchalk tekens trouwens!

302 - Found
A status code of 302 tells a client that the resource they asked for has temporarily moved to a new location. The response should also include this location. It tells the client that it should carry on using the same URL to access this resource.

Heel mooi gevonden :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 17:12 ]

Verwijderd

30 februari wordt erg moeilijk volgend jaar.

Zou het niet gewoon een tag zijn van een spuitertje dat ff snel zijn ding bekend wil maken? Je kunt wel overal iets achter zoeken, maar over het algemeen gaan die tags en pieces toch nergens over.

Verwijderd

Topicstarter
WIFI 802.11 is ook weer zo'n term dat het wel weer kloppend maakt... die buurman van me zei net dat hij het ook op meerdere plekken in nederland al gezien heeft. hij zit in de it en wist 100% zeker dat dat het was.... er staan ook een soort antennestreepjes boven sommige van die tags. als teken van iets uitzenden zeg maar... maar misschien zijn het inderdaad gewoon sjors en sjimmie of knabbel en babbel die stoned met een spuitbus liepen te kutten en in een of andere psychose van een hogere macht het getal 302 door hebben gekregen :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 17:30 ]

Pagina: 1