Toon posts:

Canon Kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk erover om een Canon digitale camera aan te schaffen.
Nu ben ik een beetje het internet aan het af struinen naar camera's van canon en lees ik veel reviews.
Het valt het me op dat er binnen twee jaar vaak al problemen met canon camera's zijn. De ccd-chip gaat bijvoorbeeld snel stuk en het beeldscherm en zoomlens begeven het al snel!

Zijn deze problemen weg gewerkt bij de nieuwste camera's of zijn deze korte levensduren van canon digitale camera's nog steeds actueel?

Als dit zo is bij de a610 of ixus 40 waarvan ik overweeg een van deze te kopen het geval is koop ik misschien geen canon camera, maar een olympus digital 600, want bij olympus kom ik heel wat minder klachten over kapotte camera's tegen op het internet.

Graag reactie.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Canon heeft een veel groter marktaandeel en wordt meer verkocht dan Olympus vandaar dat je logischer wijs ook meer klachten zult lezen. Ik weet verder niets over die chips maar volgens mij is het onzin wat je zegt en is Canon een prima merk evenal Olympus.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bijvoorbeeld, in de VS, heeft canon met point en shoot cams ongeveer 20% markt aandeel, en olympus maar 10 procent.

specs

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:11

rapture

Zelfs daar netwerken?

Klagers hoor je het hardst, er kan pas zinnige uitspraken erover gedaan worden als je meerdere grote batches ziet voorbij komen.

bv een groep batches aan laptops, totaal 350 exemplaren en 40% van die laptops is minstens 1x op RMA geweest. Dan is het duidelijk dat die serie laptops slecht is.

De studententrashtest blijft de ergste hardcore testmethodologie dat er bestaat.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 23-12-2005 14:26 ]

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Je hoort wel eens van die verhalen, zowel bij Nikon als bij canon in het SQL sigment dat je na 2/3 jaar (mits je een fanatiek fotograaf bent die elkedag meer foto schiet als ik in een vakantie) problemen krijgen ja, maar voor jou ixus cammetje heb jij er geen last van O-)

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-01 05:02
Ik heb sinds deze zomer een Ixus 30 en ik maak er regelmatig een fototje of 250 mee op feesten. Nou ik denk dat hij het wel overleefd hoor! nog geen problemen mee gehad en volgens mij is hij toch al regelmatig een keertje weze stuiteren en in een borstzak verdwenen van een bezweet blousje.

Het meest handige aan de canon ixus serie is de grootte van het toestel, het super grote scherm, de zoeker d.m.v. een rood ledje en de ontladings software.

Een "nadeel" vind ik de levensduur van een accu, ik schiet regelmatig 250 fototjes en dan is het toch handig om een extra accu mee te nemen en die kosten gelukkig maar €9,- voor een sterkere accu dan het origineel.

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:51
Ik heb er net zoveel verstand van als mijn mede posters en daarom zeg ik de kwaliteit van Canon slechter is.

Waarom al mijn mede posters ervan overtuigd zijn dat Canon net zo goed is dat zie ik niet. Er is geen verband tussen klagers op internet, percentage kapotte camera's en marktaandeel.
Misschien is een veel groter gedeelte van de Olympus camera eigenaren wel actief op het internet maar hebben ze gewoon niks om over te klagen.

95% van de mensen die een camera kopen gaat met dat ding terug naar de winkel als hij het niet doet, slechts een beperkt aantal mensen gaat klagen op een forum. Maar voor een bepaald merk kan de doelgroep best actiever op het internet zijn en dat je daarom sneller mensen hoort klagen. Als iemand harde cijfers heeft hoor ik het graag!

Conclusie
Ik heb geen flauw idee welke beter is, Canon en Olympus willen alleen beide goede camera's maken en veel verkopen. De kwaliteit zal elkaar niet of nauwelijks ontlopen en als die van jou wel kapot gaat dan heb je gewoon pech. Kapot gaan kan zowel met Olympus als ook met Canon.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb 1,5jaar lang een canon A70 mishandeld, en hij deed het elke keer perfect. Hij is door een val wel gestorven. Maara, elektronika blijft wat het is, heel fragiel spul. Dus het is meer hoe je ermee omgaat uiteindelijk.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

ExCibular schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:00:
Ik heb er net zoveel verstand van als mijn mede posters en daarom zeg ik de kwaliteit van Canon slechter is.

Waarom al mijn mede posters ervan overtuigd zijn dat Canon net zo goed is dat zie ik niet. Er is geen verband tussen klagers op internet, percentage kapotte camera's en marktaandeel.
Misschien is een veel groter gedeelte van de Olympus camera eigenaren wel actief op het internet maar hebben ze gewoon niks om over te klagen.
Dit slaat toch nergens op? Jij baseert je mening nergens op. Tuurlijk is er een verband tussen het percentage klagers op internet en marktaandeel. Als Canon nou 1 miljoen camera's verkoopt en Olympus 500.000. Er gaat bij beide een gelijk percentage kapot, dat zijn dus meer Canons dan Olympus camera's. Dus acht ik het zeer waarschijnlijk dat je ook vaker Canon mensen hoort.

Verder doe ik geen uitspraken over welke beter is maar Canon is gewoon een goede gerenomeerd merk evenals Olympus.

Verwijderd

Hier met mijn G5 iig nergens last van. Hij gaat nu al zo'n 2 jaar mee. Teller van foto's is al een keer rond en ook de hoeveelheden bier en rook @ feestjes zijn hem nooit te veel geworden.
Display is een geer gerepareerd, maar dat was echt mijn eigen domme schuld.
A80 hiervoor heeft ook een tijdje meegegaan tot iemand hem vrij hard liet vallen |:( Daar kunnen ze allemaal niet tegen denk ik.

Ofwel dik tevreden canon gebruiker hier. :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58

Piggen

Lekker bakkie

Zolang er geen harde cijfers zijn over het aantal kapotte Canons en Olympussen, kunnen we hier wel eeuwig over discussieren en vertellen hoe lang onze camera's al meegaan. Feit is dat het allebei kwaliteitsmerken zijn en ik denk dat ze elkaar weinig zullen ontlopen qua uitval.

Mocht Canon in het verleden wat problemen hebben gehad, dan zullen ze die inmiddels wel hebben opgelost. Bij elk merk kan het voorkomen dat er eens een slechte batch tussen zit.

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:51
Januszjes schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:16:
Dit slaat toch nergens op? Jij baseert je mening nergens op. Tuurlijk is er een verband tussen het percentage klagers op internet en marktaandeel. Als Canon nou 1 miljoen camera's verkoopt en Olympus 500.000. Er gaat bij beide een gelijk percentage kapot, dat zijn dus meer Canons dan Olympus camera's. Dus acht ik het zeer waarschijnlijk dat je ook vaker Canon mensen hoort.

Verder doe ik geen uitspraken over welke beter is maar Canon is gewoon een goede gerenomeerd merk evenals Olympus.
Dat is slechts ten dele waar. De kans is inderdaad groter dat je dan wat hoort van Canon gebruikers maar daar houdt het mee op. Stel je even het volgende situatie voor:
20% marktpercentage Canon = 1 miljoen cameras
10% marktpercentage Olympus =500000 cameras
Gemiddeld is er ongeveer sprake van een uitval van 0,5% dat betekend:
5000 kapotte Canon camera's tegen 2500 Olympus camera's.
Bij Canon gaat 95% van de consumenten direct terug naar de winkel dus hou je zo'n 250 klager over op internet. Olympus heeft een wat andere doelgroep en slechts 90% gaat direct terug naar de winkel de overige 10% probeert het internet. Ook Olympus heeft 250 klagers.

Hoe kan je dus op basis van het aantal klagers en verkoopcijfers een goed oordeel vellen over de kwaliteit van een product. Daar heb je veel meer informatie voor nodig. Wat voor soort website wordt op geklaagd, wat is het profiel van de klagers(hoe gebruiken zij het product, wat is hun leeftijd en weet ik niet wat allemaal nog meer) wat is de doelgroep van de betreffende camera. Hoe is het gesteld met de service van de leverancier. (immers als je weet dat je je camera drie weken kwijt bent ga je eerder zoeken op internet naar een oplossing).

Dus nogmaals, ik denk niet dat er hier iemand is die gegronde uitspraken kan doen over de kwaliteit van een van deze merken. Ik dus niet te zeggen dat Canon beter is, maar ik zeg ook niet dat Canon slechter is.

[ Voor 6% gewijzigd door Excibular op 23-12-2005 20:05 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

ExCibular schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:00:
[...]
Dus nogmaals, ik denk niet dat er hier iemand is die gegronde uitspraken kan doen over de kwaliteit van een van deze merken. Ik dus niet te zeggen dat Canon beter is, maar ik zeg ook niet dat Canon slechter is.
Dat zeg ik toch ook vanaf post nr 1 al :O

• martijn_tje
  • Laatst online: 30-01 19:14
Ik heb eens een powershot S45 gezien met 13000 foto's op de teller in 2 jaar. Die deed het nog prima en stond te koop. Mijne heeft er 3500 op de teller en heeft ook nog geen enkel gebrek.

Het verschilt per type hoeveel er van stuk gaan. Ieder merk heeft wel eens een uitglijder. Dus een beetje rond kijken om de kans te verklijnen dat je zo'n uitglijder koopt.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1