[Terminal Server] Update Internet explorer

Pagina: 1
Acties:

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb een terminal server (w2k) met 25 users.
Op dit moment draaid er nog internet explorer 5.5 op en die moet dus geupdate worden naar 6.

Het volgende is het probleem. Al ik straks de update ga doen krijgen alle users na de installetie een wizart internet explorer instellen te zien. Dat is niet de bedoelling. Ze hebben allemaal mantetory profiles en dus zou ik alles open moeten gooien.

Mijn vraag is dus of ik met deinstallatie van de nieuwe internet explorer een optie mee kan geven zodat gebruikers niets merken en direkt kunnen internetten zonder een wizart door te hoeven lopen.

thanx

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

IEAK

Het Internet Explorer Administratieve install ding, daar moet vast wel iets mee te bereiken zijn. Volgens mij moet het met commandline opties ook wel kunnen tijdens de installatie en anders schrijf je toch even een kleine handleiding voor je gebruikers? ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• blablable
WhizzCat schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:08:
IEAK

Het Internet Explorer Administratieve install ding, daar moet vast wel iets mee te bereiken zijn. Volgens mij moet het met commandline opties ook wel kunnen tijdens de installatie en anders schrijf je toch even een kleine handleiding voor je gebruikers? ;)
TOP ik ga ff uitzoeken hoe dat werkt!

• blablable
Mmm volgens mij is IEAK bedoeld om internet explorer te distribueren naar clients...

Als ik een GPO aanmaak voor de terminal server en daar de "internet connection wizart" op disabled zet ben ik er dan?

Of komt internet explorer 6 dan nog steeds met vervelende vragen naar de gebruiker?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

met die icw diabled komt het als het goed is idd niet meer omhoog,en zal je dus oo kvia gpo in moeten stellen wat de proxy instellingen zijn enzo,maar dat zou idd moeten werken

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• blablable
mrsar schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:42:
met die icw diabled komt het als het goed is idd niet meer omhoog,en zal je dus oo kvia gpo in moeten stellen wat de proxy instellingen zijn enzo,maar dat zou idd moeten werken
Thanx, we gaan het gewoon proberen... Mocht het niet lukken gooien we gewoon de profielen open en schrijf ik wel een documentje :-)

Verwijderd

Chgusr /install in de RUN key wan windows zetten.
Server in install mode zetten (Chgusr /install)

update van IE starten.

Server Reboot

De Run key zet deze weer in install mode.

De installatie van IE gaat verder

na het sfsluiten van de update de Run key weer verwijderen.

Op deze manier is het mij meerdere malen gelukt.
Controleer wel even de aangemaakte shadow keys en werk deze eventueel bij.

Suc6 met de update

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

als je nog in install mode zit internet explorer ff opstarten wat dingen bekijken enzo .. dit ongeveer drie keer daarna afsluiten en change user /execute dan weet je zeker dat alle regkey's geschreven staan en kom je niet voor verrassingen te staan later.
Pagina: 1