Toon posts:

Snelheid Homeplug testen

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een 85Mbit homeplug wat super werkt.
Als ik bij netwerk gegevens kijk zegt hij dat er een 100Mbit verbinding met de switch is.
Nu wil ik alleen wel eens weten wat de echte snelheid is die hij aan kan/die ik heb.
Ik kan wel een bestand van internet gaan downloaden, maar mijn 4Mbit lijntje is trager dan wat de homeplug aan moet kunnen.
Iemand een tip?

Verwijderd

een bestand van PC-A naar PC-B kopieren?

anders je router pingen met "ping <ip> -t -l 65500" en dan met DUmeter ofzo kijken hoeveel traffic je hebt. als je niet tot maximale belasting komt open je gewoon een paar keer CMD

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

rapture

Zelfs daar netwerken?

iperf metingen, deze stuurt TCP-pakketjes door en meet wat het maximale dat je echt kan halen over een netwerkverbinding. Testen met FTP worden beperkt door harde schijf performance.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Het programma Bing is ook voor Windows beschikbaar, dit geeft de beschikbare bandbreedte weer tussen twee IP adressen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

rapture schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:01:
iperf metingen, deze stuurt TCP-pakketjes door en meet wat het maximale dat je echt kan halen over een netwerkverbinding. Testen met FTP worden beperkt door harde schijf performance.
85mbit moeten moderne harde schijven wel halen. Anders kopieer je een bestand wat in RAM past 2x dan komt het de tweede keer uit de cache als het goed is.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:07
4VAlien schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:06:
[...]

85mbit moeten moderne harde schijven wel halen. Anders kopieer je een bestand wat in RAM past 2x dan komt het de tweede keer uit de cache als het goed is.
Oude harddisks ook wel, 85mbit is zo'n 9Mb/sec, dat trekt een 10gigje nog wel.

iperf of netcps zijn hier handig voor om te testen, die testen PUUR de netwerkkaart (+pci bus als die de beperking is) en zijn niet gelimiteerd door trage schijven.
Pagina: 1