Toon posts:

Welke IDE drivers WEL gebruiken voor een nForce bord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, zo als velen van jullie weten geven nForce bordjes veel problemen na de installatie van de 'geschikte' IDE Drivers. Mijn nForce2 bord start niet meer op, en dat is ook bij die andere (oa NF4) het geval.
Ik ga ervan uit dat de IDE drivers toch wel belangrijk zullen zijn. Welke versie kun je bv wel compleet zonder problemen installeren (op een nForce2)?
Heb jij een ander bord, en toch werkende IDE drivers, zet dan hier even precies hier neer welk bord en welke versie.. Zo worden ook andere weer geholpen.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-02 13:05
Gewoon de standaarddrivers van windows gebruiken. Die IDE-drivers van nVidia zijn ***zooi, altijd al geweest, en zal wsl ook altijd zo blijven.

Geeft trouwens geen enkel performance verlies.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 22:56
Alles behalve Maxtor :? Seagate, WD etc...

Tjah nvidia en maxtor zijn het niet echt eens, dat wordt nooit opgelost...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Termi schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 00:16:
Alles behalve Maxtor :? Seagate, WD etc...

Tjah nvidia en maxtor zijn het niet echt eens, dat wordt nooit opgelost...
Inmiddels lijkt het er ip dat het verhaal zich ook al uitbreidt naar Western Digital, er is iemand op GOT die exact dezelfde problemen heeft met WesternDigital schijf(en). In iedergeval een vreemde materie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Ik heb zelf een nForce2 mobo en je hebt die IDE drivers van Nvidia toch echt niet nodig hoor, heb pas een verse install gedaan (systeem had een paar serieuze services problemen na 1 week zware non-stop-arbeid ;) , maar was daarvoor langer dan 1 jaar na elkaar 100% stabiel). Heb gewoon die IDE drivers niet geinstalleerd (daarvoor ook al niet trouwens) en het werkt zonder probleem (natuurlijk). Alleen als je gebruik maakt van Nvidia SATA en IDE is het nuttig om ze wel tye installeren, heb zelf Silicon image SATA-controllers op beide pc's thuis...

Op nForce en nForce2 gewoon niet installeren, das de makkelijkste en veiligste oplossing. Een van de redenen waardoor die Nvidia IDE drivers soms problemen geven, is dat ze de HDD iets tè aggressief benaderen, goed voor snelheid, niet goed voor integriteit,... Tenminste, dat is wat mij verteld is...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 17:06

lordsnow

I know nothing

Ik gebruik, zonder problemen, op mijn nForce2 moederbord gewoon de standaard nVidia drivers.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb een keer vreemde dingen gehad nadat ik op mijn nForce2-bordje nVidia moederborddrivers geïnstalleerd had, en de IDE-driver ook meegeselecteerd had. Net een fresh install gedaan dus daar lag het niet aan. Sindsdien hou ik het gewoon bij de MS IDE-drivers. 'Blij' te merken dat ik niet de enige ben die zo'n problemen gehad heeft.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

De nvidia IDE drivers niet mee installeren is aan te raden.

Ook op de Nforce 4 ... windows IDE drivers zijn misschien IETSJE langzamer maar een stuk stabieler.

There is no place like ::1

Verwijderd

IDE Drivers 5.10.2600.0535 geven hier geen enkel probleem op een Nforce2 bordje [A7N8X-Deluxe rev1.04 bios1009].
Bovengenoemde drivers heb ik uit de nVidia nForce4 IE 7.13 WHQL gestript.

Ik kan wel eens testen of de 5.10.2600.0622 en 5.10.2600.0552 die nu op de Nvidia site staan ook werken op Nforce2 net als de eerst genoemde.

/me edit:
05/26/2005,5.10.2600.0535 (7.13 pack) = Nforce2 JA
08/18/2005,5.10.2600.0552 (6.82 pack) = Nforce2 nope
08/12/2005,5.10.2600.0622 (8.22 pack) = Nforce2 nope
08/18/2005,5.10.2600.0552 (7.15 pack) = Nforce2 JA

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2005 06:24 ]

Verwijderd

swampy schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 04:44:
... windows IDE drivers zijn misschien IETSJE langzamer maar een stuk stabieler.
Ik dacht dat als je een standaard windows install deed op een nVidia bordje, dat dan de drivers van VIA gebruikt werden!

Verwijderd

hiero op een nforce4 boardje (msi) de nvidia drivers erop en werkt perfect dus wellicht merkafhankelijk?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Gebtuik ook gewoon de laatste Nforce IDE drivers, icm met een Asus a7n8x-x en drie Wd's 80GB plus een Adaptec Raid controller. Werkt feilloos.

Proberen kan je het altijd, werkt het; mooi. Werkt het niet, niet installeren.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

BHQ

Vaag. Ik heb verschillende IDE drivers met verschillende mobo's en veelal Maxtor hdd's gehad, en ik heb altijd de nieuwste drivers van internet gepakt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 05:59:
[...]

Ik dacht dat als je een standaard windows install deed op een nVidia bordje, dat dan de drivers van VIA gebruikt werden!
Waarom zouden de via drivers gebruikt worden dan?
Er zit op een nforce bordje toch geen via chipset?
Pagina: 1