Toon posts:

Installatieproblemen windows (meerdere versies)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met een K7Som+ v5.2c moederbord, nikimi HDD 40GB, merkloze DVD-speler, floppydrive, 128mb ram.

Probleem is dat installeren van alle windows versies niet lukt.
Ik heb inmiddels geprobreerd:
XP, geeft een IRQL_not_less_or_equal melding
win2000, geeft een IRQL_not_less_or_equal melding
98, geeft in een melding dat er een fout is in suwin.exe
Opstarten met een mandrake live-cd is geen probleem en de PC werkt dan probleemloos, maar ik wil graag windows installeren.

Na enige zoekwerk met google, heb ik een andere hdd geplaatst, ander ram erin gedaan.
Bios op defaults teruggezet (via jumper) Alle onboard zaken in de bios uitgezet. HDD geformateerd, MBR geformateerd
Niks heeft tot nu toe geholpen!

Is er iemand die nog een idee heeft om deze pc weer werkend te krijgen? Er heeft ooit win98 op deze
pc gestaan, maar dat is een tijd geleden gechrased en daarom dus deze herinstallatie van windows.

Verwijderd

die melding lijkt verdacht veel op een driver die je hardware niet snapt. Gezien het feit dat na "nikimi" andere dingen nog merkloos gaat noemen zal de rest van dat ding ook wel niet allemaal heel erg standaard voor Windows machines zijn... nikimi is wat mij betreft merkloos :)

Je kan eens uitzoeken wat alles is, overal nieuwste drivers voor downloaden en een slipstreamCDtje maken met recente drivers, en dan bidden dat ie die wel pakt. doe maar wel op een CD-RW want je gaat geheid getob hebben om precies de goeie drivers te pakken te krijgen.

Als w98 trouwens gecrasht was met blauwe schermen enzo, dan had je kans dat er echt iets stuk was en dat het daaorm allemaal niet werkte en nu niet werkt... sluit defectheid nog niet helemaal uit, probeer bijvoorbeeld eens Mandriva te installeren -> voor hetzelfde geld is de IDE controller siek of de schijf rot of iets in die geest... zeker een rotte HDD zou je live-CD niet verhinderen te booten.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 14:31 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL wordt ook nog wel eens veroorzaakt door kapot geheugen. Ik raad je aan om even Memtest86 te draaien. In de Windows Operating Systems - Howto's and Guides kan je ook Windows XP en 2000 BSOD guide vinden. Daar staat ook nog nuttige info in over BSOD's, hun oorzaken en hoe je ze eventueel kan oplossen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."