Toon posts:

BSOD / Vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contanste bsod`s en vastlopers sinds ik mijn nieuwe systeem gekocht hebt. Dit gebeurd zowel met het spelen van games als het normaal idle staan van de pc.

Foutmeldingen:

oa.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

Opmerkelijk:

Ik heb de bios geupdate. Daarna had ik ineens last van iets heel nieuws. ( dit kan natuurlijk toeval zijn, want daarvoor had ik dus al de rest van de problemen)

Mijn beeld is bij het opstarten ineens maar 3/4 groot. Zeg maar alles wordt in elkaar geperst in mijn scherm van ASUS-SLI mobo. Het volgende schermpje dat ik zie is zelfs de hele bovenste rij info gewoon zwart ( 1/4 vh scherm dus, en mis ik stukjes info die er dan staan)

Trouwens , nadat ik dus mijn hd`s had geformatteerd en windows er opnieuw opgegooid had was dit nog steeds het geval. Ligt dit nu aan de bios of zal dit een hardware issue zijn.

Probeersels tot oplossing:

- oude drivers geinstalleerd
- nieuwe drivers geinstalleerd
- geheugen getest met memtest86 ( uren achtereen , geen fouten)
- formats van hd`s en cleane installs
- de FAQ `s langsgelopen van Tweakers en andere sites ...

Tot nu toe geen succes dus...

Systeem:

AMD3800+ ( met Zalman 7700Cu)
ASUS A8N-SLi
CoolerMaster Real Power RS-450-ACLY
Corsair 1GB 3200C2 TWIN-X
WD SATA II 250Gb 16Mb 7200rpm
WD SATA 250Gb 8Mb 7200rpm
Saphire ATi X700 Pro PCI-Express ( standaard koeling)
LG DVD Burner GSA-4167B

PS: Ik gebruik CPU-Z , maar ik wil graag mijn temperaturen weten van de verschillende onderdelen. Dit heb ik tot nu toe nog niet kunnnen vinden in CPU-Z

Alvast hartelijk dank voor het bekijken van mijn bericht ....

Groeten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 13:02 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Om je temp's uit te lezen zo ik EVEREST gebruiken....Dat je systeem instabiel is das duidelijk.
Als je geheugen, videokaart en overige hardware correct werkt kom je al gauw bij je MOBO uit!!!

Je voeding is ok??..tjeck de voedingslijnen eens of ze stabiel zijn ( ook in everest )
Heb de zelfde voeding, goed spul verders!!

Tubes....It's what make music music!

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:02:
Ik heb de bios geupdate. Daarna had ik ineens last van iets heel nieuws. ( dit kan natuurlijk toeval zijn, want daarvoor had ik dus al de rest van de problemen)

Mijn beeld is bij het opstarten ineens maar 3/4 groot. Zeg maar alles wordt in elkaar geperst in mijn scherm van ASUS-SLI mobo. Het volgende schermpje dat ik zie is zelfs de hele bovenste rij info gewoon zwart ( 1/4 vh scherm dus, en mis ik stukjes info die er dan staan)

Trouwens , nadat ik dus mijn hd`s had geformatteerd en windows er opnieuw opgegooid had was dit nog steeds het geval. Ligt dit nu aan de bios of zal dit een hardware issue zijn.
Het lijkt erop dat de biosflash niet helemaal is goed gegaan als je tijdens het opstarten delen van het scherm mist. Je zou nog een keer de bios kunnen proberen te flashen en kijken of dat helpt en anders eventueel teruggaan naar een oudere versie.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:02:
PS: Ik gebruik CPU-Z , maar ik wil graag mijn temperaturen weten van de verschillende onderdelen. Dit heb ik tot nu toe nog niet kunnnen vinden in CPU-Z
Hiervoor zou je Speedfan kunnen gebruiken.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Welke onderdelen van de drivers heb je allemaal geïnstalleerd (en overige software die bij de drivers/mobo zat)?

[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 23-12-2005 20:15 ]