Doen zo'n optische muis?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik ben een vervend CS'er aan het worden en ik maak nu nog gebruik van een Logitech Pilot Plus muisje, wat ik me nou afvroeg is het volgende: de optische muis heeft een veel hogere resolutie waardoor je veel sneller/precieser kan spelen, maar in de GUI van windhoos vliegt je pijltje over je scherm, kan je dit instellen dat hij in de GUI minder gevoelig is als in spellen?
Is het aan te raden om een optische muis te sjoppen, maw is het de 100 piekies waard? en Welke optische muis vinden jullie het lekkerst? Is de Razor Boomslang nou een optische muis, eentje met balletje of een muis met balletje dat werkt met optica ipv rolletjes? Hoop vragen ik weet het, als je het weet mag je het zeggen. Zo en dan ga ik nu nog ff :Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z:Z:z

Breek je nek voorzichtig

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik geloof dat ik een uitzondering ben, maar ik ben helemaal niet tevreden over mijn Logitech optical Mouseman. Heb nog nooit zoveel vastlopers gehad sinds ik deze muis heb (soms een paar maal per uur). In het begin had ik na een uurtje surfen of UT spelen pijn in mijn schouder en pols en bovendien gaat de muiscursor bij mij helmaal niet zo soepel (vaak kleine versnellinkjes en zo). Bovendien moet je steeds een programmaatje (em_exec) stoppen voor het fraggen, anders werkt de scroll wiel niet.
Ik zou hem niet weer kopen.
De Boomslang heeft een balletje en is doet van binnen ook nog iets optisch, geen ervaring mee.

Maar anderen zijn razend enthousiast...

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Batje4
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 12:51
Ik heb de Logitech, en ik ben er erg tevreden over.
Maar ik zou hem niet gebruiken voor games - af en toe moet je de muis even 'bij laten komen'. En in die fractie ben je dood.
Dus.

Het is vast wel mooi weer buiten.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
'k heb een M$ Mouse Optical, 4 knopjes + scrollwheel
vind hem zeer goed :)
hapert nooit en moet nooit gekuist worden :)
(nog geen problemen mee gehad)

deze is USB maar komt met een convertertje voor PS/2
bij mij zit ie in de PS/2 om USB poorten te sparen maar heb het getest met USB en da gaat ook goed :)

Verwijderd

Optisch vind ik echt veel fijner! Mocht er es wat troep op je tafel liggen (hier is mijn tafel gemaakt uit troep) is het zeer een stuk makkelijker spelen.
Ik heb bij acesonline voor 41 gulden een Dexxa optical 5 knopsmuis met scroll gekocht. Het is een merk van Logitech en het werkt perfect! :D

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb ook een optische MS intellimouse (dus niet die met al die knoppen, maar slechts 2 knoppies en een wiel)
Loopt echt heerlijk..!!
In CS kan je apart de mouse sensitivty aangeven, dus dan kan je em dus inderdaad met een andere snelheid laten vliegen als in Windows zelf..
Aanrader dus! (wel die van MS nemen want met die van Logitech heb ik zelf niet zulke lekkere ervaring)
Het is de 100 pietermannen zeker waard..
Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
als je vastlopers of hakkels erin hebt doe je echt wat fout. ik speel ook CS met zon logitech optical.. en ik heb nog nooit lekkerder gespeelt. en je hoeft ook geen balletjes schoon te maken.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
ik heb de iFeel optical en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n snel reagerende muis heb gehad. Nog een voordeel is dat je nooit meet 't meachniek hoeft schoon te maken. Ik ben er zeer tevreden over. De iFeel staat soms aan en soms uit, ik mis het niet als ie uit staat.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 20 januari 2001 08:55 schreef Duck-Twacy het volgende:
Bovendien moet je steeds een programmaatje (em_exec) stoppen voor het fraggen, anders werkt de scroll wiel niet.
daar is dus een patch voor. game_whl.exe heet dat d8 ik, en staat op de logitech zite en op hun ftp server.

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op zaterdag 20 januari 2001 10:21 schreef weareborg het volgende:

[..]
daar is dus een patch voor. game_whl.exe heet dat d8 ik, en staat op de logitech zite en op hun ftp server.
Thanx, zal eens proberen.

BTW Natuurlijk sluit ik niet uit dat de vastlopers ergens door komen. Misschien iets met de USB driver (of wat dan ook)?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 09:45
Ik werk al bijna een jaar met de Microsoft Explorer optische muis en dit is de beste muis die ik ooit heb gehad. Heb ook een optische muis van Q-Ware, maar die vind ik waardeloos. Klikken is veel te zwaar.

Verwijderd

Ik heb de IntelliEye en dit beestje roelt echt zwaar, heerlijkste muis die ik heb gehad en nog nooit problemen mee gehad. En natuurlijk 4 knopjes + scrollwheel.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 14:56

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb nu de Logitech ifeel mouseMan, een heerlijke 3 knops muis (met scrollwieltje, 4 knops), en daarvoor (heb ik doorverkocht) een Logitech Wheel Mouse.

Alle 2 optical, en ik wil gewoon geen ander meer. Nooit meer de haperingen (behalve op een rode ondergrond) en veel nauwkeuriger.

Ik heb ze alle 2 onder Windows 2000, 98 SE en ME gehad en geen enkel OS had er problemen mee. (behalve ME, maar dat was een driverkwestie).

Ik heb geen ervaring met de MS muizen, maar die zullen ongetwijfeld net zo goed zijn.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Verwijderd

Ik heb een optical van logitech de mouseman geloof ik :)
Hij is zeer lekker maar het verschilt ook van persoon per persoon. Ik kan er namelijk perfect mee cs'en quaken enz. maar bij me broer slaat ie steeds over enzo. Ligt gewoon aan hoe je speelt

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 08:55 schreef Duck-Twacy het volgende:
Ik geloof dat ik een uitzondering ben, maar ik ben helemaal niet tevreden over mijn Logitech optical Mouseman. Heb nog nooit zoveel vastlopers gehad sinds ik deze muis heb (soms een paar maal per uur). In het begin had ik na een uurtje surfen of UT spelen pijn in mijn schouder en pols en bovendien gaat de muiscursor bij mij helmaal niet zo soepel (vaak kleine versnellinkjes en zo). Bovendien moet je steeds een programmaatje (em_exec) stoppen voor het fraggen, anders werkt de scroll wiel niet.
Ik zou hem niet weer kopen.
De Boomslang heeft een balletje en is doet van binnen ook nog iets optisch, geen ervaring mee.

Maar anderen zijn razend enthousiast...
Dan doe je echt iets fout hoor, ik heb win2k en doet het perfect, en bovendien is er een patch (reg_patch) te downloaden voor dat scroll wheel.

Verwijderd

in CS zul je van een optical geen last hebben
dat is tog zo'n traag kut spel waarin je moet campen en waarin de terrorists ofzo tog niet van een "reflex-rail" gehoord hebben.

in Q2/Q3A/Q3TA daarentegen heb je te maken met je reflexen en veel snelle bewegingen,

een Optical muis gaat spinnen als je een snelle beweging maakt, hij kan er gewoon niet tegen, het gaat hem te snel,

als je CS'er bent blijf gewoon bij de optical, mooi makkelijk, niet schoonmaken e,d van balletje, maar als je een echte q3'er ofzo bent ga voor dat balletje ! (en vanzelf sprekend ook altijd met draad, cordless = 60Hz max = kut )

/me is trotse eigenaar van in totaal : 2x Logitech V series 3 knops prut, 1x Micro$oft BillyMouse Exploiter, 1x Logitech Optical Wheel, 1x Logitech Pilot/Wheel USB (new model), 1x Logitech Cordless Mouseman Wheel, 1x Logitech Cordless WHeelmouse , 1x RAzer Boomslang 1000, 1x Razer Boomslang 2000

i know what im talkin about =p

Verwijderd

Ik heb nu een tijdje de microsoft intellimouse explorer, zeeer relaxed muisje.
voor internet enzo forward & backward knopje,
en een heel soepel scrolwieltje.
lache in het donker met het roode lampje.

verder werkt hij goed in UT en Q3, al gaat hij wel snel maar dat kun je in het spel instellen dus heb je er geen last van.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gebruik al 1,5 jaar een MS IntelliMouse Explorer, en die bevalt PERFECT :) 5 knoppen, past perfect in m'n hand en werkt zalig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb eerst een IntelliMouse Explorer (MS Optical) gehad en daar kreeg ik spontaan RSI handjes van. Al binnen een uur. Daarvan was ook al gelijk de linkermuisknop van defect en heb toen gelijk een Logitech Mouseman Cordless genomen. Die beviel al een stuk beter. Voor Office en Internetten zelfs perfect.

Ik heb nu ook een een Mouseman Optical. Naast dus die Mouseman Cordless en 2 Pilots. En die Logitech Optical is echt PERFECT. Ook in Q3/UT etc. Blijkbaar heeft Logitech dat heel wat beter onder controle als MS of heb ik pech gehad met die ene MS muis.

Dus als je vraag is: Logitech optische muis?
Dan zeg ik: DOEN

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

DOEN

Verwijderd

[quote]Bovendien moet je steeds een programmaatje (em_exec) stoppen voor het fraggen, anders werkt de scroll wiel niet.
--------------------------------------------------------------------------------

daar is dus een patch voor. game_whl.exe heet dat d8 ik, en staat op de logitech zite en op hun ftp server.[quote]

[i]Nog beter: ik stel m'n muis gewoon in op wapens wisselen met scrollwiel...vervolgens werkt dat natuurlijk niet meteen in het spel, maar als ik dan afsluit en het spel opnieuw opstart werkt het gewoon :)
Totdat ik de weapons config weer aanpas, dan moet ik weer het spel opnieuw opstarten...[i]

Ik vindt mijn muis (logitech optical fl. 89) trouwens echt heerlijk! Alleen jammer dat als ik de muis te snel beweeg de cursor alle kanten op schiet... (is daar nog geen patch voor :? ).

Ik sluit hem vandaag eens aan op USB, kijken of dat _nog_ beter werkt.

Oja: geen last meer van stof zeggen ze dan. Ik had gister een pluisje in dat ding: nou lachen, hij schoot alle kanten op!!! :) Ik dacht eerst aan een virus, ben al niet meer gewend om m'n muis schoon te maken |:(

EDIT= laggen is met ch ;) (tis laat :z )

Verwijderd

100% doen: je krijgt er NOOIT spijt van.
Het werkt echt stukker beter!
Pagina: 1