Toon posts:

HD wel in BIOS, maar niet bij xp-INSTALL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een systeem inelkaar te zetten en heb een probleem met de HD
Systeem:
Asus K8V-X SE
AMD Athlon 64 3000+
2x512 MB corsair pc3200
6600LE videokaartje
en dus die niet meewerkende:
Maxtor 10 - 6V080E0 - 80 GB S-ATA 3.0

de computer start op, loopt de bios door, geeft daarna aan of ik RAID wil installeren, zo niet->niks doen. A:-drive niets, HD-drive niets, dus pakt ie de CD
Loopt 'ie al die install XP-bestanden door, druk op ENTER om XP te installeren en dan geeft ie aan dat er geen harde schijf wordt gevonden.
Kontroleer de schijf en connectors: zit allemaal goed.
Ik heb de jumper al omgezet naar S-ATA 1.5, ik heb een andere voedingskabel gepakt, andere
S-ATA-poort op het MoBo.
Iemand bekend met dit fenomeen??
Hulp is welkom

Verwijderd

Druk F6 tijdens installatie, je moet de drivers van je SATA laden. Er zijn moederborden waarbij dat niet hoeft, die worden herkend door de BIOS en niet door de aparte SATA bios. Helaas is dat bij jou niet het geval. Dus even de sata drivers downloaden en op een floppy gooien. Is eenmalig. Na het boten start die gewoon xp van de SATA schijf.

De search had dit volgens mij wel geweten.

Dus ligt absoluut niet aan de schijf, ligt gewoon aan de toegepaste sata controller. Als je meerdere sata poorten hebt even een andere proberen. Zo heeft mijn moederbord 1x2 en 1x4 sata poorten. De eerste 2 worden gewoon herkend, de andere 4 pas na t gebruik van zo een floppy. Kan ook bij jou t geval zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 13:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal ik die SATA driver dan vandaan.
Het gaat hier om een lege HD die wel in de BIOS gezien wordt, maar tijdens het installeren van XP in het begin al zegt dat er geen HD is.
Ik wil geen RAID, maar die SATA-driver krijg ik ook niet echt gevonden.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die zit gewoonlijk op de meegeleverde CD van het moederbord :) Ook staat het gewoonlijk in de handleiding van het moederbord hoe je Windows op een SATA schijfje moet installeren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar wordt steeds gesproken over RAID.
Ik ga het maar es proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Die RAID controller werkt dus.
Raar dat je een niet-RAID config. pas aan de praat krijgt als je de RAID-driver installeerd.
Maar ja ik al lang blij dat ie het nu doet
Pagina: 1