[versterker]Input schakelaar kiest niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 16:39
Ik heb een Sony TA-F650-esD versterker (een uit de Extremely Standard serie) van zo'n 15 jaar oud. Het was destijds best een dure versterker en hij heeft het altijd goed gedaan, maar de laatste tijd heeft ie last van een aantal nukken en ik vraag me af of die misschien eenvoudig te repareren zijn. Dit zijn de problemen:
De input schakelaar sluit niet meer goed aan op het signaal. Als je gewoon van de ene input naar de andere klikt (draaischakelaar) staat ie vaak mis, waardoor of het ene kanaal het niet doet of het andere of één kanaal kraakt. Als ik dan een tijdje probeer binnen de "klik" te draaien, pakt ie 'm op een gegeven moment wel goed en dan blijft ie het ook wel doen, maar da's dus best irritant. Hij doet dit bij alle input kanalen (die ik gebruik).
Het tweede probleem is met de digitale ingang. Die verliest met enige regelmaat de timing sync met het binnenkomende signaal. Dus dan heb je mooi geluid en dan plotseling stilte en dan na een tijdje heb je weer geluid. Hij heeft dit zowel met de optische als met de coaxiale digitale ingang, zowel vanaf de computer als vanaf de cd speler.

Weet iemand een oplossing voor deze problemen of ben ik echt aan een nieuwe versterker toe?

[ Voor 4% gewijzigd door martdj op 23-12-2005 12:00 ]