I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
dat kan niet met asp, moet je middels javascript regelen.
ff googlen en je vind giga veel voorbeelden
d8 dat je wilde toevoegen aan de favorieten van de browser
levert dit niets op?
Maar toch zou ik het middels javascript doen, dan hoef je niet helemaal een request naar de browser te sturen en de pagina te herladen. Quirksmode kan je vast wel helpen
[ Voor 75% gewijzigd door wizzkizz op 23-12-2005 11:59 ]
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Ik za eens kijken, ik laat het wetem!!
I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich
En dan op een andere pagina worden uitgelezen.
Folkert schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:58:
Wat bedoel je met de favoriten? Bedoel je hiermee een bookmark voor de browser? Dat is een javascript verhaal, indien je doelt op een cookie, dan kan dat makkelijk met asp...
CrashOne schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:19:
Zoek eens op request.cookies, response.cookies en split.
Dus, wat heb je nu al gevonden? Wat heb je nu al geprobeerd? En wat lukte daar niet mee? Kreeg je foutmeldingen? Zo ja, welke? En hoe heb je geprobeerd dit op te lossen? Zie ook P&W FAQ - De "quickstart".
Je geeft nu veel te weinig informatie en het komt nu meer op me over als "hey, wil wil dit en dit, doe eens voor." en dat is nu net niet de bedoeling
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dit is wel duidelijk dus.
Alleen nu wil ik dus dat ik de cookie pas aanmaak zodra ik op het befaamde knopje druk, alleen dit kan ik dus niet echt wijs worden hoe dit zit.
Het is echt niet mijn bedoeling om over te komen van hey doe es ff voor, dit is zeker niet mijn bedoeling, maar ik ben nou eenmaal niet zo into ASP helaas...
Maar ik dacht misschien dat jullie mij het wat makkelijker kunnen uitleggen dan al die site's welke (voor mij) te technisch zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door HarryL op 23-12-2005 13:07 ]
ok, laat ik je dan een hint geven:DjMaGiCh schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:57:
Wat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen is om de pagina te openen, een cookie te maken en die te laten zien op de zelfde pagina, maar dit ging niet via een knopje, maar direct als de pagina wordt aangeroepen.
Dit is wel duidelijk dus.
Alleen nu wil ik dus dat ik de cookie pas aanmaak zodra ik op het befaamde knopje druk, alleen dit kan ik dus niet echt wijs worden hoe dit zit.
Het is echt niet mijn bedoeling om over te komen van hey doe es ff voor, dit is zeker niet mijn bedoeling, maar ik ben nou eenmaal niet zo into ASP helaas...
Maar ik dacht misschien dat jullie mij het wat makkelijker kunnen uitleggen dan al die site's welke (voor mij) te technisch zijn.
het beste handel je dit client-side af (in de browser dus), dus gebruik je javascript. ff google naar dingen als events levert je zoiets op, over cookies in javascript staat hierboven al wat.
Javascript gebruiken heeft echter wel een nadeel, want de gebruiker kan dit uitschakelen. Nu hebben weinig mensen dat ook daadwerkelijk gedaan, dus het gros van de mensen zal het gewoon kunnen gebruiken. Verder lijkt me die 'favorieten' niet de belangrijkste functie van de site, dus als mensen javascript uitschakelen moeten ze dat zelf weten, dan kunnen ze geen gebruik maken van die wellicht handige functie.
Je kunt het ook server-side oplossen, alleen is dat behoorlijk omslachtiger als je het alleen wilt doen wanneer er op een knopje gedrukt wordt. Je moet dan de huidige pagina opnieuw opvragen, maar dan met een variabele erbij die aan je asp-script vertelt dat er een cookie gezet moet worden en welk knopje daarom gevraagd heeft. Het is allemaal wel op te lossen server-side, maar zou absoluut niet mijn keuze zijn.
Nou, als je het nu niet op kunt lossen, dan...
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
wizzkizz schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:33:
[...]
[...]
Nou, als je het nu niet op kunt lossen, dan...
Na een uur of 4 nog geen voor uitgang...
Daarnaast geeft wizzkizz een klant en klare link met informatie over events. Hints over cookies in javascript zijn ook al gegeven. Wat je anders kan doen is als je op de knop drukt een formulier posts, dat opvangen in een ASP pagina, een cookie setten, en dezelfde pagina weer opnieuw tonen.
Dus lees P&W FAQ - De "quickstart" nu eens echt door en laat nu eens zien wat je nu al hebt en wat daar niet mee lukte...
[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 23-12-2005 18:32 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney