Toon posts:

Hoe gaat dit straks werken? (Samsung HDTV digitale ontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Er komt in April 2006 een HDTV geschikte digitale ontvanger van Samsung op de markt en ism. Casema kan je dan het WK voetbal 2006 in HDTV kwaliteit bekijken.

Maar hoe gaat dit werken in combinatie met een HDTV geschikte DVD-recorder en LCD-TV?

Wordt de Samsung digitale ontvanger (HDTV geschikt) met HDMI uitgang wordt aangesloten op HDMI ingang van DVD-recorder (HDTV geschikt) en vervolgens van de DVD-recorder HDMI uitgang naar HDMI ingang LCD-TV (HD ready)????

Klopt dit werkt het straks zo? en zo ja zijn er al DVD- recorders met HDMI in en uitgang?

Weet iemand dit???

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:03
Ik vroeg mij dit vanmiddag ook al af. Ben even een aantal zaken afgeweest voor een LCD scherm. Maar idd de aansluiting was wat onduidelijk voor me..
En hoe zit het met recorden en tegelijk een ander programma kijken, kan dat met hdmi wel?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De Samsung digitale ontvanger van Casema heeft geen HDMI uitgang. Casema weet niet wanneer er decoders komen met een HDMI uitgang.
Zie ook Casema Digitale Televisie wordt TVD (met een addertje)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Microkid schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 16:51:
De Samsung digitale ontvanger van Casema heeft geen HDMI uitgang. Casema weet niet wanneer er decoders komen met een HDMI uitgang.
Zie ook Casema Digitale Televisie wordt TVD (met een addertje)
Nee die komt nog. Casema werkt aan HDTV en ze komen met een Samsung decoder.

• Microkid
  • Laatst online: 12:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:59:
[...]
Da's heel goed nieuws :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Noxa
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 19:59:
[...]

Die is er al. Vriend van me krijgt em in januri. Nu moet ie nog een HDTV geschikte beeldbuis hebben :).

• earthknake
  • Laatst online: 05-02 23:36
Noxa schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:08:
[...]

Die is er al. Vriend van me krijgt em in januri. Nu moet ie nog een HDTV geschikte beeldbuis hebben :).
Welke dan? Zie ze nog nergens te koop?

Verwijderd

earthknake schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:32:
[...]

Zal ik idd ook wel eens weten omdat de ECHTE HD-DVD spelers (dus niet dat HD/ready zooi) nog niet eens tekrijgen (of echt heeeeel nauwelijks) hier in Europa. Laat het staan over Decoders die dus LOS van een HD beeldscherm verkocht worden...

Voor de mensen die het verschil niet weten tussen echte HD-DVD speler en een HD-ready DVD speler LET OP:
HD-DVD spelers kunnen dus HD-dvd schijfjes afspelen in 720p 1080i file formaat / formaat 15gb per layer. (15x2=30gb max tot nu toe)
HD-ready DVD spelers ondersteunen de 720p 1080i file formaat ook MAAR niet 15gb per layer... Waar dus je niet eens een speel film op een kwijt kan omdat DVD gelimiteerd is tot Dvd10 (9.4GB max met 2layers en 2zijde's)

Dus je hebt er geen ruk aan je HD-ready dvdplayer/recorder eigenlijk... TV wel weer zolang er maar HDMI / DVI opzit (jaaaa er zijn ook nog andere mogelijkheden).

Dus tja.. eruhm wil het wel eens graag weten welk merk die HD-recorder gaat leveren? Aan HD-ready opnemen heb je geen ruk omdat je dan voor MAX 30min een nieuw dvd in kan proppen... :X Wat met 1080i met full sync aan nog maar 14min is....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 17:46 ]

• Noxa
earthknake schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:32:
[...]

Hij krijgt em bij abbo op digitale tv, Verder weet ik niet welke decoder dat is of welk abbo hij heeft.

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
of BlueRay ;) (als ze er ooit uitkomen.... 8)7 )

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Het opnemen van een programma en het kijken van een ander is voor zover mogelijk mits er 2 tuners in decoder zitten.

In het gekste geval zal je dus 2-decoders aan moeten schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Vraag was, hoe gaat dit werken??

Lees dit persbericht van Samsung over HDTV digitale decoder ism. Casema.

http://www.samsung.com/nl...e_20051214_0000220209.asp

• Noxa
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:53:
Vraag was, hoe gaat dit werken??

Lees dit persbericht van Samsung over HDTV digitale decoder ism. Casema.

http://www.samsung.com/nl...e_20051214_0000220209.asp
Je receiver van je digitale tv zent het signaal via de HDMI uit. Dat zal dus rechtstreeks naar ja plasma of LCD gaan. Maar hoe trek je dan je audio daaruit? Weer via de out op je lcd of plasma? Want mijn AV-Receiver heeft geen HDMI ingang/uitgang.

• Noxa
MarZ_E schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:11:
[...]

of BlueRay ;) (als ze er ooit uitkomen.... 8)7 )
Ze haddeb bij de BCC een proef opstelling staan. Klinkt wel hoopgevend, maar hoe smerig duur gaat dat worden...

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
Grote kans dat die hdtv content gewoon beveiligd wordt... Daarvoor is hdmi tenslotte ontwikkeld.

Dus no go @ recording.

Bestaan er al wel decoders met componenten uitgang? of dvi/vga? Dan kan je namelijk ook gewoon hd versturen naar je hdtv.

• Friedchicken
giant schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:46:
Grote kans dat die hdtv content gewoon beveiligd wordt... Daarvoor is hdmi tenslotte ontwikkeld.

Dus no go @ recording.

Bestaan er al wel decoders met componenten uitgang? of dvi/vga? Dan kan je namelijk ook gewoon hd versturen naar je hdtv.
HDCP (High Definition Content Protection) is ontwikkeld om content te beveiligen, HDMI daarentegen niet. Je kan dat zien als de verbeterde versie van een SCART-Kabel. HDMI is beeld en geluid.

Er was een vraag hoe je AUDIO uit HDMI krijgt. Relatief simpel.

Uit je Speler/Decoder gaat je HDMI naar LCD of Plasma, die brengt het beeld en geluid (uit scherm).
Vanuit je Speler/Decoder breng je geluid naar versterker via Coaxial en/of Optisch en/of Analoog.

In een meest kromme weg zou je audio uit je scherm kunnen halen alleen zie ik daar het nut niet van in....

Heb even snel een paar dingen bij elkaar gezet.

http://home.planet.nl/~hairm001/NFO.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Friedchicken op 28-12-2005 11:28 ]

• Noxa
Friedchicken schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:22:
[...]

HDCP (High Definition Content Protection) is ontwikkeld om content te beveiligen, HDMI daarentegen niet. Je kan dat zien als de verbeterde versie van een SCART-Kabel. HDMI is beeld en geluid.

Uit je Speler/Decoder gaat je HDMI naar LCD of Plasma, die brengt het beeld en geluid (uit scherm).
Vanuit je Speler/Decoder breng je geluid naar versterker via Coaxial en/of Optisch en/of Analoog.

In een meest kromme weg zou je audio uit je scherm kunnen halen alleen zie ik daar het nut niet van in....

Ja dat had ik idd ook bedacht. Dus de nieuwst AV-Receivers zouden uitgerust moeten worden met een HD in- en uit-gang. Dat zou denk ik de meest logische weg zijn.

• Friedchicken
Op het moment heb je Video in op Receivers dmv S-Video, het voordeel van het doorsturen van beeld door je receiver is dat je meerdere app aan kan sluiten op je receiver en vanuit je receiver slecht 1 kabel naar je TV hoeft te gebruiken. De receiver wordt in dat geval een soort switch.

In praktijk wordt dat maar nauwelijks gebruikt, dvd en/of decoders worden dus vaak rechtstreeks op tv aangesloten.

Niet noodzakelijk dus om alles door je receiver te sturen. Kan zelfs nog wat beeldkwaliteitsproblemen veroorzaken ook..

• jozejas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09-2025
[...]

ziet er goed uit maar 1080p mag er nog bij

animus maximum donatum atque maximum punium est

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 12:15
[...]

Ja ok, maar hdcp kan gebruikt worden in combi met HDMI en DVI, en als die decoders dan gebruik gaan maken van hdcp....

Maarja das ook te hacken, gewoon dit kastje kopen en je beveiliging is foetsie

Spatz DVIMAGIC
Afbeeldingslocatie: http://www.spatz-tech.de/images/dvimagic_front_black_web.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Giant87 op 02-01-2006 19:16 ]

Pagina: 1