[gentoo] pear icm suphp

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik krijg pear niet aan de gang op mijn productiemachine, ik ben van FC2 naar gentoo gegaan :)
- Via emerge -av is pear geinstalleerd in /usr/lib/php.
- Ik draai cgi-php en mijn php is geconfigureed met de optie "--without-pear" omdat ik niet wilde dat alle libs van pear geinstalleerd werden.
- Pear is dus los van php geinstalleerd, de binary /usr/bin/pear bestaat wel.
- De include path van "cgi-php/php.ini" staat wel goed

Het probleem:
Als ik een package include, bijv. file_archive vanuit mijn php scripts, zegt hij dat de file niet bestaat. "Failed opening required bla", terwijl ik zeker weet dat de file op het filesystem bestaat. De directorys van mijn websites staan op de group "domains" en de /usr/lib/php directory staat op user root:root, dit was al zo.

Kortom, heeft iemand een idee hoe ik pear werkende kan krijgen? is het zo dat je --without-pear="/usr/lib/php" moet doen, dit heb ik op een website gezien maar weet niet zeker of dit een oplossing is.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
lol, ik kwam er dus achter dat ik safe_mode_include_dir hetzelfde moest zetten als include_path... eigenlijk logisch maar compleet over het hoofd gezien :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:07
Overigens zou ik in jouw geval eens een kijkje nemen naar mod_fastcgi en php-cgi met fastcgi ingeschakeld. mod_fastcgi kan werken met suEXEC. FastCGI is gewoon enorm veel sneller dan suPHP, verder maakt het qua veiligheid niet veel uit.