Toon posts:

[HULP AUB!!] Hardware issue ??

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contanste bsod`s en vastlopers sinds ik mijn nieuwe systeem gekocht hebt. Dit gebeurd zowel met het spelen van games als het normaal idle staan van de pc.

De hele kast zit vol met de laatste gen. koelers van Zalman en ook heb ik de kast open staan, daar zou het dus niet aan kunnen liggen denk ik!

foutmeldingen als:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA

Ik heb van alles geprobeerd. Alles geformateerd en opnieuw alles geinstalleerd. Laatste drivers etc..

Geheugen nachten laten testen met memtes86, geen fouten

Opmerkelijk:

Ik heb de bios geupdate. Daarna had ik ineens last van iets heel nieuws. ( dit kan natuurlijk toeval zijn, want daarvoor had ik dus al de rest van de problemen)

Mijn beeld is bij het opstarten ineens maar 3/4 groot. Zeg maar alles wordt in elkaar geperst in mijn scherm van ASUS-SLI mobo. Het volgende schermpje dat ik zie is zelfs de hele bovenste rij info gewoon weg ( 1/4 vh scherm dus)

Systeem:

AMD3800+
ASUS A8N-SLi (NFORCE 4)
CoolerMaster Real Power RS-450-ACLY
Corsair 1GB 3200C2 TWIN-X
WD SATA II 250Gb 16Mb 7200rpm
WD SATA 250Gb 8Mb 7200rpm
Saphire ATi X700 Pro PCI-Express ( mijn 2 de x700 kaart ondertussen )
LG DVD burner

Ik ben ruim al een een maand intensief bezig om dit op lossen, maar het lukt mij dus niet.

Daarom vraag ik jullie hulp, want ik ben ten einde raad

EDIT:

Alles stock! niets overgeclocked !

Videokaart is PCI-Express ( ondertussen verandert boven)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 12:00 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Wat zijn je temperaturen? Wat voor voeding heb je? Niets overgeclockt?

edit:
Overheen gelezen

[ Voor 23% gewijzigd door .daan op 23-12-2005 11:33 ]

public void ik()

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je opstart met je mobo + proc + mem, krijg je dan ook foutmeldingen :? Zo niet, probeer dat steeds meer hardware aan te koppelen om dan te zien wat er mis is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 23-12-2005 11:37 ]

Wauw, een sig!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

Croga

The Unreasonable Man

Geheugen probleem.

Zoek eens op de foutmeldingen die je krijgt in dit forum en/of op google.
Vervolgens lijkt het me slim om de FAQ nog eens te lezen en in ieder geval zeker niet zo TE SCHREEUWEN in je topic titel....

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:30:
Opmerkelijk:

Ik heb de bios geupdate. Daarna had ik ineens last van iets heel nieuws. ( dit kan natuurlijk toeval zijn, want daarvoor had ik dus al de rest van de problemen)

Mijn beeld is bij het opstarten ineens maar 3/4 groot. Zeg maar alles wordt in elkaar geperst in mijn scherm van ASUS-SLI mobo. Het volgende schermpje dat ik zie is zelfs de hele bovenste rij info gewoon weg ( 1/4 vh scherm dus)
Om welke schermen gaat dit precies dan? :?

Over de BSOD's, dat kan ook een hardware probleem zijn, kijk daar dus ook eens naar... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-12-2005 11:50 ]

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 08:39

S1W

Andere voeding al geprobeerd?
Andere videokaart al geprobeerd?
(voor de zekerheid) Ander geheugen al geprobeerd?
Heb je je mobo al gechecked op rotte condensatoren?

Oftewel: ga 1 voor 1 de componenten in je PC uitsluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door S1W op 23-12-2005 11:43 ]

Verwijderd

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
dat kan aan PCI kaarten liggen.

heb je PCI kaarten? zo ja, stop die eens in een ander slot (dit probleem komt meestal bij de 2 buitenste sloten voor)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Croga schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:36:
Geheugen probleem.

Vervolgens lijkt het me slim om de FAQ nog eens te lezen en in ieder geval zeker niet zo TE SCHREEUWEN in je topic titel....
Idd kapot geheugen ;) , en Idd gebruik Google

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

djexplo schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:44:
[...]

Idd kapot geheugen ;) , en Idd gebruik Google
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:30:
Geheugen nachten laten testen met memtest86, geen fouten
Is dus niet het geheugen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:36:
Geheugen probleem.

Ja ik bedoel dat niet zo hoor met die !! maar ik snap wat je bedoeld...

Ik heb de FAQ al zo vaak door gelezen. Ik heb echt van alles geprobeerd ook.

Het gekke is dat ik ook denk aan geheugen problemen, maar memtest86 geeft dus geen enkele error...das het vreemde

Over GOOGLE..... wat ik al eerder aangegeven heb is dat ik al ruim een maand bezig ben ... en NATUURLIJK ook op google aan het kijken ben en van alles lees .....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:35:
Als je opstart met je mobo + proc + mem, krijg je dan ook foutmeldingen :? Zo niet, probeer dat steeds meer hardware aan te koppelen om dan te zien wat er mis is :)
Nee, dan geen foutmeldingen... hij start goed op ....enkel dan met 3/4 van het beeld wat ik ook erg vreemd vind.

Het bovenste 1/4 van het beeld is dus zwart:s

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 11:55 ]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:44
Zoals de BSOD texten al willen vermoeden zouden het best rotte drivers kunnen zijn die deze veroorzaken.. Heb ik nog weleens mee willen maken. Probeer eens je mobo/graka/e.d drivers te downgraden naar oudere drivers ;)

[ Voor 17% gewijzigd door danslo op 23-12-2005 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
cls schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:58:
Zoals de BSOD texten al willen vermoeden zouden het best rotte drivers kunnen zijn die deze veroorzaken.. Heb ik nog weleens mee willen maken. Probeer eens je mobo/graka/e.d drivers te downgraden naar oudere drivers ;)
Dit heb ik ook al geprobeerd ... toen dacht ik alle neiuwe drivers eens proberen .... maar nog steeds ellende

Verwijderd

als je kaal windows installeert, ZONDER drivers heb je dit probleem waarschijnlijk niet (maar kun je niet veel).
Op die foutmeldingen wordt meestal ook een bestand genoemd waarin het fout gaat. Die bestandsnaam geeft een hint om welke driver het gaat bij dit probleem.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Dit kan ook komen door de CPU hoor mensen. Al vaak genoeg gehad bij overclocken.

Misschien staan je voltages te laag voor cpu, zet die eens 1-2 tikjes hoger(boeit niet qua temperatuur haast)

Koppel de hardeschijven omste beurt eens af. Probeer eens oudere drivers(nieuwere zijn niet altijd beter)
Kan aan elke driver liggen, ook voor sound en netwerkkaart.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We hebben een heel mooie troubleshooter voor zaken als dit:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder is je topictitel VEEL te schreeuwerig. Als je alles in de troubleshooter al geprobeerd had, tot daar aan toe, maar dat heb je klaarblijkelijk nog niet gedaan. Een maand bezig ermee? Dan niet gefocussed genoeg. Begin eens met alles in de troubleshooter te proberen, pas als dat niet lukt even *normaal* een topic openen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.