Win XP remote desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-03 16:54
Hey, ik heb sinds kort een 2de PC thuis. Ik heb de beide PC's achter een wireless routertje gezet. De ene is verbonden met draad, de ander draadloos.

1ste probleempje dat zich stelt: vanop de draadloze PC kan ik niet aan de shares van de bedrade PC, maar andersom lukt het perfect. Beide PC's hebben wel bestands en printerdeling aan staan?!

2de vraagje: Hoe kan ik het beste/makkelijkste de desktops overnemen? Beide PC's gebruiken Windows XP Pro. Hoe kan ik nu met PC1 het best de desktop van PC2 overnemen?

Alvast erg bedankt voor wie me kan voorthelpen.

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Firecracker schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:12:
Hey, ik heb sinds kort een 2de PC thuis. Ik heb de beide PC's achter een wireless routertje gezet. De ene is verbonden met draad, de ander draadloos.

1ste probleempje dat zich stelt: vanop de draadloze PC kan ik niet aan de shares van de bedrade PC, maar andersom lukt het perfect. Beide PC's hebben wel bestands en printerdeling aan staan?!
Heb je de rechten van de harde schijf goed staan?
2de vraagje: Hoe kan ik het beste/makkelijkste de desktops overnemen? Beide PC's gebruiken Windows XP Pro. Hoe kan ik nu met PC1 het best de desktop van PC2 overnemen?
Je kan met Remote Desktop, VNC, TightVNC, Radmin een andere computer overnemen ;)
Alvast erg bedankt voor wie me kan voorthelpen.
no problemo :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

RDP van windows zelf werkt perfect

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
sysdm.cpl, tabblad remote. Aanzetten. If necessary in je firewall poort 3389 nog even open zetten. Op de client (vanaf XP/2003) standaard aanboord: start > run > mstsc

Verder zijn er talloze andere programmas voor te vinden, zoals pcanywhere, dameware, vnc en nog veel meer. Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat heb je met de search al kunnen vinden? Ongetwijfeld een hele boel namelijk :) Ga zelf eerst eens aan de slag. Geef in een eventuele toekomstige topicstart uitgebreid aan wat je bevindingen zijn. waarom bepaalde tools niet voldoen. Lees ook deAlgemene gedragsregels (Netiquette) nog eens goed door, daarin staat omschreven wat we op het forum van je verwachten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.