Ik heb dus een server en die is via een SSL verbinding over te nemen, deze staat bij iemand thuis die een glasvezel 100mbit verbinding heeft. Maar we storen elkaar weleens als iemand eral op zit en jij de server wilt overnemen. Dit heb ik opgelost door een delphi programmaatje te maken die in de systemtray draait en waar je dan op moet klikken als je erop zit en weer op moet klikken als je eraf gaat. dit wordt in mysql dan opgenomen en via een simpel php scriptje op het admin paneel kun je zien of de server in gebruik is. Werkt prima, maar dit wil ik eigenlijk automatiseren. Dus als iemand inlogd wordt de entry in mysql op true gezet en als het scherm sluit weer op false. We sluiten geen sessies (we nemen de console over), de server wordt echt overgenomen omdat er programma's draaien en als je via een sessie de server overneemt zie je die programma's niet.
Dus RDP wordt met /console geopend.
Geen id of dit mogelijk is, het gaat om Windows 2003 Server standard edition. Anders blijf ik het gewoon op de huidige manier doen.
Dus RDP wordt met /console geopend.
Geen id of dit mogelijk is, het gaat om Windows 2003 Server standard edition. Anders blijf ik het gewoon op de huidige manier doen.