Toon posts:

server kunnen zien of die in gebruik is ja of te neen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een server en die is via een SSL verbinding over te nemen, deze staat bij iemand thuis die een glasvezel 100mbit verbinding heeft. Maar we storen elkaar weleens als iemand eral op zit en jij de server wilt overnemen. Dit heb ik opgelost door een delphi programmaatje te maken die in de systemtray draait en waar je dan op moet klikken als je erop zit en weer op moet klikken als je eraf gaat. dit wordt in mysql dan opgenomen en via een simpel php scriptje op het admin paneel kun je zien of de server in gebruik is. Werkt prima, maar dit wil ik eigenlijk automatiseren. Dus als iemand inlogd wordt de entry in mysql op true gezet en als het scherm sluit weer op false. We sluiten geen sessies (we nemen de console over), de server wordt echt overgenomen omdat er programma's draaien en als je via een sessie de server overneemt zie je die programma's niet.

Dus RDP wordt met /console geopend.

Geen id of dit mogelijk is, het gaat om Windows 2003 Server standard edition. Anders blijf ik het gewoon op de huidige manier doen.

Verwijderd

Het is toch een multiuser omgeving? Of heb je RDP ingesteld op admin modus?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Niet met console connecten en dan kijken of console vrij is en die sessie overnemen.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50
Misschien niet het antwoord wat je wil horen, maar toch iets om over na te denken.

Start de programma's die moeten draaien als service

Dit zou je problemen kunnen oplossen. Extra voordeel is het feit dat mocht je eens een stroomstorinkje hebben gehad je programma's toch blijven draaien

Ik ben zelf van mening dat een server een server is, en niet een verkapte desktop

just my € 0.02

Verwijderd

Bud_s schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:09:
Misschien niet het antwoord wat je wil horen, maar toch iets om over na te denken.

Start de programma's die moeten draaien als service

Dit zou je problemen kunnen oplossen. Extra voordeel is het feit dat mocht je eens een stroomstorinkje hebben gehad je programma's toch blijven draaien

Ik ben zelf van mening dat een server een server is, en niet een verkapte desktop

just my € 0.02
Of een terminalserver, dat is goed mogelijk met veel geheugen en een snelle schijf op 2003, dan kan je makkelijk 4-5 users laten connecten zonder problemen met delen enz.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:06:
Het is toch een multiuser omgeving? Of heb je RDP ingesteld op admin modus?
Admin modus is w2k en bestaat volgens mij niet meer in w2k3, dan gebeurt dit via RDP

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
mja ik zou zeggen, is het echt nodig dat het Windows draait? Ik denk dat een Remote X net zo effectief is, alwel niet effectiever want als je toch via Console connect... lang leven screen!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ja, want een attached screen sessie kan je tegelijk delen met meerdere gebruikers.

RDP kan in admin mode en terminal server mode draaien. Voor de eerste heb je geen extra licenties nodig, maar je mag/kan hem alleen gebruiken voor beheer doeleinden.

[ Voor 56% gewijzigd door Gert op 23-12-2005 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er draaien programma's op die niet als service te draaien zijn. Zoals dedicated spellen en utorrent.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2005 11:34 ]

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-03 13:28
Voor torrents kun je eventueel TorrentFlux gebruiken, dit levert je een webinterface waarmee je je torrent downloads kan beheren zonder dat er een sessie open moet staan.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 15:43

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:04:
Dus RDP wordt met /console geopend.

Geen id of dit mogelijk is, het gaat om Windows 2003 Server standard edition. Anders blijf ik het gewoon op de huidige manier doen.
Misschien kun je denken aan een screensaver achtige methode.
dat zodra de muis 5 min niet bewogen heeft, je het licht op groen zet ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:33:
Er draaien programma's op die niet als service te draaien zijn. Zoals dedicated spellen en utorrent.
Torrentserver: www.torrentflux.com
OF! als je wilt meedevelopen/denken: http://servoservas.bountysource.com (ik vind nml torrentflux beetje traag)

Dedicated spellen? Hmm, afaik draaien alle dedicated servers van Quake, UT, Doom, etc, gewoon op Linux...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
snoopy: Dat flush ziet er leukt uit, is dat zwaar processor/geheugen/mysql/apache belastend? ookal heb de site niet open staan? Dat vind ik zo fijn aan utorrent die verbruikt niks ookal heb je een waslijst aan torrents erin staan. utorrent makes hebben webbased toevoeging wel aangekondigd maar nog maar bar weinig van terug gezien.

En hierboven je brengt me op ideeen, geen id of ze uitvoerbaar zijn maar met de screensaver moet iets te doen zijn ja. Of via SSL. Ik gebruik namelijk copssh icm de putty client.

Verwijderd

Topicstarter
teh_twisted schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:45:
[...]

Dedicated spellen? Hmm, afaik draaien alle dedicated servers van Quake, UT, Doom, etc, gewoon op Linux...
Ik heb tot nu toe, cs,cs source, bf42,bf2 en doom3 gewoon als dedicated onder windows 2k3 gedraaid. gaat prima.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Als je toch het plan wil doorzetten om het progje te automatiseren, dan zou je dat kunnen doen door de muisevents te volgens en na een bepaalde periode (een timeout dus) de server status op nonactief zetten. Bij een muisevent wordt hij dan uiteraard weer op actief gezet.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:47:
snoopy: Dat flush ziet er leukt uit, is dat zwaar processor/geheugen/mysql/apache belastend? ookal heb de site niet open staan? Dat vind ik zo fijn aan utorrent die verbruikt niks ookal heb je een waslijst aan torrents erin staan. utorrent makes hebben webbased toevoeging wel aangekondigd maar nog maar bar weinig van terug gezien.

En hierboven je brengt me op ideeen, geen id of ze uitvoerbaar zijn maar met de screensaver moet iets te doen zijn ja. Of via SSL. Ik gebruik namelijk copssh icm de putty client.
Torrentflux draait op de python versie van BitTornado (stock 0.3.9 geloof ik), er wordt hier nog wel eens van geroepen dat hij veel CPU vreet. hier heb ik zelf geen last van (standaard ´<0.01 load op een linux install met een P4 2.4Ghz HT). Het is ook mogelijk om hem te laten draaien op de C-based cTorrent te laten draaien, maar dat heb ik zelf niet geprobeerd.(dit geldt overigens allemaal voor de linux versie, windows versie heeft een ander development track, maar ik geloof dat die op een vergelijkbaar niveau zitten).

Wat betreft de dedicated servers voor games, volgens mij is het in 9/10 gevallen mogelijk deze onder linux te draaien.

Als je het geheel op windows wil hebben kan je het beste kijken of je dmv een "login" scriptje het geheel op "bezet" kan zetten. je zou evt in de firewall slechts 1 verbinding toe kunnen staan, maar dat is een recept voor rampspoed

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even zitten brainstormen en heb het volgende programmaatje gemaakt. Deze draait niet op de server, dus wordt die verder hierdoor ook niet belast. Maar gewoon op de client vanaf waar je wil inloggen op de server. Hij staat via PHP post en get in verbinding met de Mysql Server dus indirect.

Als je het programma opent krijg je het volgende in beeld

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/free.png

Je kunt hier zien wanneer er voor het laatst ingelogd is en of de server vrij is, zoja kun je op take over server klikken zo niet is deze disabled. Daaronder kun je dan de huidige gebruiker een message sturen om te vragen of die nog lang nodig heeft oid. Het bericht krijgt die user dan als hintballon in de tray bar onder in beeld.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/message.png

Daar staat ook een icon die rood of groen is ligt eraan of die in gebruik is.

Als jijzelf de server overneemt krijg je dit te zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/mightyspawn/inuse.png
Je kunt het programma niet afsluiten, hij wacht tot je RDP hebt afgesloten, heb je dat eenmaal wordt het icoontje weer groen en is de server weer vrij.

Probleem opgelost >:)
Pagina: 1