[Tiger] DVD Image driver?

Pagina: 1
Acties:

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb een (volledig legale, onbeveiligde) DVD gekopieerd naar mijn HD, vanwaar ik met Popcorn (van Roxio) mijn VIDEO_TS folder af en toe voor gewillige partijen op een DVD'tje brandt. Maar nu wil ik eigenlijk om archiverings-redenen het liefste een image maken van deze DVD om die te bewaren op mijn HD.
Nu zou je zeggen, gewoon ff de DVD branden en vervolgens van de gebrandde DVD een image maken. Zou werken, ware het niet dat het om een set DVD's van 8 stuks gaat. Dit vind ik zonde van de DVD's :)
Is er een driver te vinden ergens waarmee ik gewoon via Popcorn een image kan schrijven? Dus dat ik ipv mijn hardware brander kies, gewoon een software driver uit het lijstje kies en zodoende de boel naar HD kan schrijven in de vorm van een image?

Ik kan hier opvallend weinig over vinden, is het zo enorm voor de hand liggend dat ik het gewoon over het hoofd zie?

Rookworst zonder R is ook worst.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Zit de optie niet gewoon in de applicatie ? In Roxio Toast zit ie iig wel.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Uberprutser
  • Laatst online: 21:00
Dan pak je Disk Utility en selecteer je de DVD, New image, en bij format kies je CD/DVD Master.
Als er echt geen beveiliging op zit ben je klaar :)
Daarna de image locken en dan kan je hem mounten (dubbelklikken) en als je je machine ingesteld hebt op dat ie automatisch DVD Player moet openen bij het invoeren van een DVD hoef je niks meer te doen daarna.

[ Voor 42% gewijzigd door Uberprutser op 23-12-2005 11:00 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Aaargh! schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:56:
Zit de optie niet gewoon in de applicatie ? In Roxio Toast zit ie iig wel.
Toast lijkt enorm op Popcorn. Toch kan ik in beide apps de optie niet vinden. Help :P

edit
ik kijk dus duidelijk op de verkeerde plek. Waar ik al bang voor was, het ligt meer voor hand dan ik dacht: File -> Save as Disk Image 8)7
Ik zat gewoon bij de recorder options te kijken :/
Ballebek schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:59:
Dan pak je Disk Utility en selecteer je de DVD, New image, en bij format kies je CD/DVD Master.
Als er echt geen beveiliging op zit ben je klaar :)
Daarna de image locken en dan kan je hem mounten (dubbelklikken) en als je je machine ingesteld hebt op dat ie automatisch DVD Player moet openen bij het invoeren van een DVD hoef je niks meer te doen daarna.
Jij begrijpt m'n vraag niet helemaal denk ik ;) Het punt is dus dat ik geen zin heb om alle DVD's eerst te moeten branden voordat ik er een image van kan maken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BezurK op 23-12-2005 11:30 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

BezurK schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:17:
[...]

Jij begrijpt m'n vraag niet helemaal denk ik ;) Het punt is dus dat ik geen zin heb om alle DVD's eerst te moeten branden voordat ik er een image van kan maken ;)
Je vraagstelling is dan ook vrij onduidelijk. Volgens mij heb je nu een map met een VIDEO_TS erin, en daar wil je een .dmg van maken.
Je kan dan bv ffmpegx downloaden (al die binaries kan je laten zitten), dan ga je naar tools -> img -> select folder en een minuut of 5 later heb je netjes een image. Disk Utility kan het volgens mij ook.

[ Voor 4% gewijzigd door chem op 23-12-2005 12:06 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Uberprutser
  • Laatst online: 21:00
Waarom eigenlijk moeilijk doen? Sleep die video_ts map naar je bureaublad met alle zooi erin en fertig.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1