Toon posts:

Dropdown menu in Frontpage 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Graag wil ik met Frontpage 2003 een site maken en wil daarbij een aantal dropdown menu's
maken/gebruiken, zoiets als:

Menu1-----> Submenu 1
-----> Submenu 2
-----> Submenu 3
Menu2
etc.

Ik kan hier echter de optie niet voor vinden. Speuren op internet leert me dat het wel mogelijk is,
kan echter geen site vinden waarop het degelijk wordt uitgelegd, in het Nederlands.

Wie kan mij verwijzen naar een site met degelijke uitleg of kan het mij via dit forum uitleggen.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reactie !!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
MIsschien is het verstandig om even wat basic html/javascript door te nemen op internet.

Voor zo'n menu kan je flash javascript en dergelijke makkelijk gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Andreict,

Bedankt voor je reactie, maar ik gebruik niet voor nix Frontpage, ben (nog) niet zo thuis
in het maken van websites.

Ik heb op Engels-talige sites gezien dat de mogelijkheid binnen Frontpage 2003 wel bestaat.
Helaas heb ikzelf de Nederlandse versie en kan ik die uitleg niet helemaal volgen.

Dus hoop ik dat iemand mij hier kan helpen of me kan verwijzen naar een duidelijke uitleg,
zodat ik binnen Frontpage 2003 een dergelijk menu kan maken.

Wederom bedankt allemaal.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
waarom post je niet even de engelse uitleg dan? en vertel bij dat verhaal wat je niet begrijpt.

Verwijderd

Topicstarter
De uitleg staat hier:

http://www.interlacken.com/winnt/tips/tipshow.aspx?tip=28

Waar vind ik bijvoorbeeld:

2. Choose page Options from the Tools menu, and make sure the checkbox Use DIV Tags When Positioning is selected. When it is, click OK.
3. Make sure the Quick Tag Selector is visible. If it isn't choose Quick Tag Selector from the View menu.

Verwijderd

Voor bijna alle stappen van die site heb je in Frontpage de Snelle labelkiezer (Quick Tag Selector, in het menu Beeld) en de werkbalk Plaatsing (onder Beeld, Werkbalken) nodig.
Voor de derde stap (Animate the Menus) heb je ook het taakvenster Gedrag (Behaviors) nodig, die kan je activeren uit het menu Opmaak.
De meeste andere vertalingen spreken voor zichzelf, moest het nog niet lukken kan je een eenvoudig programma als Sothink DHTMLMenu proberen of Leejoo's online Menu Generator gebruiken en de code in Frontpage plakken: http://www.leejoo.nl/gene...nu/sub_menu_generator.htm

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:43:
De uitleg staat hier:

http://www.interlacken.com/winnt/tips/tipshow.aspx?tip=28

Waar vind ik bijvoorbeeld:

2. Choose page Options from the Tools menu, and make sure the checkbox Use DIV Tags When Positioning is selected. When it is, click OK.
3. Make sure the Quick Tag Selector is visible. If it isn't choose Quick Tag Selector from the View menu.
Om even zo vriendelijk te zijn om het (half / slecht) te vertalen:

2. Kies Opties van het Tools menu en zorg ervoor dat de checkbox 'DIV-tags bij positionering' geselecteerd is. Als dat zo is, druk dan op Ok.

3. Zorg ervoor dat de snelle markering zichtbaar is. Als dat niet is, kies dan 'Snelle markering kiezen' in het Beeld menu.

:)

Signature

Pagina: 1